eivindw Skrevet Juli 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2003 Vi var ute i kveld og testet eksoslyden på S3'n. Sjekk ut følgende lille klipp (3.6mb) og skru lyden på maks: http://tihlde.org/~eivindw/bil/eksoslyd.AVI Hehe, høres nesten ut som et jetfly... :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roger_hj Skrevet August 4, 2003 Rapporter Share Skrevet August 4, 2003 Har lignende lyd på min jeg også, men det er ikke så ofte jeg står bak. Er Jett lyden der hele tiden eller er det bare under visse forhold. F.eks hvis det har regna eller regner. Turtall? -Roger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet August 4, 2003 Rapporter Share Skrevet August 4, 2003 Det var jeg som filmet klippet over og er opphavet til den religiøse kommentaren i starten på filmen. Den lyden kommer i all slags vær når trykket bygger seg opp. Genialt eksosanlegg. Maler som en katt ved crusing og høres ut som en jetmotor ved WOT. Fett! Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roger_hj Skrevet August 4, 2003 Rapporter Share Skrevet August 4, 2003 Tøft! Er det din bil også eller? Og hva har du gjort med den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet August 4, 2003 Rapporter Share Skrevet August 4, 2003 Nope det er eiwindw sin. Vi var ute og byttelånte/filmet Hans S3 og min 323 GT-R. Eieren kan sikkert svare for hva som er gjort selv når han logger på. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bing Skrevet August 4, 2003 Rapporter Share Skrevet August 4, 2003 hadde sikkert vært åleit å høre noe annet enn vuhæhæhæhæ murætætæ Siter 1991 BMW 325I TOURING x 1992 Ford Sierra 2.0 CLX x 1986 Ford Sierra XR 4x4 2.8 v6 x 2000 hyundai coupe 2.0 x 1998 Hyundai coupe 1,6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eivindw Skrevet August 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2003 Originally posted by roger_hj Tøft! Er det din bil også eller? Og hva har du gjort med den? Har vel gjort omtrent samme som med din ser det ut som. Luftfilter, avlast. ventil, eksos fra kat. + MTM chip.. Lyden på videoen kommer bare når jeg har over 5000 RPM tror jeg, må i hvertfall gi på bra. Ellers hører du ingenting. Er litt usikker på hvordan de har laget det og hvorfor det blir så sinnsykt med lyd. Tror eksosanlegget er noe customgreier TS-racing får laget på bestilling.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spooz Skrevet September 1, 2003 Rapporter Share Skrevet September 1, 2003 Hehe. Ser ut som du har samme anlegg som jeg fikk montert hos TS Racing på lørdag. Kjenner igjen vræle-lyden. Høres ut som hele motoren er på vei ut gjennom eksosen omtrent. Blåser noe jævlig! :cool: Siter Spooz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet September 1, 2003 Rapporter Share Skrevet September 1, 2003 Det virker nesten som om wastegaten lufter til friluft iom at lyden bare kommer under trykk. Noe ala en "screamer pipe" eller noe. K03 og 4 turboen har vel fortsatt intern wastegate så det lar vel seg vanskelig gjøre. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roger_hj Skrevet September 5, 2003 Rapporter Share Skrevet September 5, 2003 Originally posted by arildh Det virker nesten som om wastegaten lufter til friluft iom at lyden bare kommer under trykk. Noe ala en "screamer pipe" eller noe. K03 og 4 turboen har vel fortsatt intern wastegate så det lar vel seg vanskelig gjøre. Hadde vært morro og vist hvorfor dette skjer ja. For det er jo litt rart at bare man skifter eksos bak kattalysatoren så kommer dette. Jeg har det også på min S3. Rare greier.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spooz Skrevet September 5, 2003 Rapporter Share Skrevet September 5, 2003 TS Racing sa det var pga. av u-bøyen rett før eksosen kommer ut. Hvis vi snakker om samme lyd da :) Snakker om jetflylyden, slik du hører det i videoklippet i første post.. Siter Spooz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roger_hj Skrevet September 5, 2003 Rapporter Share Skrevet September 5, 2003 OK, takk. Kjekt og vite! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet September 5, 2003 Rapporter Share Skrevet September 5, 2003 Den blåse/blafre lyden jeg syns jeg hørte minner mer om for trang eksos. Høres gjerne på turbobiler med hevet trykk og org. eksos. Edit: Ser nå at du kjører cat-back anlegg, da er det jo slett ikke umulig at det er for trangt heller. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
guest Skrevet September 5, 2003 Rapporter Share Skrevet September 5, 2003 Turbo biler uten noen som helst eksosanlegg har en liknende lyd ved høyere ladetrykk/turtall. Forøvrig synes jeg den eksos lyden var helt forferdelig. flushit Siter '87 Dodge Daytona Shelby Z Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spooz Skrevet September 15, 2003 Rapporter Share Skrevet September 15, 2003 Har fått mekket en film med samme eksoslyd: http://www.nib.online.no/gunnar/gunnarsa3.avi Siter Spooz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg