Gå til innhold

B23ET 16T vs T04?

Ranger emnet


242-T6

Anbefalte innlegg

Hei, holder på bygge en B23ET med lett portet 405 topp, T5 gr-A kam, 8.0:1 i komp. blir LH 2.4 med tilleggsinsprutning.

 

har kjørt mye med 16T, men lurer på om jeg skal få tak i en T03 trimm 60 eller T04.

 

noen som hvet hvordan det kommer til å fungere på en sånn motor?

 

topp effekt, bunndrag, kjørbarhet osv.

 

skal brukes til bane kjøring, så den bør ha litt bunn drag i hvert fall.

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, holder på bygge en B23ET med lett portet 405 topp, T5 gr-A kam, 8.0:1 i komp. blir LH 2.4 med tilleggsinsprutning.

 

har kjørt mye med 16T, men lurer på om jeg skal få tak i en T03 trimm 60 eller T04.

 

noen som hvet hvordan det kommer til å fungere på en sånn motor?

 

topp effekt, bunndrag, kjørbarhet osv.

 

skal brukes til bane kjøring, så den bør ha litt bunn drag i hvert fall.

Mye HK sikter du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville brukt trim 60 pga den henger med bedre på høyt turtall en 16t`n pga t5kammen er turtallsvillig!

 

med 16t på den motorn ville jeg brukt k-kam,da får du råsterk motor på lave turtall.

 

men du snakker om banekjøring så da er vel trim 60 din løsning tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er T04 vil bli litt væl stor til en sånn motor. Skal du ha en såkalt "race" motor så er ikke mitsu tingen, da døm dabber av på toppen. En T34 hadde sutti som kuk i kari tror jeg. Vet om en såkalt gruppe a turbo til et par tusen hvis du er sugen på en sånn.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, trenger ikke være ny da.

Får jo ny T04 Turbonetics med steg 5 akel og 63 hus te 8000kr

 

 

Da er prisene gått ned i det siste :-)

 

Fornuftig pris dette for en virkelig bra turbo.

Eg kjørte med en T3 turbin med AR63 hus og en T04B kompressor med S trim.

Dette er Max hva som går etter min erfaring med "standard AR63 hus" Maga bak trykk ala 2.5 bar+ eksos trykk ved 1,2 bar laddetrykk.

Skal du ha større kompressor trim i B hus eller nyere E serie hus

da må du ha en større propell i turbinhuset steg 3 skulle være bra i eit 63 hus

sammen med en T04E trim 46 kompressor. og med 360 graders lager.

og dette får du for 8 store? det er en god pris.

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår