Gå til innhold

Vurderer en carina

Ranger emnet

coll24

Anbefalte innlegg

Hei vurdere å kjøpe meg en en carina, har 2-3 som er interesante. Men lurte på hvordan disse er på glatta?Det er vel FWD så det hjelper, men tenkte på om noen hadde erfaringer?

Hvordan er det å få tak i deler til disse, bilen blir vel en 93-95 modell så det er vel ikke allverdens bruktdeler å få til.

Ser at det er gti av denne typen og er det samme type bil som alle andre carina E, bare en annen motor? Går ut ifra at noe av understellet er annerledes, gjelder det alt, vil vel gjøre det problematisk å få tak i brukte deler? Var ikke så mange av disse i landet leste jeg. Får kanskje gå for en vanlig. Tar gjerne imot hjelp her.

På forhånd takk.

Mvh Collhappyhappy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal bekymre deg så veldig om deletilgangen. Toyota er solide biler, så lenge du klarer å holde rusta unna. Uansett tror jeg at det allerede finnes noen av 93-95-årgangene på skroten om du skulle føle behov for å plukke deler.

Finner du en GTi til salgs ville jeg slått til. Mesteparten av den bilen er lik vanlig XLi, bortsett fra kosmetiske detaljer, litt interiør og ikke minst motor/drivverk, bremser og litt oppstivet understell (ta det jeg skriver med en liten klype salt, da jeg antar dette og ikke vet det helt sikkert).

Når det gjelder glatta så kommer veldig mye opp til dekka du kjører på. Kjøper du deg en Carina E tror jeg likevel ikke du blir skuffet. Om du ikke er helt fremmed for Corolla, ville jeg sett på samme årsmodeller med 4x4 av denne med 1.8 literen (st.vogn), da har du knall vinterbil :)

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, bekymrer meg ikke så mye for motoren på disse nei, var stort sett delene som befinner seg under bilen, tenker da på GTI versjonen. Om det ikke er noe som passer med andre biler og det ikke er noen av disse delene å få brukt så er det litt stress/dyrt å kjøpe alt nytt. Er vel bare et fåtall og skal vel endel til å finne deler på huggeren.

Noen som vet hvor jeg kan finne listepris på biler? Eller noen som vet dette tenker da på GTI? Har øynene på en til 75000kr 93 modell og er gått 130000km. Syns prisen var litt drøy men er kanskje det de ligger på? Var ikke gått så langt.

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider