Gå til innhold

låst håndbrekk

Ranger emnet

Borg

Anbefalte innlegg

var en tur for og kjøpe kebab også parkerte i en litt bratt bakke, og siden brekke mitt er litt dårlig pleier jeg dra det til maks. Nå gikk den litt lengere og vill ikke ned igjen. Så er nå hos kammeraten min.... noen som har no forslag på hvordan få den ned eller hvor man eventuelt kan løsne vaieren??

på forhånd takk

'87 240 B230ET Godbil'n

'86 240 B230A Vinterbil/Automat-Pelle

'62 Felt B18 Camoblå/Dødsfella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den går ikke lengere opp og jeg ser den låsemekanismen løser ut... lurte på ringe naf, har jo 2 gratis hentinger i året :P

hehe gjorde det samme inn på en ferge :D.. jeg brukte et skruvgjern og brøt litt på den sparra og da kom det løst, men du kan også prøve å banke litt på knotten med noe.

Vist du ikke får det til og du trenger å flytte bilen, slakker du bar vaieren.

det gjør du på følgende vis.

- Løsne dekslet som er rundt handbrekken

- Løsne på den STORE bolten som er midt på handrekkens bakside

Vis du slakker vaierene litt er de også mulig du klare å dra litt til mens du holder inne sperreknappen

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, men det hele løste seg med at kammeraten min satt i pasasjer setet og prøvde ta det ned så funka det... det måtte dras litt til høyre noe som er vannskelig i førersetet, vertfall når du ikke vet det!

'87 240 B230ET Godbil'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, godt det løste seg da... Parkerer du ikke i gir?!

Gjør det også, men motoren blir dratt rundt også ruller den ned bakken. Hørere liksom at motoren blir dratt rundt da. Kan det tyde på at noe er veldig gæli kanskje eller bare rar motor? 230k btw

'87 240 B230ET Godbil'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider