Gå til innhold

Reg av min R33 Skyline.

Ranger emnet

PenguiN-

Anbefalte innlegg

Vær vennlig å forklar meg dette med registrering av overnevnte bil dersom jeg har glemt eller det tydeligvis kommer fram at jeg er totalt uvitende basert på det jeg skriver videre.

1993 Skyline GTS automat (må ikke sammenliknes med Mercedes-type-kjedelig-treig-automat).

Bilen er selvfølgelig original i motorrom/ytelse og er veldig hel og pen osv...ser veldig "Original ut" selv med full GTR styling :cab

Frontlyktene er også modifisert i henhold til EU kravene.

Forstår jeg det rett at det jeg trenger å gjøre i kronologisk rekkefølge dette:

1: Betale avgiften på tollen og ta med kvittering.

2: Vise kvittering på Biltilsynet på engangsavgift samt moms kvittering. deretter vifte med japansk vognkort samt oversettelsen på engelsk.

3: Deretter ha visning på bilen. (hva må ordnes i henhold til EU krav?)

4: vise TUV papirer med mitt chassinummer.

5: Betale årsavgift.

6: Tute og kjøre.

?!

Skal også nevnes at det er ca 1 år til bilen skal registereres...goodbye taxes happyhappy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke noe svar på spørsmålet ditt, men når du skriver at bilen ikke skal registreres før om 1 år, så Goodbye taxes?

hva mener du med det?

At jo eldre bilen er jo lavere blir engangsavgiften - forstå det den som kan. (tar du inn et skikkelig gammelt vrak reageres det slik :pray og du får nesten 100% bonus ). Han sparer sikkert nærmere 10 000(?) bare på å vente et år.

PenguiN-: Betaling av avgifter og årsavgift kan du gjøre til slutt. Ville nå heller fått godkjent bilen (er vel forresten på godkjenningen du trenger dokumentene), slik at alt var klart, og du får skiltene når du bestemmer deg for å betale avgiften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Letteste er vel å ta importkontroll hos Biltilsynet før du betaler engangsavgiften, vertfall ønsker Tollvesenet at det blir gjort slik, slik at de kan benytte seg av de forhåndsregistrerte dataene når de skal bestemme hvor mye penger de vil ha..

Vrakpant (1300 ellerno?) må vel betales inn på ettellerannet tidspunkt..?

Japansk vognkort leveres vel inn på importkontrollen.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestil en forhånds-visning først helt klart uten tvil , så kan du se om du har papirene iorden...

Jeg har faksa og ringt og pesa overalt for og få dem riktige papirer på min bil.... Og ja det hjelper ikke om det går 100 andre like biler med skilt...Hver sin bil med riktige papirer.....

952HK / 3 biler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp fått skilter på min US-importerte Dodge Stealth (bygd i Japan av Mitsubishi), og fulgte det samme løpet som de over har forklart: Teknisk kontroll hos BT først (i mitt tilfelle sjekket de at blinklysene fulgte norsk lov, ellers så de litt i motorrommet og det var alt), så kan du betale toll/avgifter hos Tollvesenet, og så til slutt få skilter hos BT.

Jeg venta også et år med å registrere, for da fikk jeg max reduksjon i avgiftene (15år = 80% reduksjon). Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider