Gå til innhold

Monoblokk Prob!!!!

Ranger emnet

LeMmiN

Anbefalte innlegg

Jeg har da gått til innkjøp av 2 stk dynabel dy9410 og dynabel BF4501 forsterker som fint skulle klare og dra disse elementene ifølge forhandler!

Har satt subbene i en reflekskasse og koblet opp forsterkeren. Når jeg skrur på anlegget kommer det ett lite "BOOOF" i subbene, og forsterkeren lyser grønt "Power". MEN, det kommer ikke en JÆ..A lyd ut av de????

Mener alt er riktig koblet,og har dobbelt sjekka Phonoledningen fra spiller,lurte på om det kunne være denne siden det virket som om kun lyden manglet?? (det var det BOOFET når jeg skrur på som innbiller meg at det andre er som d skal????

Har tykkelsen på kabelen fra forsterker til Subben noe å si?? Vil den koble ut?? Ville den da ikke gå i "protect og lyse rødt"??

Har koblet forsterkeren rett til batteri uten kond. kan det være for lite strøm???

Forsterkeren er en klasse D Monoblokk må disse kobles til subbene på en spesiell måte??? Eller er det bare å hive + på + og - på -???? Kan det være dette???

Finner ikke ut av dette,så kanskje noen på forumet her kan hjelpe en stakkars STEREONERD???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jeg deg, ville jeg først forsøket å koble ting enklest mulig for å lokalisere feil.

Sett strøm på forsterker rett fra batteri, sett remote rett på batteri.

Deretter kan du teste ett annet element dersom det fortsatt ikke fungerer.

Fungerer ikke det andre elementet er det mest sannsynlig ett forsterker eller spiller-problem. Eventuellt dårlige kabler. Prøv å bytt ut hver og ett av disse for å feilsøke.

Dersom elementet du testet fungerer, så er det sub'n som har kvelda, men dette tviler jeg på i og med at du hører det kommer ett "BOOF" i fra anlegget.

PS:

Det klarer seg med ett spørsmålstegn bak hvert spørsmål ;)

1993 Toyota Mr2 turbo på glade sommerdager

2001 1,8t Audi A4 Quattro på triste vinterdager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme problemet har jeg nå, med dynabel sin nyeste monoblokk. :/ sier ifra hvis jeg finner en løsning

Framdeles problem her! Legg inn her hvis du finner ut da så gjør jeg seff det samme. Men tror ikke jeg får kikka noe mer før imorra,må komme meg etter gårsdagen også! :puke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slet med å stille inn dynabel blokken jeg også. måtte sette gain på fult, og i tillegg bruke bass boost for å faktisk få bass ut av den. og dette var med spilleren på fult...

om du hører det lille puffet tyder det på at forsterkeren skrur seg på og mest sannsynelig virker som normalt. så ville prøvd å undersøkt signalet til forsterkeren først, om det ikke fungerer å skru opp gain.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta gjording, og lagde bedre kontaktflater. DynaBelforsterkerne krever GOD jording! Også bytta jeg signalkabel, vet ikke om dette har noe å si, siden den gamle funket fint på hjemmestereoen. Deretter fikk jeg hjelp fra Typhon til å stille inn delefrekvenser og slikt.Jeg må fortsatt ha ganske mye gain. Men fy å det spiller.

- Nissan 200sx s13 92mod, sort

- Toyota Celica 88mod GT - SOLGT

- Golf III 95 mod. på 18" - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta gjording, og lagde bedre kontaktflater. DynaBelforsterkerne krever GOD jording! Også bytta jeg signalkabel, vet ikke om dette har noe å si, siden den gamle funket fint på hjemmestereoen. Deretter fikk jeg hjelp fra Typhon til å stille inn delefrekvenser og slikt.Jeg må fortsatt ha ganske mye gain. Men fy å det spiller.

HEY,ditt funker jo! Grattis. :thumb Da prøver jeg det samme som du gjorde etterpå,kanskje d blir dunk/dunk på meg og! Fikk forhåpninger nå.:dj

Lenke til kommentar
Del på andre sider