Gå til innhold

Skal kjøpe meg bil!! men vet ikke hva??

Ranger emnet

Tuningpower

Anbefalte innlegg

Høres ut som trans am det der!

de har bakhjulstrekk, rundt 200 hester og er jævlig fine å se på.

gå på autodb og søk på pontiac trans am mellom 1982 og 1992

Da har du bil som ikke koster en dritt å skifte deler på og!

1984 Recaro T/A 350

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GÅ for amcar... er best! Hvis du skal ha en rask bil som kjører fra det meste er det en ting som gjelder, dreiemoment! En V8er kan ikke en gang sammenlignes med en turbofirrer når det gjelder aks. Dessuten er V8ere lette motorer å vedlikeholde, de er bygd overdimensjonert (kan ta ut mye hester ja, og de holder), og det er så vanvittig fin låt på dem!! men jeg ville ALDRI i livet kjøpt 200sx av en grunn; "alle" har det! Men siden du ikke vil ha en herlig åtter så er det jo cosworth, og ja, du får den grei cossie til 90k... med norske skilter. SKal du ha en strøken cosworth må du over 100k, til 110k så kan jeg nesten garantere at du får en strøken en! Personlig liker jeg cosworth, skulle jeg ha kjøpt turbobil hadde valget vært enkelt. En annen ting med cosworth er at de er veldig lette å trimme (faktisk den letteste turbofirreren å trimme), en chip og man har 300 gamp! Tror det var noe sånt at motoren fra fabrikken er "plombert" ned til 205 (220 i 4*4), og kjøper man et trimsett så blir motoren til den opperinnelige standen som ligger rundt 300gamp (korreger meg hvis jeg tar feil, er litt usikker). Jeg mener at turbobil til 90-100k, da er cosworth det aller beste! ingen ved siden, ingen over. Dessuten har man jo en følelse av å kjøre en racer med tanke på forhistorien til cosworth; det er noe spesielt:D:D Avkom av rallybiler!

There's no replacement for displacement

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha en bil med kjøre egenskaper kan du glemme amcar. Det som er fint med amcar veteraner er jo billig forsikring:) Men dem sluker bensin da.

BMW m3 e30 er jo en fin bil med greie kjøre egenskaper men da må du nok spare litt mere penger. Porsche 944 S2 eller 944 turbo er ikke et dumt valg. Veldig bra motorer må ikke la deg skremme av km på tellern, dem koster ca 110000kr pluss minus.

Jeg ville heller kjøpt cosworth istede for 200sx pga at dem er lettere å trimme og mere holdbare når dem er trimmet.

Det er bare ta seg god tid når man ser på bil, ikke kjøp den første du ser på.

“Thank god there’s no 48-hour race anywhere in the world, because chances are nobody could beat Porsche in a 48-hour race. They’re probably the only cars in the world that would stand-up for something like that.”

Carroll Shelby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ville vel trådstarter ha en bil som bl.a. er fin å se på......

mvh

Pantera

Vel... 944 er en god del mindre penere enn cosworth da. Jeg synes sapphire cosworth er pen og se på, liker sierra sedan skalet. Det er ulv i fåreklær! Men hadde ikke kjøpt audi (eller porsche 944 som noen kaller den), men skal ha for at de har den største rekkefirreren (2,4 l) og den med mest moment.

Men jeg mener at for 100k så er cosworth uten tvil det beste valget, iallfall hvis du vil kjøre fort...

There's no replacement for displacement

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ville vel trådstarter ha en bil som bl.a. er fin å se på......

mvh

Pantera

nå har vi alle forskjellig smak, men jeg vil si at sierra cosworth er en jævla fin bil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider