Gå til innhold

påtide å forklare Hvor/dan man instalerer en Turbo

Ranger emnet


VentoCL

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart prøve meg med turbo på min..Siden bilen er så billig allikevel så har jeg lyst til å prøve..Blir ikke noe veldig stor effekt i bilen..er først og fremst for å se at ting fungerer, og lyden.

Noen som har noen linker til detaljerte turbo bygg? helst norsk, siden engelske og amerikanske sider, har andre og rare navn på motor deler enn oss, så da blir det lettere å skjønne tingen.

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er flere som lurer på ting og tang her.... Jeg startet en tråd for noen mnd siden som etterhvert ble veldig grei, og gir svar på massevis av det man trenger å vite for å montere turbo. Søk, så dukker den nok opp.

Jeg kjøpte også to bøker som ble annbefalt. "maximum Boost" av Corcy Bell og " Forced induction, performance tuning" av A. Graham Bell. I disse to bøkene skal du få svar på det aller meste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  zombiedick skrev:
Ser det er flere som lurer på ting og tang her.... Jeg startet en tråd for noen mnd siden som etterhvert ble veldig grei, og gir svar på massevis av det man trenger å vite for å montere turbo. Søk, så dukker den nok opp.

Jeg kjøpte også to bøker som ble annbefalt. "maximum Boost" av Corcy Bell og " Forced induction, performance tuning" av A. Graham Bell. I disse to bøkene skal du få svar på det aller meste!

har lest mest mulig..det jeg vil ha er bilder, så jeg får sett hvordan det foregår i praktisk arbeid.. Nå har jeg fri i 3 uker, så det er på tide å kjøpe inn en turbo og det som følger med(manifold, rør, slanger, smøring osv)

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  RES25 skrev:
Men hva kan jeg gjøre for å få mer ut av en tdi motor utenom chip?

Er turbo-kit som selges til 1.8t (audi og wv motorer) passende til en tdi motor? Altså kan jeg bruke et kit som er beregnet for bensin motorer på disel motorer?

Dieseler er greie de. Jobber bedre med luftoverskudd,og de går jo på bank hele tiden. Bare å øke drivstoffmengden i henhold til økningen i trykk..inntil kassa ryker eller noe,seff.. :D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår