Gå til innhold

Skivebremser bak, godkjenning med 16V turbo.

Ranger emnet


240RS

Anbefalte innlegg

Enda en traad(Er i Bulgaria paa ferie, derfor mangler jeg noen bokstaver) om skivebremser bak. Men det har seg slik at jeg har faat klarsignal for godkjenning av min 83 Rabbit Gti med 1,8 16V Turbo motor, dersom jeg har skivebremser bak og holder meg under 139 hk. Derfor er jeg paa jakt etter deler til aa bygge om til skivebremser bak. Noen som kan hjelpe meg? Trenger ikke skiver, klosser og calippere da disse skal kjopes nye. Lurer ogsaa paa hvor mye camber det er mulig aa faa til bak paa golfen da dette kunne hjelpt paa grepet i svinger.

2004 Volvo V70 D5 AWD "Black Edition"

2001 VW Golf IV 4-Motion 1,9 TDI 150hk/320nm

1983 VW Golf GTI 16V Turbo (Overmotorisert-leketøy)

1981 Volvo 244 (Bane/drag-prosjekt)

1968 VW 1300 (Orginal-prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håndbrekkwire fra scirocco GTX 16v og spindler for skiver trenger du da...

lykke til med å skvise den under 139hk

 

Veit akkuarat hva jeg trenger men er det noen som har til salgs?

Naar det gjelder motoreffekten er det ingen problemer aa komme under 139hk, litt justeringer bare.

2004 Volvo V70 D5 AWD "Black Edition"

2001 VW Golf IV 4-Motion 1,9 TDI 150hk/320nm

1983 VW Golf GTI 16V Turbo (Overmotorisert-leketøy)

1981 Volvo 244 (Bane/drag-prosjekt)

1968 VW 1300 (Orginal-prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit akkuarat hva jeg trenger men er det noen som har til salgs?

Naar det gjelder motoreffekten er det ingen problemer aa komme under 139hk, litt justeringer bare.

 

Er vel litt mer enn justering som skal til for å komme under orginaleffekt når du i tillegg har turbo

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel litt mer enn justering som skal til for å komme under orginaleffekt når du i tillegg har turbo
Nei da. Lite turbotrykk og lav tenning saa gaar det nok bra. Noen som har provd seg frem med justering av camber bak?

2004 Volvo V70 D5 AWD "Black Edition"

2001 VW Golf IV 4-Motion 1,9 TDI 150hk/320nm

1983 VW Golf GTI 16V Turbo (Overmotorisert-leketøy)

1981 Volvo 244 (Bane/drag-prosjekt)

1968 VW 1300 (Orginal-prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en traad(Er i Bulgaria paa ferie, derfor mangler jeg noen bokstaver) om skivebremser bak. Men det har seg slik at jeg har faat klarsignal for godkjenning av min 83 Rabbit Gti med 1,8 16V Turbo motor, dersom jeg har skivebremser bak og holder meg under 139 hk. Derfor er jeg paa jakt etter deler til aa bygge om til skivebremser bak. Noen som kan hjelpe meg? Trenger ikke skiver, klosser og calippere da disse skal kjopes nye. Lurer ogsaa paa hvor mye camber det er mulig aa faa til bak paa golfen da dette kunne hjelpt paa grepet i svinger.

 

 

Hvor er det dere får alle tak i alle disse tillatelsene fra? Og som Nitewlkr og Polo-classic så lurer jeg åssn du skal få skvisa ned en motor som har 139 orginale hester (ofte bremset til mer orginalt) MED turbo under dette?

 

Du får koble ut en sylinder, det er vel det eneste som hjelper tipper jeg...

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det dere får alle tak i alle disse tillatelsene fra? Og som Nitewlkr og Polo-classic så lurer jeg åssn du skal få skvisa ned en motor som har 139 orginale hester (ofte bremset til mer orginalt) MED turbo under dette?

 

Du får koble ut en sylinder, det er vel det eneste som hjelper tipper jeg...

 

Godkjenningspapiret jeg har fått tak i er et gammelt fra Møller, men biltilsynet sa at har de en gang godkjent det er det greit.

 

Motoren yter vel ikke 139hk etter komp. senking og ved å justere ned tenning og turbotrykk bør det vel ikke være store problemer tror jeg. Det har jo ingen betydning om jeg kjører på 0,1 bar turbotrykk når jeg godkjenner den, biltilsynet er jo bare intresert i hvor mye den yter akkurat når den blir godkjent, hva jeg gjør seinere er mitt ansvar.

 

Men nå var det vel egentlig skivebremser bak som var tema her og ikke hvor

mye effekt jeg har og hvordan jeg skal få den godkjent men.....................

2004 Volvo V70 D5 AWD "Black Edition"

2001 VW Golf IV 4-Motion 1,9 TDI 150hk/320nm

1983 VW Golf GTI 16V Turbo (Overmotorisert-leketøy)

1981 Volvo 244 (Bane/drag-prosjekt)

1968 VW 1300 (Orginal-prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en bakstilling fra audi 80, ikke noe som passer fra den?

 

Trenger ikke skiver, klosser og calippere da disse skal kjopes nye...

 

 

 

 

 

selg sadlene og spindlene til han du da :)

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får jeg spørre om hvilket biltilsyn du har snakket med?

da slike godkjenninger oftes skjer inviduelt og sjeldent blir noen selvfølge desverre.

 

er ikke negativ,bare litt skeptisk.

 

Har snakket med Kristiansund Trafikkstsjon, har god kontakt med en der gjennom jobben min og har hatt mye kontakt med han anngående andre prosjekter.

2004 Volvo V70 D5 AWD "Black Edition"

2001 VW Golf IV 4-Motion 1,9 TDI 150hk/320nm

1983 VW Golf GTI 16V Turbo (Overmotorisert-leketøy)

1981 Volvo 244 (Bane/drag-prosjekt)

1968 VW 1300 (Orginal-prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det passer, så er det til salgs.

 

Er meget intresert i disse delene. Pris?

2004 Volvo V70 D5 AWD "Black Edition"

2001 VW Golf IV 4-Motion 1,9 TDI 150hk/320nm

1983 VW Golf GTI 16V Turbo (Overmotorisert-leketøy)

1981 Volvo 244 (Bane/drag-prosjekt)

1968 VW 1300 (Orginal-prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med Kristiansund Trafikkstsjon, har god kontakt med en der gjennom jobben min og har hatt mye kontakt med han anngående andre prosjekter.

Kommet noe lenger med evighetsprosjekt volvoen da? regner med det er du som deler garasjen med lowrider_A8 og stian med dungen :hello:

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår