Gå til innhold

Hvor mye kan siderutene i front tones?

Ranger emnet

mexxor

Anbefalte innlegg

Du har ikke lov til å putte solfilm el no lignende på siderutene foran. Enkelt og greit.

Eneste bilene som har lov er de som kommer slik fra fabrikk. Får gjerne lov å ettermontere slike ruter hvis din bil leveres med slike i Norge. Vet ikke hvilke krav de stiller til soting som kommer fra fabrikk. Men det har ikke så mye å si for din del uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30% er det ikke det da? og 70% på de bakre? må ringe biltilsynet på mandag etter som jeg skal gå til innkjøp på det da

Du kan spare deg den telefonsamtalen (og de minuttene), og heller bare lese innlegget til Tommeliten.

All soting som påføres manuelt er ulovlig på rutene foran B-stolpen.

Soting som står på bilen når den er typegodkjent (svært få) er lov. Dvs glassoting, der selve glasset er mørkt, ikke påført noe basarsoting av noe slag.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også et spørsmål ang. dette med toning av sideruter, hehe.

Ja, det er ulovlig, uansett hvor få % det er snakk om. Men hvor mange % vil det være praktisk å kjøre med? Jeg vil gjerne kunne se ut av bakruta og sidespeila mine når jeg rygger og det er litt mørkt osv.

Hadde vært najs om noen hadde erfaringer de har lyst til å dele rundt dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 43% på alle ruter (stasjonsvogn) utenom frontrute. Noe mer enn det blir upraktisk for min del. Det fine med en såpass lys film er at det ikke blir lagt merke til visst du har det framme og bak. Bilen ble forøvrig eu-godkjent med dette nylig..

´94 945: B230FT SOLGT

´95 850 : B5252S- SOLGT

´86 240 : B230A- SOLGT

´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen

´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER)

Lenke til kommentar
Del på andre sider