Gå til innhold

86` Honda Accord Aerodeck R.I.P

Ranger emnet

Mr. Aerodeck

Anbefalte innlegg

Jaja.. så var go bilen død. Kom i en høyresving rett bortafor vinterbro senteret. Glatt på veien, nettopp regna ca 60 - 70 kmt (ikke over grensa faktisk) Forhjula slapp, det kom en sprinter i møte så jeg prøvde for harde livet å få retta opp bilen. Sprinter på nesten 3 tonn mot 1 tonn Honda går dårlig. Så kom ræva så dansa den litt før den kjørte over grøfta før den tilslutt datt på taket. Bilen blei ganske mye lavere.. Jeg krabba ut etter at jeg hadde fått av meg pysestrikken (aldri kjør uten sier jeg bare). Snille bilister som stoppa for å hjelpe tilkalte ambulanse purk osv. Så jeg blei med på legevakta en tur og fikk rensa sårene på armen som jeg fikk da jeg krabba ut av bilen. Det var det eneste om skjedde med meg faktisk så jeg var ganske heldig sånn sett. Men det blir verre med lommeboka... æsj. Uheldigvis hadde jeg bare ansvar på bilen. Gammal bil, ikke noe vits med kasko på den tenkte jeg. Skulle jeg hatt kasko hadde det kosta meg mer enn selve bilen. Så i morra skal jeg bort å plukke deler av bilen som kan brukes på neste bilen. Annlegget skal hvertfall ut. Forsetene skal også ut tenkte jeg (recaro). Pluss felger tenkte jeg. Det kjipe er at en av de er ødelagt. Noen som veit om noen som retter opp felger? Evt. Hvor mye det koster? Bilder kommer etterhvert så dere kan få se hvor stygg den blei. Egentlig så husker jeg ikke hvor mye skadd den blei. Jeg var forsåvidt for sint til å tenke noe særlig klart. Toppen av alt var at purken sa jeg kom til å få et forenkla forelegg. (de tok ikke lappen min heldigvis) Syns jeg høres rart ut men.. Noen som veit noe om hvor mye det forelegget er på? Går det ann å slippe unna det på noen måte?

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kondolerer :(

Kipt når sånt skjer. men bra det gikk bra med deg.

Kjekt å ha muligheten til å plukke deler fra vraket. Felgene bør være mulig å få retta for en relativt rimelig penge, hvis de ikke er helt ødelagt, men regn med et par lapper.

Lykke til med ny bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faens, jeg søkte på hele internett etter et bilde av en lutfattig afghansk kvinne som ikke eier nåla i veggen som satt på huk og gråt over sin døde sønn så man virkelig kjente det stakk i hjertet sitt, men det ligger ikke et slikt bilde på hele internett, det er jeg sikker på. Skulle forresten bruke det for å illustrere sorgen jeg føler over at det går en Honda mindre på norske veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehrm... var det ikke denne bilen som utløste hele den enorme "Stygg forbikjøring i sving"-tråden for noen uker siden?

Trist med bilen , gamle Aerodecker er blant de penere japsene. Er vel ikke så mange av dem heller.

Det var da i alle fall bra det gikk greit med deg selv. Det er uansett det viktigste.

A quitter never wins. A winner never quits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok ikke det. Maken bil, men ikke min... Forresten hadde jeg ALDRI kjørt forbi på det stedet han kjørte forbi.

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke. Han polti kødden sa at alle fikk det. Snakka om at bilførere har ansvaret for å holde bilen på veien og greier. Syns det høres helt sjukt ut jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må alltid det. Det var et rent uhell. Jeg skada jo ingen andre. Jeg var aleine i bilen, og det var ingen på gangfeltet som kunne ha blitt skadd heller. HVis det går ann å krangle seg fra den faens boten så SKAL jeg gjøre det. Ikke faen om de får en krone av meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de faens nissene går alltid hardt ut mot ungdommer med ferskt førerkort i gamle biler. Som om jeg ikke er blakk nok fra før av så skal de gi meg forenkla forelegg. HELVETE :mad:

Hadde det vært fattern som hadde kjørt der hadde de ikke sagt noen ting. Faen som jeg hater A/S Norge. Bin Laden kan gjærne sende et fly i stortinget for min del.. jeg hadde ikke kommi til å savna det huset, eller de som sitter inne i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. Aerodeck

Aner ikke. Han polti kødden sa at alle fikk det. Snakka om at bilførere har ansvaret for å holde bilen på veien og greier. Syns det høres helt sjukt ut jeg.

Uansett hvor dustet det synes så er det faktisk sant..

Lærte det på teorikurset og det er jo rimelig hull i hodet..

Egentlig var det jo "synd" at politiet ble tilkalt og ikke bare falken..

Det som er er at hvis MR.Politimann får hvite at du har vært utenfor veien så kan du få et forenklet forelegg for "uforsvarlig kjøring"

For det står noe sånnt i vegtrafikk loven om at " føreren har ansvar for å tilpassee farten og kjøringen etter forholdene, og det vil ikke nødvendig vis være fartsgrensene...."

Men uansett er det jo utrolig kjipt for deg å krasje bilen og håper du greier å komme deg unna forelegget !

Kondolerer !

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider