Mandel Skrevet Juli 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2006 Mulig jeg har gått glipp av en vesentlig bit av opplæringen, men hvordan i himmel og hav "tyder" man bilskiltene. Hva står bokstavene for ? Hvorfor er feks JC skilt fra Gjøvik og omegn? Alltid lurt på dette, men aldri fått noe skikkelig svar. mvh Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beerman Skrevet Juli 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2006 jeg har lurt på hvorfor FS var hamar, men de fleste er hel enige om at alle Harley Davidson burde hatt HD skilt? hvor i hedmark kommer HD skilt fra? Siter http://www.tristania.com har du diesel bil? sjekk ut: http://www.chiptuning.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GreenMile Skrevet Juli 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2006 Er komplisert, men her jeg bor var CE bokstavene før.. etter man har passert et visst tall så bytte bokstavene, nå heter det cv. Man må se på bokstavene og deretter bruke tallene for å finne årstallet. F:eks CE 60281 er ikke fra samme tid som KL 60281... husker ike no mer enn det. Man må vite når de forskjellige bokstavseriene har begynt og vite første reg nummer og man kan deretter si ca. når bilen er registrert. Ta et eksemepl: (ikke riktig tall) si man vet at CE serien ble førstegangsregistrert hadde første baksifre 40 og siste 90, o året var 92 og 96 så kan man finne alder da... hvordan de andre sifrene funker vet jeg ikke Siter There's no replacement for displacement Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda626 Skrevet Juli 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2006 jeg har lurt på hvorfor FS var hamar, men de fleste er hel enige om at alle Harley Davidson burde hatt HD skilt? hvor i hedmark kommer HD skilt fra? FS=Feil Side (Altså Feil Side av Mjøsa) Logikken er at A er lengst sør og Z er lengst nord. For kunne skille mellom distriktene har man slengt på en bokstav til, pluss at dette gjør kombinasjonene flere. Retter meg selv "A" er ikke lengst sør i landet, men lengst sør/øst...... Edit 2: Og her er lista: http://www.dinside.no/php/art.php?id=105539 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda626 Skrevet Juli 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2006 Er komplisert' date=' men her jeg bor var CE bokstavene før.. etter man har passert et visst tall så bytte bokstavene, nå heter det cv. Man må se på bokstavene og deretter bruke tallene for å finne årstallet. F:eks CE 60281 er ikke fra samme tid som KL 60281... husker ike no mer enn det. Man må vite når de forskjellige bokstavseriene har begynt og vite første reg nummer og man kan deretter si ca. når bilen er registrert. Ta et eksemepl: (ikke riktig tall) si man vet at CE serien ble førstegangsregistrert hadde første baksifre 40 og siste 90, o året var 92 og 96 så kan man finne alder da... hvordan de andre sifrene funker vet jeg ikke[/quote'] Hmm, er det ikke lettere å bruke Mekonomen sitt "søkeprogram"? Her får man alle opplysninger om bilen, bortsett fra eier og heftelser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GreenMile Skrevet Juli 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2006 haha kanskje det Siter There's no replacement for displacement Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg