Gå til innhold

Mange i bilmiljøet som driver på med jail-bait

Ranger emnet

vilhelm

Anbefalte innlegg

Poenget her er vel ikke og snakke dritt om de som mener noe annet enn deg...uansett..

Min mening om jenter under 16: se men ikke røre...

Det er ikke lov, enkelt og greit.

Jeg er 20 og dama er 21.

Men klart det fins jo gutter på 20-25 som er 16 år i hue...da kan det jo bli problemer m en jente på rundt 20 som kanskje stiller litt krav...

Jeg hadde nok ikke likt det om en av mine kamerater kom leiende på en 14-åring...

2003 A4 1.8 TQ

2001 Polo 1.4TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 193
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by ElectronicMix

Men klart det fins jo gutter på 20-25 som er 16 år i hue...da kan det jo bli problemer m en jente på rundt 20 som kanskje stiller litt krav...

Er ikke alle som takler at dama har egne meninger og tanker om ting, at hun faktisk krever noe, at hun forventer å få påvirke livets gang, og ikke bare sitter i bilen og tygger tyggis mens hun lurer på når neste gang hun må på dass er.

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ideal

Er ikke alle som takler at dama har egne meninger og tanker om ting, at hun faktisk krever noe, at hun forventer å få påvirke livets gang, og ikke bare sitter i bilen og tygger tyggis mens hun lurer på når neste gang hun må på dass er.

Er faktisk noen under 16 oxo som ikke er sånn....

Virker som mange ikke kjenner noen under den seksuelle lavalder som faktisk er modne( i hodet)

Er da mange inne her som ikke har lappen eller bare har hatt den litt som tror de er verdenmestere til å kjøre bil og kan alt.

Blir på samme måte den seksuelle lavalder og førerkort.

Noen er flinke med bil andre ikke selv om de er 30 år.

Noen er modne nok under 16 andre ikke selv om de er 18.

I Sverige hvor de må være 15 er de da mer modne??? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ideal

Tom for argumenter nå tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

Tom for argumenter nå tydeligvis.

Nå sa han seg vel bare enig i det ElectronicMix skrev da ;)

Og det måtte jo være at folk ikke utvikler seg likt, og at noen er mer modne enn andre i en viss alder.

Altså er han jo egentlig enig med deg :)

'90 Toyota MR2 Turbo

'82 BMW 525iA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

Joda, det er det faktisk.

Den seksuelle lavalder regulerer sånt, den er for tiden 16 i Norge.

Feil.

Loven er der for å beskytte mot at voksne pedofile menn skal tafse etc på småjenter.

er de to som har hatt sex jevngamle, er det uvesentlig om gutten er 15 3/4 eller 16 år.... eller 15 og 20 f.eks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Essex

Feil.

Loven er der for å beskytte mot at voksne pedofile menn skal tafse etc på småjenter.

er de to som har hatt sex jevngamle, er det uvesentlig om gutten er 15 3/4 eller 16 år.... eller 15 og 20 f.eks

altså... jeg har IKKE lest straffeloven, men jeg har fått med meg at hvis en OVER seksuell lavalder har sex med en UNDER den seksuelle lavalder så er dette ulovlig.

(om du blir straffet for det er no' helt annet, men ulovlig er det fortsatt)

Lik det eller ikke......

-65 Boble 1915cc "Firmabilen" -98 BMW 520 stv.

x97 VW Golf 3, x07 VW Passat 4motion, x06 Toyota Landcruiser

x85 Jetta VR6, x00 Golf 4, x05 Toyota Avensis stv., x90 Opel Kadett 1.6 automat!

Ole Martin Aronsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vilhelm

fy faen så populær denne posten min var da... way to go pedos *hoste*and none-pedos hehe, neida

Vilhelm

det er klart det blir mye svar på en topic som denne, helt idiotisk etter min mening, og det blir ikke bedere at du kommer med geniale innspill innimellom. Bare se på posten om forbikjøringa du fikk på film, som var så hinsides all fornuft.....:eek: :rolleyes:

- 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane

- 2015 Passat 2,0l 150hk TDI

- 2015 Zoe R210

- 1998 Corolla 1.3
x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by audison

altså... jeg har IKKE lest straffeloven, men jeg har fått med meg at hvis en OVER seksuell lavalder har sex med en UNDER den seksuelle lavalder så er dette ulovlig.

(om du blir straffet for det er no' helt annet, men ulovlig er det fortsatt)

Lik det eller ikke......

Det jeg sier er korrekt.

Hadde rettslære på videregående og dette blei et stort diskusjonstema.

Vi dro til rettsak i byn og da var det en på 18 som hadde hatt sex med en på 15. Foreldrene anmeldte dette, men slo ikke igjennom, da det hadde vært to jevnaldrene som hadde hatt sex, dermed ikke ulovlig. Dommeren vekta at loven var for å beskytte mot pedofile, ikke for å gjøre sexuelle forhold kriminelle hvor den ene partneren er litt over og den andre litt under 16 år.

Altsa alle lover kan drøftes.

Hvor grensen går derimot kan være litt vanskelig. Her blir ting som modenhet etc vurdert, og eldre saker blir dratt inn for å sammenligne, og dermed lettere finne seg frem til en løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm jeg har også hatt rettslære på skolen. fant frem en lovsamling og fant dette :

straffelovens §196 : den som har eller medvirker til at en annen har utuktig omgang med noen som er under 16 år, straffes med fengel inntil 5 år.

klart det finnes vel unntak for dette også. blandt annet dersom de begge er under 15 (jfr. strl §46 ; ingen kan straffes for handlig foretatt før det fylte 15 år) det vil jo da si at om de begge er så unge vil de ikke straffes.

Men dersom en gutt over denne alder har samleie (jfr strl§213 når bestemmelsene i detet kapittel bruker uttrykket samleie menes vaginalt og analt samleie. Med samleie likestilles innføring av penis i munn og innføring av gjenstand i vagina eller endetarmsååpning) med en jente under den sexuelle lavalder kan han altså straffes for dette..

men hva er oddsen for det da?

Jeg kunne sikkert skrevet ganske lang avhandling om dette, men har ikek tid nå da jeg skal på jobb

aktiv påsitter i lany's a3 1,8T

*ler*

nå med egen bil... 01 Polo 6N2 (om jeg har skjønt riktig?) TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider