Gå til innhold

Skranglelyd ved pådrag.

Ranger emnet


Nitros

Anbefalte innlegg

Nå har jeg målt oljetrykket og jeg måler 5-6 bar ved start av motor. så synker det gradvis ned til 0 etter en stund. siden den overhode kommer opp til 6bar kan det vel ikke være feil med oljepumpen?

 

spekulerte på om det blir noe skranglelyd hvis rådelagrene er gåene, og dårligere oljetrykk? høres jo ut som det er noen løse skruer i motoren en plass :P

O-<8--¤<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har kjørt uten oljetrykk så er det nok stor sjans for at det kan ha blitt rådebank. Rådebank kan være lett å høre noen ganger, og vanskelig å høre andre ganger, men siden du sier du hører lyder når du kjører, så kan du kjenne igjen rådebank på en slags banke/klonkelyd. Start bilen, åpne panseret og gi gass så hører du lettere hvor lyden kommer ifra. Kommer det fra toppen er det nok helst rådebank du har. Har du hørt lyden en gang så glemmer du ikke hvordan det høres ut. Eventuelt få med deg en som har litt peiling på motorer, så kan nok han fint stille diagnosen om det er rådebank eller ikke:)

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har kjørt uten oljetrykk så er det nok stor sjans for at det kan ha blitt rådebank. Rådebank kan være lett å høre noen ganger, og vanskelig å høre andre ganger, men siden du sier du hører lyder når du kjører, så kan du kjenne igjen rådebank på en slags banke/klonkelyd. Start bilen, åpne panseret og gi gass så hører du lettere hvor lyden kommer ifra. Kommer det fra toppen er det nok helst rådebank du har. Har du hørt lyden en gang så glemmer du ikke hvordan det høres ut. Eventuelt få med deg en som har litt peiling på motorer, så kan nok han fint stille diagnosen om det er rådebank eller ikke:)

 

Kommer det fra toppen er det nok helst rådebank du har?

Ikke helt enig der. lyden vill jo forplante seg en del i og med at det er en stål/alu konstruksjon men selve rådebanken vill jeg beskrive som om det sitter en jævel under panseret med en hammer og slår i blokka.

Rådebanken er slakk i lager mot veiv ikke pinnebolt mot stempel.

Stor sjanse at da man gir gass hører man lyden mens da man holder jevnt turtall hører man den svakere grundet lavere belastning.

6 bar oljetrykk ved kald motor kommer egentlig ann på hvilken viskositet det er på oljen du kjører på. 10W60 Racing olje som jeg kjører på så er det nesten lavt ved kald motor men desto viktigere og vente med og bruke bilen til man har fått litt tempratur.

At oljetrykket synker til 0 er heller merkelig, kan nesten høres ut som om olje pumpen din er veldig slitt og da oljen blir varmere og da også tynnere klarer den ikke pumpe oljen rundt. uansett, ikke bruk bilen før du har funnet ut av dette! Blir fort dyrt med slike ting!

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem selger oljepumpe da? skranglelyden er likkens om motoren er kald eller varm. 6bar oljetrykk eller 0 bar oljetrykk. eneste måten den er forskjellig på er om motoren er veldig belastet eller ikke. høres kansje mer ut som tikking. får sjekke dette litt nermere.

 

skal ringe norskbildelsenter og volkswagen om oljepumpe.

O-<8--¤<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nesten skrudd av bunnpanna og kjent på rådene. Kan du rikke disse frem og tilbake så er det nok her lydene kommer fra, og lagrene er gåene...

 

La oss i såfall håpe at det ikke har gått sånn her:

 

corrado110203%20010.JPG

 

corrado210103%20004.JPG

 

corrado210103%20005.JPG

Holdt avstand - vi ruller - Follogutta

 

Corrado exG60, ex G60T, ex 16vG60, soon 16vT

83` Volkswagen Golf Cab (forsøk på bruksbil)

--- follo.vwaudi-club.no ---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår