Gå til innhold

Hjelp til å finne handleliste for førstegangsbruker av glassfiberutstyr.

Ranger emnet

Incognito

Anbefalte innlegg

Skal da eksrimentere litt med glassfiber på basskassa mi.

Er et stykke å kjøre til biltema, og skal handle inn ganske mye der da jeg får lønning.. Derfor trenger jeg å vite alt jeg må ha for å legge glassfiber utenpå basskassa..

(Alt trenger ikke å finnes på biltema, men så jeg veit hva jeg trenger!)

På forhånd takk!

(slakt meg om det finnes en lik tråd..har sett på tråden "FAQ glassfiber")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger:

-glassfiberduk. Kan være lurt å skaffe flere typer matte da noen er bedre på store flater og andre bedre på kanter og slikt.

-polyester og herder. Dette skal du da smøre inn glassfiberduken med.

-glassfiber sparkel er en fin ting når du skal fylle pålitt masse og slikt.

-finsparkel til mindre dumper og hakk. lettere enn glassfibersparkel å pusse også.

-gelcoat/topcoat er fint å bruke helt tilslutt å smøre på for å jevne ut det siste av ujevnheter. Noen bruker spray/sprøyte-sparkel istedet.

-pensler til gelcoat/topcoat og polyester.

-aceton til å rense penslene med.

-pusseutstyr. Om du ikke vil ha senebetennelse og liknende vil jeg anbefale å investere i pussemaskin. Har kjøt meg pussemus selv, og funker utmerket til slikt bruk. litt mindre og lettere å bruke. også koster det ikke rare greiene.

-sist men ikke minst trenger du tolmodighet.. masse tolmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok,takk!

Har pussemaskin.. Men burde jeg bare prøve meg frem da det gjelder papir ?

er ikke værre enn å starte med grovt papir og avslutte med fint. Spørs også hva slags finish du skal ha til slutt.. om det skal lakkeres eller om det skal trekkes i skinn. Ikke våtslip da glassfiber trekker vann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...