Gå til innhold

Opel Vectra B eller Audi A4?

Ranger emnet

Emerica

Anbefalte innlegg

Hei & hopp!

Nå skal jeg snart gå til innkjøp av ny bil, så det blir enten A4 eller Vectra B.

Holder en finger på A4 grunnet dårlig erfaring med Opel.

Men må jo nesten spørre litt om Vectra B....

Hvordan er Vectra B når det gjelder elektrisiteten? Mye problemer?

Er det i det hele tatt noen her på forumet som har kjøpt seg en Vectra B som det nesten ikke er, eller har vært noe feil på?

Noen her som har hatt både Audi og Opel som kan dele erfaringer?

Noen her som angrer på kjøp av Vectra B?

På forhånd, takk for alle tilbakemeldinger!

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Opel Vectra A 92mod 4x4 - Solgt

Opel Vectra A 94mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening: Skal du mekke mye selv uten altfor mye erfaring, kjøp deg vectra B. Etter mine erfaringer, Audi vs. Opel er Opel lettere å jobbe med.

A4 er en dyrere bil med dyrere deler, høyere status blant folket men ikke hos meg...!

Åssen motor alternativer har du titta på? funnet deg to biler som det står mellom?

05' VW Caddy 1,9TDI

99' Vectra 1.8i 16V STV

95' Vectra 2.0i 16V - Spiker

91' Vectra 1.8i 8V - Spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Vectra B 97' 1,8 har hatt litt problem med elektronikk. Den har hatt problem med at motorlampa har blinka ved tenning (då er det ikkje mulig å få start på den), den starta av og til når den hadde det problemet, måtte på verksted. Sjølve hjernen streika 2mnd etter eg kjøpte den, det blei skifta på garanti og tok ca. 1dag (fikk leigebil). Det var visst ein meir komplisert jobb, enn det første problemet.

Det er veldig greit å ha kjøpt bil hos forhandler, uannsett bil vil eg tru.

Morsom tråd det her, faktisk akkurat Vectra B og A4 eg stod mellom når eg skulle kjøpe meg bil. Desverre likte eg Vectraen B for godt og A4 var simelthen for dyr som førstegangsbil.

Angrer ikkje ett sekund på kjøpet, sjølv om den har hatt sine problem kort tid etter eg kjøpte den.

Lykke til med valget, blir spennande å sjå ka bil du ender med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opelmaffian: Har ikke planer om å mekke så mye nei.

Har ikke funnet meg to biler som jeg står imellom enda...

Om det blir A4 så skal jeg ha 1.8.

Om det blir Vectra så skal jeg ha 2.0 16v uten tvil.

ekkoj: Tenkte meg at det er mye mere problemer med Opel, men kan ikke forstå helt at audi er bedre å kjøre?

Det trodde jeg ikke :)

Kimh: Takker, tipper jeg ender opp med A4 :)

Høres ikke ut som det er så dumt å handle bil hos forhandler, med tanke på garanti osv, du var jo heldig der..

Men forhandlere er da ofte dyre :/

Hadde du valgt A4 om prisen på A4 hadde vært billigere? :)

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ekkoj: Tenkte meg at det er mye mere problemer med Opel, men kan ikke forstå helt at audi er bedre å kjøre?

Det trodde jeg ikke :)

Smaken er jo som baken da.. delt.. Men jeg synes at Audien var bedre å kjøre.

Den inngir også en helt annen kvalitetsfølese enn opelen. Opelen er ikke ubehagelig å kjøre, for all del.. men Audien hadde et mye mer behagelig førermiljø.

Hva forstillingsproblemer på audi angår så er det jo slik at nesten alle av første a4 hadde trøbbel. De fleste, inludert min gamle fikk rettet dette på garantien, og jeg opplevde ikke noe mer problemer med det.

Men, for å si det sånn, jeg velger heller en bil med forstillingsproblemer over en bil med elektronikk og motorproblemer.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du valgt A4 om prisen på A4 hadde vært billigere? :)

La oss sei det sånn, eg kunne kjøpt meg A4'n men likte Vectra B'n like godt, ville egentlig ikkje bruke altfor masse peng på første bil. 87,500 er nok synst eg då :)

Og du får ingen A4 til den prisen med lav km.

(Ein gammel kjenning av meg kjøpte seg nettopp bmw til 230,000 som første gangsbil, OMG!)

Bilen min har snart gått 93000 og kjem til å ha den i mange år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ekkoj: Okei :) Viste ikke at det var forstillingsproblemer med a4 før...

Kimh: Sykt å bruke så mye på førstebil.

Blir nok ikke en a4 med lav km stand på meg, blir nok en a4 som har rullet rundt 200000km antar jeg.

Men det er jo audi, de ruller lenge :)

Vectra: Hehe, hvorfor selger du den da? :) Og hva likte du best av A og B?

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider