Gå til innhold

Audi A4 20V - SOLGT!

Ranger emnet

Gjest brunerune

Anbefalte innlegg

• Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei Rune!

Bare lurte på noen småting ang. eksosen din! :)

Du kjører strakt rør fra kat. og ut til bakpotten?

Hvilken dimensjon har du på rørene under? noen som sier at 2.5tommer er helt konge, men den lokale styling/tuning fyren her sier det blir for mye, at jeg vil miste alt bunndrag med så store rør..

Han sier jeg burde gå for 2tomms, at lyden vil bli bra med det og at jeg vil holde mye mer på bunndraget da..

Også lurte jeg på hvordan lyden inni bilen blir, er det så mye at det blir irriterende og rister i gulvet eller går det greit?

Andreas

2000 Audi A4 1.8TQ Avant (snart)

2000 Toyota Celica T23 GT (Til salgs)

x2005 Toyota Corolla 1.4TDI

x1995 Audi A4 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
Hei Rune!

Bare lurte på noen småting ang. eksosen din! :)

Du kjører strakt rør fra kat. og ut til bakpotten?

Hvilken dimensjon har du på rørene under? noen som sier at 2.5tommer er helt konge, men den lokale styling/tuning fyren her sier det blir for mye, at jeg vil miste alt bunndrag med så store rør..

Han sier jeg burde gå for 2tomms, at lyden vil bli bra med det og at jeg vil holde mye mer på bunndraget da..

Også lurte jeg på hvordan lyden inni bilen blir, er det så mye at det blir irriterende og rister i gulvet eller går det greit?

Andreas

Hei voffe! Jeg har kappa gamle eksosen ca 20cm etter kat. Og skøtet ut til 2,5". Kan sikkert stemme litt det de sier der, men nå har jeg jo en fisen 1.8liter uansett, så bunndrag skal du lete lenge etter. Lyden er nå magisk, og er fin på langkjøring så lenge du holder deg rett under 3000 rpm. Lyden blir strammere og skarpere jo mer du gir på. Jeg syns det er dritbra. Ikke minst de flotte endestussene til supersprint setter en topper på det. Ligge mye mer kvalitet over det enn simons sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei voffe! Jeg har kappa gamle eksosen ca 20cm etter kat. Og skøtet ut til 2,5". Kan sikkert stemme litt det de sier der, men nå har jeg jo en fisen 1.8liter uansett, så bunndrag skal du lete lenge etter. Lyden er nå magisk, og er fin på langkjøring så lenge du holder deg rett under 3000 rpm. Lyden blir strammere og skarpere jo mer du gir på. Jeg syns det er dritbra. Ikke minst de flotte endestussene til supersprint setter en topper på det. Ligge mye mer kvalitet over det enn simons sine.

takker for svar! skal ta en prat med han igjen, men blir kanskje 2tomms alikevel ;)

Men det blir rustfritt da, de sier det gir en litt annen kul klang i rørene.. + jeg bor i Bergen så de som ruster holder ikke lenge her hehe

har type fisen 1.8liter jeg også.. *vil ha tq!*

Ja hørte den var mye bedre en simons sine, også fant jeg ingen simons som var like store :p 2x90mm ftw :)

2000 Audi A4 1.8TQ Avant (snart)

2000 Toyota Celica T23 GT (Til salgs)

x2005 Toyota Corolla 1.4TDI

x1995 Audi A4 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
takker for svar! skal ta en prat med han igjen, men blir kanskje 2tomms alikevel ;)

Men det blir rustfritt da, de sier det gir en litt annen kul klang i rørene.. + jeg bor i Bergen så de som ruster holder ikke lenge her hehe

har type fisen 1.8liter jeg også.. *vil ha tq!*

Ja hørte den var mye bedre en simons sine, også fant jeg ingen simons som var like store :p 2x90mm ftw :)

Yepp, er fan av supersprint. Ingenting som slår høyglanspolerte endestusser i grei størrelse. Liker det bedre og fordi stussene står tett inntil hverandre. Til sommeren skal jeg ha resten av anlegget, før EU. Dette er da 2"...

Her ser du mitt supersprint, er flott arbeid at det følger svingen på fangeren..

23022007197.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det er mulig å få ut et "utblås" på hver side av bilen, når man har en FWD, TDI, A4?

Jeg vet at alt er mulig, men bare at det tar lenger tid, men tenkte om det er mulig innenfor rimelighetens grenser med tidsbruk og modifisering....

(Sorry for at jeg poster her, men siden alle er så godt i gang med eksos her så tenkte jeg det var greit?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lurt litt på dette på min 97-nodell.

Men det viser seg at det ikke kommer på tale fra myndighetenes side, bensintanken ligger nemlig i veien etter hva jeg forstår.

Så endestusser på begge sider som "virker" er ikke lov, men mulig. Men det endel har gjort er å legge opp to endestusser, mens bare den orginale siden er i bruk. hehe. Det må jo se fett ut men rimlig teit når bilen startes og det bare kommer røyk ut fra en av sidene.. hehe :P

[X] Audi A4 1.8T 1997 Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
Bilen din er skikkelig fin, men de baklyktene matcher den ikke. De er matte og fæle med den sotinga.

Du burde ha på klarlakk eller muligens handle disse? :D

http://193.213.24.227/4daction/WA_Bilder/?Vare=12075&ASP=2803700&Type=Audi&Model=A4&Year=1995&Back=WA_Varegruppe[P]ASP=2803700[O]Type=Audi[O]Model=A4[O]Year=1995[O]Varegruppe=0223

Nei, jeg skal ha disse.

08690.jpg

Faktisk matcher de ganske bra. Men bilen må sees i virkeligheten. Men er enig, soting er ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider