Gå til innhold

Audi A4 20V - SOLGT!

Ranger emnet

Gjest brunerune

Anbefalte innlegg

• Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest brunerune
Ble bra det :)

Pene felger forresten ;P hehe

Hehe, må jo kompansere med så alt for flotte sommerfelger vett! Nei men vinterfelger er noe jeg driter i ass.. til isåfall neste vinter:) Alt koster peng, tar litt etter litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Da var den "nye" døra kommet fra Aasen Bilmontering.. Ikke så intressant, men følger opp tråden :)

sammen.jpg

Kan og hive med et par spørsmål for jeg ødelegger det selv;

-Hvordan få av speilhusene?

-Hvordan få av dørtrekk forran?

-Hvilket papir skal jeg pusse ned med?

-Ser det hår noen pinner gjennom med lista på siden der, er den limt fast kun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- For å få av speilhusene må du skru ut en stor bolt som sitter bak den lille sorte trekanten på innsiden av døra. Hvis du skjønner hva jeg mener.

- Dørtrekket foran fjerner du med 2 skruer på hver sin side øverst og så er det et par skruer på innsiden av dørhåndtaket. Så når de er løs løfter du opp og ut trekket.

- Sandpapir..tja, P400, P600 og så P800 (vannpapir) eller finere kanskje? Var noe sånt jeg brukte når jeg pussa ned min.

- Du tenker på den lista som går på utsiden av døra? Den er i så fall limt fast og de pinnene holder den i riktig stilling. Du ødlegger mest sannsynlig hele lista hvis du prøver å ta den av, men det koster ikke så mye for en ny en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
- For å få av speilhusene må du skru ut en stor bolt som sitter bak den lille sorte trekanten på innsiden av døra. Hvis du skjønner hva jeg mener.

- Dørtrekket foran fjerner du med 2 skruer på hver sin side øverst og så er det et par skruer på innsiden av dørhåndtaket. Så når de er løs løfter du opp og ut trekket.

- Sandpapir..tja, P400, P600 og så P800 (vannpapir) eller finere kanskje? Var noe sånt jeg brukte når jeg pussa ned min.

- Du tenker på den lista som går på utsiden av døra? Den er i så fall limt fast og de pinnene holder den i riktig stilling. Du ødlegger mest sannsynlig hele lista hvis du prøver å ta den av, men det koster ikke så mye for en ny en :)

Tusen takk for svar alex! Handla nettop en del stasj på biltema av papir og en slags eksosbandasje for å tette skjøtene. Ligna på gaffa teip. Kjøpte bare 120 og 240 papir jeg.. får holde i starten, så får jeg heller gå finere over etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis du tenker på sandpapir for å matte døra for lakkering er det vel 1000, 1200 som gjelder for å få bra resultat:) Ellers vil du se pusseripene, vis du ser godt etter;) kan skjekke om jeg finner bilder av en frontleppe jeg brukte 750 på, det så helt jævlig ut:p

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alex! Handla nettop en del stasj på biltema av papir og en slags eksosbandasje for å tette skjøtene. Ligna på gaffa teip. Kjøpte bare 120 og 240 papir jeg.. får holde i starten, så får jeg heller gå finere over etterpå..

Bare hyggelig :)

P120 og P240 blir alt for grovt :P Greit hvis du må pusse no sparkel men resten av døra kommer til å bli for jævlig. Du skal, som Mew, sier bare matte ned den lakken som er for at den nye lakken får festa seg.

Vis du tenker på sandpapir for å matte døra for lakkering er det vel 1000, 1200 som gjelder for å få bra resultat:) Ellers vil du se pusseripene, vis du ser godt etter;) kan skjekke om jeg finner bilder av en frontleppe jeg brukte 750 på, det så helt jævlig ut:p

P1000 og P1200 blir som smør på flesk. Unødvendig og tar utrolig lang tid å pusse. Tipper P800, max P1000, våtpapir er fint å avslutte med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider