AndyHandy Skrevet Juli 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2006 Hei. Kan egentlig ikke noe særlig om bil. Men hva er det man må gjøre for å trimme en B230FT motor? Bytte turbo, kam osv? Evt hvilken turbo, kam osv burde man sette på? Og må du da begynne å bytte råder, stempler og sånn? Er dette kostbart? Som sagt kan jeg ikke mye om det. Har bare mekka på en del crossere (hovedsaklig 2-taktere, men har har justert ventiler og bytta stempel på 4-takt:P) Og en annen ting, hva skal til for å godkjenne en 240 med f.eks 300hk? Sier ikke jeg skal ha så mye, men bare lurer. Kan vel ha opptil 220hk ved bare å bytte til ventilerte skiver foran? VENNLIGST IKKE SKYT MEG OM JEG ER HELT PÅ JORDET!fatality Siter KTM SX 125 (2006) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240-prosjekt Skrevet Juli 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2006 en FT kan nok trimmes til ca 220hk ved hjelp av chip, ca 1 bar trykk på org turbo. det å slenge ut den originale T-kammen kan nok også være en fordel. A-kam kan være en fin erstatning. Stempler og råder behøver du ikke bytte om du ikke skal ha mere effekt enn 220hk. Ang godkjenning av 240 med 300hk så trur jeg det bare er å legge på hylla, med mindre du har store modifikasjoner på gang. Bilen er godkjent for inntil 220hk med ventilerte skiver foran, ja. btw: hvor i oslo holder du til ? kult å se at det begynner å komme volvofolk i hovedstaden og :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyHandy Skrevet Juli 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2006 Glemte jeg å si, er chippa, 208hk i følge forrige eier. Men ossen kan man finne ut hvilket trykk den kjører på a? Er filter på den. Men veit ikke om det er "trim" eksosanlegg på den, det orginale er det ikke. Og det lager heller ikke mye lyd. Bor ikke helt i Oslo, bor i Nittedal, 10 min utenfor grensa. Siter KTM SX 125 (2006) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240-prosjekt Skrevet Juli 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2006 Er bare å montere turbotrykksmåler det. Er fort gjort. Hvis motoren er original ellers vil jeg gjette på 0.9-1 bar et sted. Sånn megalyd får vi overlate til de som kjører 200sx :P er greit å kunne kjøre bilen uten å irritere seg grønn over lyden og da. Selv kjører jeg med 3" JT anlegg med 2 lyddempere, veldig fin lyd egentlig. hører bare at det buldrer litt ekstra når jeg trøkker jernet i kjellern. Hvis du skal trimme motoren ytterligere så kan det fort kose litt. Seff er alt avhengig av hvor holdbart du vil ha det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg