Efini Skrevet Juli 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2003 Hva koster det alt i alt å leie en container og frakte denne fra Japan til Norge? Går dette ut i fra fastpriser, eller er det vektavhengig? Og hvor mye får en plass til i en slik container? En bil + hvor mye mer? :confused: Siter 1994 Audi RS2 MTM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bøgge Skrevet Juli 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2003 får sikkert 1 bil og 1/2 bil i den tenker jeg. (litt mindre kanksje) hvis det ikke er limousin da. Siter bil [x] BMW 318IS M-Tech 1990 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mrleone Skrevet Juli 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2003 Stikk inn på 200sx klubben og let etter en type med navn Topstyling. Han påstår att han får containere med styling fra Japan ukentlig.. :rolleyes: Han vet sikkert..Hohoho.. MrLeone Siter http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler" http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters" http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie" http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lordbongo Skrevet Juli 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2003 det koster ca 12000 pr bil i container fra usa til norge. så fra japan er det vell runt den summen, i usa laster dem vanligvis 4 biler i en 40 fots container så det er god plass :) hva hadde du tengt å hente hjem da ? jon Siter lordbongo 77 mod 3.0 gl granada stv 77 mod 3.0 gl granada sedan 1/2 74 mod consul coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Efini Skrevet Juli 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2003 Ingen avskrekkende pris det iallefall. :) Begynner å føle trangen for å bytte ut bilen nå, har tross alt hatt den i 3 år! :eek: Sitter å kikker på litt forskjellig i Japan og regner priser, er jo nesten for mye å velge i. Hehe. Om det blir noe og hva det eventuelt blir er ikke sikkert ennå, får ta det som et høst/vinterprosjekt. Men Skyline er jo rimelig heftig da.... yummy Og da har jeg et spørsmål til dere folkens: Hva slags utgifter må jeg regne med ved import? Så langt vet jeg av: -Innkjøpspris på bil -Frakt til Norge -Moms i Norge Hva kommer i tillegg? Siter 1994 Audi RS2 MTM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lord Gryphon Skrevet Juli 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2003 hvis du har tenkt å ha skilter på den og den ikke er 30 å eller eldre, så må du betale avgift på Vekt, motorstørelse og Hk pluss moms. Siter Bx 16V (87') Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Efini Skrevet Juli 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2003 Skilter er nok utelukket ja.. :D De små, røde klistreskiltene er jo fine. Hehe. Siter 1994 Audi RS2 MTM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Efini Skrevet Juli 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2003 Originally posted by Calib'R For å få den på røde skilter må du betale momsen, men det gjelder ikke bare bilen. Du må betale moms på alt du har brukt på før den kom inn i landet. For eksempel frakt-kostnadene, eventuell bensin o.s.v. Okay. Men hvordan gjør en det når en skal ta ut prøveskilt? For vanligvis så vil de jo ha reg.nummeret på bilen som skiltene skal på. Men en slik bil har jo ikke norsk reg.nummer. Oppgir en da understellsnummer eller noe lignende? Siter 1994 Audi RS2 MTM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Calib'R Skrevet Juli 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2003 Originally posted by Efini Ingen avskrekkende pris det iallefall. :) Begynner å føle trangen for å bytte ut bilen nå, har tross alt hatt den i 3 år! :eek: Sitter å kikker på litt forskjellig i Japan og regner priser, er jo nesten for mye å velge i. Hehe. Om det blir noe og hva det eventuelt blir er ikke sikkert ennå, får ta det som et høst/vinterprosjekt. Men Skyline er jo rimelig heftig da.... yummy Og da har jeg et spørsmål til dere folkens: Hva slags utgifter må jeg regne med ved import? Så langt vet jeg av: -Innkjøpspris på bil -Frakt til Norge -Moms i Norge Hva kommer i tillegg? For å få den på røde skilter må du betale momsen, men det gjelder ikke bare bilen. Du må betale moms på alt du har brukt på før den kom inn i landet. For eksempel frakt-kostnadene, eventuell bensin o.s.v. Når jeg hentet bilen min i tyskland måtte jeg betale moms på, all bensin jeg fylte, ferjeavgifter, og avgifter over øresund-broen. Dem tar seg godt betalt her i landet. Siter BRENN !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Calib'R Skrevet Juli 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2003 Originally posted by Efini Okay. Men hvordan gjør en det når en skal ta ut prøveskilt? For vanligvis så vil de jo ha reg.nummeret på bilen som skiltene skal på. Men en slik bil har jo ikke norsk reg.nummer. Oppgir en da understellsnummer eller noe lignende? Man bruker chassi/understells-nummer. Siter BRENN !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juli 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2003 Originally posted by Lord Gryphon hvis du har tenkt å ha skilter på den og den ikke er 30 å eller eldre, så må du betale avgift på Vekt, motorstørelse og Hk pluss moms. What the...!? Trenger man IKKE å betale engangsavgift på veteranbil!? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Juli 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2003 Originally posted by tekNetium What the...!? Trenger man IKKE å betale engangsavgift på veteranbil!? Joda, man må betale en viss avgift. Det er stykkavgift på 2920,- minus 80% bruksfradrag: -2336,- Tillegg for minstesats: 1036,- Vrakpantavgift: 1300,- Totalt: 4220 I tillegg kommer mva av kjøpspris og transportutgifter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lord Gryphon Skrevet Juli 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2003 Det stemmer ja, det er en liten sum som du uansett må betale, men den er mikroskopisk i forhold til viss bilen ikke er 30 år eller eldre.... Siter Bx 16V (87') Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bing Skrevet Juli 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2003 hvor kan jeg se på biler til salgs i japan? evnt url Siter 1991 BMW 325I TOURING x 1992 Ford Sierra 2.0 CLX x 1986 Ford Sierra XR 4x4 2.8 v6 x 2000 hyundai coupe 2.0 x 1998 Hyundai coupe 1,6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTi2.0 Skrevet Juli 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2003 Originally posted by Calib'R Når jeg hentet bilen min i tyskland måtte jeg betale moms på, all bensin jeg fylte, ferjeavgifter, og avgifter over øresund-broen. Dem tar seg godt betalt her i landet. Du trenger da ikke oppgi fraktkostnadene dine! Da jeg importerte sunnyen min fra Tyskland, sa de i tollvesenet at de ville ha en dokumentasjon på alt vi brukte på turen (bensin, ferjepris, overnatting, mat osv osv..), men de la også til at hvis vi ikke la frem noen tall gikk de ut fra et grunnbeløp på 2000kr som vi måtte betale moms på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg