Gå til innhold

Bilen streiker. (hjelp til feilsøking)

Ranger emnet

btl

Anbefalte innlegg

Antaglig vis mellom relet og ledningene inn til relet.. Nå skal jeg ikke si noe sikkert men jeg tror ikke at dårlig kontakt inn til bensin pumpa eller* bensinpumpa -> minus * skulle forårsake dette.. Men jeg er hverken ekspert på hverken ford eller elektro.. Bare kommer med mine ydmyke forslagbabyhmm?

I am really not an violent man, but I think I have to kill someone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Ford idag. Det kostet noe mellom 400 til 500kr.

Hvorfor skal det være så dyrt for ett relé?

Det blir nok til at jeg kjører med tvangskoplet bensinpumpe, og heller prøver å få tak i ett brukt relé :)

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rele er dyrt fordi det ifølge norske politikere er en luksusvare i likhet me, strøm, bensin, brød, vann, luft osv... (hadde tenkt å ramse opp alt som selges i norge men gidder ikke:) )

Når du kjørerer, eller rettere sagt står parkert med motoren og tenning av; går pumpa fremdeles da? Hvis den gjør det så er tror jeg at jeg ville invistert i et nytt rele ganske fort... Ellers så kan du ta ein tur til nermeste høgger, og betaler ca ein 1000000 del av ny prisen for et lettere brukt rele.. det var vel ikke så veldig vanskelig å få tak i..

I am really not an violent man, but I think I have to kill someone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så lett å finne Sierra XR4x4 eller Cosworth på dynga. Jeg tror det er likt på dem. kan jo hende at det passer fra granada 2.8 og sierra XR4i, evt sierra 2.9 scorpio 2.8 og 2.9

Men jeg fant ett biltema relé i garasjen, og etter at jeg hadde studert kontaktpunktene, fant jeg ut at det var ganske likt, bortsett fra at biltema reléet manglet ett kontakt punkt. Der er det en grønn ledning med rød stripe som skal sitte, og når det er strøm i den ledningen, skal bensinpumpa stoppes. Slik det er nå, går bensinpumpa, så lenge tenninga er på, og da slipper jeg å styre med å huske å dra ut ledningen til bensinpumpa.

Nå må jeg bare ikke kræsje, fordi bensinpumpa bil gå så lenge tenninga er på.

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg ville anbefalt å kjøre med "jumping" på releet til bensinpumpa... dessuten hender det at et rele tar kvelden uten at det er annen fysisk påvirkning enn normal driftsspenning både på 30 strøm og styrestrøm (vanligvis pos 85 eller 86, alt etter hvor nøye produsenten har vært etter å gå etter boka..)

Hva er vel 4-500 kroner for ett rele når du vet at det blir bra igjen etterpå? En annen ting er at en takstmann som ser husmor-koplingen din på releet ditt vil korte ganske mye ned på erstatningen hvis forden din slår gnister over natta.

Dessuten, skal du ha en pålitelig bil så kjøper du vag.. :D

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nah.. ikke noe feilhjulstrekker med 1.6 motor :) egner seg vel best til kona ;)

Og bilen må ha en verdi som gjør at man får ett begrenset angstanfall hvis man for eksempel grøfter litt.

skal jo ha det morro også, og det blir ikke moro med feilhjulstrekk. Må ha diffad bakhjulstrekk og firhjulstrekk om vintern:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at releet (det lilla dekslet og den svarte bunnplata) hadde smelta var varmgang i kontakten. grunnen til at det kutta av og til var sot og dritt på kontaktene. Når jeg pussa vekk det og sotn på kontaktsettet inni relet, så funka det etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider