Gå til innhold

Avensis 177hk eller Volvo V70

Ranger emnet

pettergutt

Anbefalte innlegg

Driver å lurer på om jeg skal kjøpe denne Avensis 177 hesteren og har fått tilbud om komplett bil på veien med gps for 451.000,- med tre års service inkludert.

Men sikler også på en Volvo V70 til ca samme prisen, men som er tre år og gått mellom 50000 og 100000km.

Pluss/minus

Avensis= Ny bil med masse moment, men litt kjedelig bil

Volvo= Større mer "ekslusiv" bil med automat, Mindre hester og gått langt

Noen synspunkter noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den 177hester'n i Avensisen høres sweet ut!!! Var det ikke noe sånn som 400nm i den? Eneste jeg ser som surt med den er at den faller helt sykt i pris med en gang du tar den ut av butikken. Så det kommer jo litt an på hvor lenge du skal ha den, hva slags kjøring osv. Siden Volvoen har automat, er jo det en fordel hvis du skal kjøre mye i byen, med tett trafikk og sånn.

Men hvis jeg hadde stått i samme dilemma, så hadde jeg valgt Avensis. Både pga den dealen du har ordnet og pga motoren. Er jo godt å ha fabrikkgarantien og servicene i orden! Dessuten behøver den ikke å se så kjedelig ut! Bare å få en fin farge, litt pene felger osv, så blir den jo pen!

Men dette er bare min mening.

Jonas

1997 Audi a4 2,6 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle bnye biler faller i pris etter 5km .. men toyotaer faller mindre enn de fleste andre..

så den ville nok holde seg bedre i pris over de årene enn Volvoen.

men er enegeltig bare en måte å bestemme på ..

prøv de!

og en liten advarsel.. du kjener det godt at en V70 har lite hester..

må opp i noen hester for at de skal bli kvikke..

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke bestemt meg for motor i V70'en, men den blir ikke heftig til 450000,-

Hvis jeg da ikke kjøper en veldig gammel V70, noe som ikke er aktuelt. Det var 180hk diesel og 140, 180hk bensin på de jeg kikket på. Har prøvd 180 bensin og det var bare som en helt vanlig stasjonsvogn.

Avensisen derimot dro meget godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ikke legge inn 20.000 mer og kjøpe den nye Lexus IS220d

samme motor som avensis bare helvestes mye mer utstyr og bedre driftsikkerhet..

tar jeg ikke feil er NAVI standard utstyr.. (kan ha feil der)

og la oss ikke glemme rwd..

Og selvsagt MYYE sexyere :P

http://www.lexus.no/lexus_cars/is_new/index.asp

den er forresten ultra sexy i hvit eller rød :P

[*] 2003 Lexus IS200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ikke legge inn 20.000 mer og kjøpe den nye Lexus IS220d

samme motor som avensis bare helvestes mye mer utstyr og bedre driftsikkerhet..

tar jeg ikke feil er NAVI standard utstyr.. (kan ha feil der)

og la oss ikke glemme rwd..

Og selvsagt MYYE sexyere :P

http://www.lexus.no/lexus_cars/is_new/index.asp

den er forresten ultra sexy i hvit eller rød :P

Tror pettergutt kikket etter en stasjonsvogn. Og meg bekjennt kommer ikke IS 220d i stasjonsvogn utgave. Skal man ha lexus stasjonsvogn må man kjøpe en IS300 sportcross, og den får du ikke under 500 000,-.

Jeg ville gått for Avensisen, 3 års forskjell er mye nå til dags med tanke på garanti, sikkerhet, kjørekomfort og tekniske finesser osv.

Men du får prøve begge bilene og velge den du liker best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror pettergutt kikket etter en stasjonsvogn. Og meg bekjennt kommer ikke IS 220d i stasjonsvogn utgave. Skal man ha lexus stasjonsvogn må man kjøpe en IS300 sportcross, og den får du ikke under 500 000,-.

Jeg ville gått for Avensisen, 3 års forskjell er mye nå til dags med tanke på garanti, sikkerhet, kjørekomfort og tekniske finesser osv.

Stemmer det Enmas, når du får unger er det liksom bare stasjonsvogn som duger.

Nytter jo ikke å få en vogn inn i en sedan uten å plukke den fra hverandre hver gang, og det blir jo litt slitsomt.

Jeg må til og med slenge på en skiboks for å få med meg alt når vi skal på ferie;)

Men Lexusen var sexy den m'm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hååå du .. får da IS200 Sportcross også .. er bare få i landet ettersom den kom senere enn IS300 sportcross

eks

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1014099

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7942193&sid=3aO1HvQt1296596&pos=1&tot=21

må selvsagt prøve å konvertere :P

[*] 2003 Lexus IS200

Lenke til kommentar
Del på andre sider