Gå til innhold

Avensis 177hk eller Volvo V70

Ranger emnet

pettergutt

Anbefalte innlegg

Kjøp volvo V70 du gutten min.

Har kjørt begge de aktuelle bilene det er snakk om her, og synes at volvo en er hakket over avensisen.

BTW: kjører volvo V70 D5 så og si hver dag, og er kjempefornøyd med bilen.

"we ride togheter, die togheter, volvo for life":cab

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

V70 er vel på slutten av sin levetid, og kommer til å synke som en stein i verdi når den nye kommer. Avensis har akkuratt fått en masse oppgraderinger, og er en skikkelig god bil!

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvekjørt avensisen med 177 hk, fin å kjøre den :) Jeg liker volvo meget godt, og har flere ganger kjørt den nye v70-en. Begge bilene er jo bra, men volvoen er jo en klasse over avensisen.

Har du litt is i magen kan det jo hende det dukker opp noen brukte toyotaer etterhvert, men spørs vel om du får samme garantiordningen på bilen da :\

Tror ikke du gjør en bommert uansett hvem av bilene du kjøper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er den helt ny (facelift) eller såvidt brukt (før faceliften)

Det er før faceliften ja, derav de 52,000,- i avslag, men den er ikke brukt da, utgående 2006 modell.

Skjønte det sånn at det var innmaten i lykter, litt forskjell på fronten og blinklys i sidespeil som var de store forskjellene mellom denne og 2007 modellen.

Selger mente det var sammenlingbart med forskjellen på 2002 og 2003 modellen. Bare små kosmetiske forandringer.

Hadde seff vært litt fett med blinklys i speilene....... men men;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel i følge toyota sin pressemelding var det mye under som var fikset også .. faceliften skal vist være en mer sporty bil

her kan du leste litt om din bil bare som facelift

http://www.dinside.no/php/art.php?id=307839

Stemmer at det er gjort noe med understellet også ja, litt mer sporty og fastere i fisken ifølge de som har testet den

Ting blir bedre og bedre for hvert år:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken model var den v70n som du skulle få for rundt 450k når denvar gått 50000-100000k?

En bekjent av meg selger en v70 2004 model med det meste av utstyr. det er den silverline modelen eller hva dem heter. den har gos, skinnseter, høytalerpakke, 17" felger, 2,0t motor med 160-180 hester.. den har vært en firmabil så alle servicer er fulgt, og har det vært noen som helst ulyder eller feil har det vært rett på verksted.. Bilen har gått veldig langt som er 165k, men den er langkjørtt, Oslo-sandefjord hver dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken model var den v70n som du skulle få for rundt 450k når denvar gått 50000-100000k?

En bekjent av meg selger en v70 2004 model med det meste av utstyr. det er den silverline modelen eller hva dem heter. den har gos, skinnseter, høytalerpakke, 17" felger, 2,0t motor med 160-180 hester.. den har vært en firmabil så alle servicer er fulgt, og har det vært noen som helst ulyder eller feil har det vært rett på verksted.. Bilen har gått veldig langt som er 165k, men den er langkjørtt, Oslo-sandefjord hver dag..

Det var ingen spesifikk bil jeg så på, bare brukte v70 generelt. Men de fleste i den prisklassen var 2003-2004, 140 eller 180 hesteren i bensin, eller en diesel(husker ikke helt hestene) de fleste med mye utstyr og gått fra 50 til 200000.

Men faktum er som mange andre sier at det er en tung bil som ikke går særlig bra med under 200 hester. Derfor falt valget på avensisen. V70 med nok hester blir rett og slett for dyr for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ingen spesifikk bil jeg så på, bare brukte v70 generelt. Men de fleste i den prisklassen var 2003-2004, 140 eller 180 hesteren i bensin, eller en diesel(husker ikke helt hestene) de fleste med mye utstyr og gått fra 50 til 200000.

Men faktum er som mange andre sier at det er en tung bil som ikke går særlig bra med under 200 hester. Derfor falt valget på avensisen. V70 med nok hester blir rett og slett for dyr for meg

ja.. Jeg har egen v70 jeg også, med 2,0t med mellom 160 og 180 hk.. Jeg klager ikke på hvordan den går. den går helt greit til å ha det antallet hester.. så kan man jo chippe også ;) jeg ville anbefalt deg v70n. Men gratulerer med ny bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider