Gå til innhold

Prosjekt Audi a3

Ranger emnet

hc_TK

Anbefalte innlegg

har kjøpt meg en 2004 audi a3, og handlet inn det meste av utstyr.

Diskanter seas performance

Mellomtone 4'' peerless hds exclusive

Midbass 8'' peerless hds exclusive

Forsterkere litt forskjellig alpine

Spiller er også alpine

Problemet er plasering av elementer. Jeg kommer til å modifisere døren, så det passer med 8'' og diskanten putter jeg i orginal-hullet. 4'' tenker jeg at jeg plaserer svakt vinklet overst i døren mot a stolpen.

vil helst ha bilen mest mulig orginal, siden jeg ikke vil ødelege det ellers fine orginale interiøret.

Hvis noen har erfaring med demontering av a-stolper, dørpanel osv i a3 så ta kontakt! trenger hjelp her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, høres spennende ut dette :)

Skulle det ikke vært i prosjektforumet?, og husk plenty bilder!

Hvor handla du 4" mellomtonene? :-) Pris på dette?

joa, burde kanskje ha vært der, men her lurer jeg først og fremst på det med dørpaneler og a-stolpen. lager nok en ny prosjekt tråd.

De kjøpte jeg hos eltek. prisen finner du der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah, skal selv støydempe og installere høyttalere i dørene i min Passat 99mod :). Gruer meg litt itil å skru opp døra.. men men. Ordner seg nok. Gleder meg litt.. bare Morel får sendt sakene mine snart nå så.. Vil helst ha det innen neste uke. Huff, gikk med rundt 10k på bilanlegget i år og da :(.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dessverre ikke hjelpe deg med panel-biten, men man må kommentere litt uansett ;)

Morsomt å se litt utradisjonelle løsninger. Gjør du en god jobb med demping og montering bør dette bli meget krem! :)

Vil velge noe som ikke alle her har. Jeg liker å utfordre meg selv, noe jeg absolut har her. jeg har veldig gode komponenter, men det krever jo litt å få et godt resultat.

Når det gjelder demping, er bilen egentlig ganske godt dempet, bortsett fra mot lavfrekvent lyd. Jeg vet ikke om dette blir prioritert i første omgang. Er usikker på hva man skal bruke av demping, og hvor mye osv. Vil helst ikke bruke mye penger på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har erfaring med demontering av dørpaneler i A3 fra 97/98 og fra 06, men aner ikke hvordan det er på 04! Men skal vel kunne være til hjelp hvis det skulle være av interesse.

Mvh

Det hørtes bra ut det. 04 og 06 modellen er den samme. 07 er den nye. Hvordan tar man av dørpanelet? og hvordan løsner man a-stolpen? er det bare skruer og sånne plastplugger? må vel gå til innkjøp av noen sånne tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdørene:

Vipp av dekselet foran døråpneren. Inne i der finner du en skrue som du kan løsne med torx-trekker.

Videre finner du to skruer på undersiden av døren, disse må også ut. Til slutt sitter det en skrue midt i dørhåndtaket på undersiden. Ut med den også!!

Da skulle alt ligge til rette for å begynne demonteringen! Begynn nederst, men trekk for all del ikke i lommen i døren! Trekk ut all clips, oppover mot vinduet. Når du har kommet dit opp merker du at trekker løst. Dytt trekket da oppover, og "hekt" det av vinduskarmen! Værre var det ikke :P

Jeg har selv bare bilder av bakdørene, så det er jo til lite hjelp! Hvis du skal inn der også kan du jo se på prosjektet mitt som ligger i signaturen min!

A-stolpene kan du omtrent bare drite i :) Etter samtale med en kompis som jobber på Audi-verksted (og som tidligere i år byttet hele interiøret på en A4 grunnet en bikkje som gikk amok), må du ta av deler av taktrekket foran for å komme til, da A-stolpen er festet innenfor der med clips.. :( Løsningen for meg ble en montering av diskantene i dashen, noe jeg er meget fornøyd med! Virker også mer riktig i forhold til hvilken retning diskantene spiller orginalt i bilen.. Hvorfor er de siktet mot motsatt A-stolpe?! Merkelig detalj som ikke er helt lydvennlig i mine øyne!

Hvis det skulle være noe mer får du bare ta kontakt :)

Mvh

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk løst problemet med a-stolpen, iallefall i første omgang. Det gitteret forran diskanten gikk det an å få av uten å røre selve a-stolpen. så jeg kan bytte ut denne diskanten uten for mye mas. Dørene har jeg ikke helt prøvd meg på enda. SLiter fortsatt med hvor jeg skal plassere 4''...jeg vil helst ikke gå løs på dashbordet, men jeg vil helst ha dem så høyt som mulig. En tanke var øverst på døren, mot a-stolpen med det var litt lite med plass, og jeg vet ikke helt hva jeg skulle trukket dette i for å få det pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider