Henke Skrevet Juli 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2006 Jeg har ett lite problem med soltaket på min 97 modell a3. Det drar seg skjevt og låser seg når jeg åpner det, dette fordi vaieren på høyre side er slitt. Tok idag å demonterte hele soltaket og tok det med meg ned på audi senteret i bergen. Der fant de ikke denne vaieren på teiningene sine og mente at jeg måtte bytte hele rukkelet, dvs. alt utenom glasset pga at det kom i en hel pakke. Denne kostet 8 000 kr!! Noe jeg mener er helt unødvendig for jeg trenger jo ikke ALT sammen!! Delen jeg trenger er bare akkurat vaieren som drar soltaket frem og tilbake. Noen som har vert borti dette før?? og eventuellt vet hvor jeg kan få skaffet denne vaieren?? Alle svar mottas med takk! Hilsen frustrert a3 eier.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrE Skrevet Juli 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2006 hvis vaieren er en del av soltaksmotoren,så får du den for ca.1500kr her,http://193.213.24.227/4daction/WA_Webshop/?Year=1998&ASP=1756354&Type=Audi&Model=A3 vet ikke om det hjelper,men tror ikke linken skader noen..lykke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henke Skrevet Juli 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2006 Nai.. tror ikke det er en del av motoren.. Vaierene sitter inni skinnene og er festet til selve soltaket. Motoren har ett tannhjul som går opp i ett hull i rammen til skinnene og drar direkte på vaierne. En skrur motoren fast i rammen. Selve tannhjulet er like helt men vaieren på høyre side er såpass slitt at den glipper på tannhulet. Kan si at hele soltaket består av 3 deler. Motoren, rammen og selve glasset... Men takk for svar allikavel.. Edit: Fikk beskjed av audi senteret at hele rammen må skiftes da vaieren er innebygget i denne. Noen som vet hvor jeg får tak i deler, brukte eller nye til audi? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henke Skrevet Juli 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Klarte å fikse soltaket idag. Tok å demonterte hele dritten og rengjorde for gammel gris som nærmest var blitt til lim. la på ny gris og strammet vaierne og klemplaten mot motoren. Alt uten at det kostet meg en krone!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrE Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Klarte å fikse soltaket idag. Tok å demonterte hele dritten og rengjorde for gammel gris som nærmest var blitt til lim. la på ny gris og strammet vaierne og klemplaten mot motoren. Alt uten at det kostet meg en krone!! way 2 go:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg