Gå til innhold

Golf 1-prosjekt bunnpanneskraper.

Ranger emnet

VW-HS

Anbefalte innlegg

Denne er riktig bra, men enda bedre er det å kjøpe 30mm-pipe og håndtak med 3/4" drivende (fra Tema). Slik redskap ryker du ikke med det første! Mutteren på høyresida sitter normalt kriminelt hardt, om det er noen år siden den var av sist (den strammer seg også når bilen brukes). Pøs på med 5-56 før du prøver å løsne den.

Den Ekkoj posta bilde av ovenfor er likevel verdt pengene til de andre mer "normale" oppdragene.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 175
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Godt vi ikke sliter med det da :P

Du har så rett så rett, min venn:): .

Tips til mannen som eier tråden:

Kjøp både håndtak med 3/4" drivende (med 30mm pipe) og leddhåndtaket som er avbildet ovenfor. Dette kombinert med 17mm tynnvegget kraftpipe er gull verdt når hjul skal byttes:thumb . Jeg lover deg; aldri mer hjulvinne!

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var forhjulsstillinga helt montert, mangler bare å få ut lagerene fra spindelen? er det det den heter? eller er det bare mange som tror det? i alle fall, bruker dere varme for å få ut lagerene? og hvilken vei er det lettest å da de ut? har plukka ut se ringene som låser dem fast..

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var forhjulsstillinga helt montert, mangler bare å få ut lagerene fra spindelen? er det det den heter? eller er det bare mange som tror det? i alle fall, bruker dere varme for å få ut lagerene? og hvilken vei er det lettest å da de ut? har plukka ut se ringene som låser dem fast..

En presse gjerne kombinert med varme gjør vel susen...Kun varme blir nok ingen suksess, lager skal jo f.eks inn igjen også. Og kun presse går fint, men ofte bedre med litt varme også..

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En presse gjerne kombinert med varme gjør vel susen...Kun varme blir nok ingen suksess, lager skal jo f.eks inn igjen også. Og kun presse går fint, men ofte bedre med litt varme også..

ja, tenkte på varme i kombinasjon med presse da:p

I dag var jeg på biltema og kjøpte sandblåser, punktsandblåser, håndbok og 25 liter sand, og så etterpå las jeg at det funka dårlig på punktsandblåsere, at aluminiumssilikat var tingen der, men får bli neste gang jeg er på biltema det:) Testa i alle fall begge to og var strålende fornøyd, bilder kommer når jeg har fått gjort ferdig bærebroene:)

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt stilt med bilen nå, mye annet å gjøre, men pusler litt av og til, tatt ut den del asfaltmatter og funnet ut at det nesten er helt rustfritt på gulvet, og innersjernem på høgre side er nesten rustfri, litt lakkrust bare:)

Da er det litt verre på venstre side, lurer på om jeg må skifte støtdempertårnet, tårnet er ikke rusta i seg selv, men er rust i sjøten mot innersjerm, er det vanskelig å skifte tårnet? er det vanskelig å få det nye på rett plass? bør jeg lage noen stag slik jeg vet hvordan det stod kansje?

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

har blitt litt lite skriving her i det siste, men det går framover, har konstantert at støtdempertårnet bør skiftest ut, kappa litt for å se hvordan det såg ut:

DSC00106.jpg

så har jeg tatt rusten på gulvet som er under baksetet (over bensintank) men tok ikke bilde av det, så har jeg begynt å pusse på delene til skivebremser bak, ser bra ut det:)

DSC00126.jpg

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider