VCE Skrevet Juli 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2006 Jeg har henta en -86 740 tic i dag, med havarerte dempere foran og utslitte dekk. Denne var 10000 ganger bedre å kjøre enn alt det jeg har prøvd av 240'er, uansett om de har lav km eller høy, og de er senket eller originale. Den lå bedre på veien, hadde mindre veistøy, bedre seter og sittestilling - generellt en MYYE bedre bil! Ikke veide den så mye mer heller! Interiøret er delskinn, men styggeste fargen noensinne, en form for gulbrun. Begge forsetene, hovedsaklig førersetet, er trekkene stygge og slitte Det er en del ting å gjøre med den... * Defekte dempere foran. * Mangler plata under ene frontlykta. * Rustete panser * Panser og v. forskjerm i feil farge * Rust i hull til antenne h. side bak * Defekt elektrisk antenne * Mangler oljetrykk under 1500 rpm * Går varm * Stygt/ødelagt taktrekk og trekket på takluka. * Defekte/manglende deksler inni kupeen Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomassj Skrevet Juli 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2006 bra du liker 740 da;) håper du blir fornøyd med bilen. var litt småplukk med den men er absolutt verdt å bruke litt tid å penger på en god gammel traver;);) Siter 95 Golf 3 94 Audi 80 competition, oppe å går med megasquirt 85 Volvo 740 88 Volvo 740 delebil 87 Volvo 240 Stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juli 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2006 I mine øyne så er den eneste ulempen at den kom fra Belgia i -98, så det er mye avgifter for å bytte ut B200ET'n... Men chassiet er pent og galvanisert. Rust er det eneste jeg ikke takler. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Juli 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2006 Grattulere med ny grom volvo :P 740 Lenge leve :D Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juli 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2006 Den er forresten virkelig rustbeskyttet i høyre "hjulbrønn", tidligere eier har hatt en lekk 3 liter med motorolje der... :D Noen som har et godt tips til hvordan fjerne det enkelt? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 245T Skrevet Juli 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2006 Zalo;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juli 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2006 Bare å helle zalo oppå olja så blir alt borte? :P Rengjøringen var jeg stort sett klar over, men jeg lurte på en enkel måte for å drenere bort olja på, det er tross alt drøyt 2 liter med olje der... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-Power Skrevet Juli 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2006 Sitter det ikke en gummipropp der da som du kan ta ut. Eller er det jeg som tuller litt nå? Siter 2004 Dodge RAM SRT-10 1992 Volvo 240GL 1982 Volvo 242T Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 245T Skrevet Juli 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2006 skal vel være en dreneringspropp der, men den er jo ofte limt/tectylert igjen..ellers kan du jo bore et lite hull og hive på litt tectyl og sette i en gummipropp til senere bruk;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2006 gratulerer med ny bil, men jeg skjønner ikke hvilke 240'er du har kjørt, om denne er bere å kjøre :P jeg synest 740 er mer "båt", samme som mercedes w126. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Juli 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2006 hell sagflis nedi olja! MASSEVIS! sagflisa SUGER til seg olja ;) så er det bare å ta bort og rengjøre ;) ble imponert jeg og over hvor go 740 er! tror aldri jeg kommer til å selge den jeg har nå! har kostet på den for mye penger og mere blir det! har skummle planer! lykke til hvidere med prosjektet :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Juli 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 Selv om kg og cm tyder på at forskjellen er liten (og ikke alltid entydig...), er det en del som mener at 240 kjennes som en mer kompakt bil enn 740. Og hva man ut fra dette synes er best å kjøre med, er jo en smakssak. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juli 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 Det er bedre plassutnyttelse i 740'n... DaB: Det er det jeg liker! :D Jeg er vant med amerikansk bil, og en bil SKAL flyte litt på veien, men det blir nok noen nye stabstag. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomassj Skrevet Juli 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 Det er bedre plassutnyttelse i 740'n... DaB: Det er det jeg liker! :D Jeg er vant med amerikansk bil, og en bil SKAL flyte litt på veien, men det blir nok noen nye stabstag. sier meg enig der ja... føler at jeg har mye bedere plass i 740 ikke noe frekkt ment 240 eiere;) Siter 95 Golf 3 94 Audi 80 competition, oppe å går med megasquirt 85 Volvo 740 88 Volvo 740 delebil 87 Volvo 240 Stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juli 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 Tror det er noe med utformingen av kupeen. På 240 går dørene, som kjent, innover før vinduene begynner, mens på 740 er vinduene helt ytters i dørene. Det at kupeen er bredere i anskiktshøyde får bilen til å føles større. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.