Gå til innhold

Lenge leve 740!

Ranger emnet

VCE

Anbefalte innlegg

Sant nok - det med vinduene gjør nok en del - det blir kanskje litt forskjell i hvor "luftig" det kjennes. Ellers finnes en høyst reell forskjell baki, nemlig at det i en 740 (o l) er bedre å sitte tre i baksetet enn i en 240. Grunnen er nok først og fremst at "hjulhusene" påvirker bakseteryggens utforming (verre på 242/244 enn på 245). På 740 er seteryggen flatere - her er nok mye av gevinsten ved 12-13 cm lengre akselavstand hentet ut.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har pr0vd 740 en gang, kan ikke si jeg la merke til mye forskjell mellom den og 240'n jeg hadde, men! skal ikke mye til f0r du sitter bedre i en bil enn i 240 :p kunne like greitt hatt en planke til sete, maa holde deg fast i rattet i svingene :p

haaper du slipper det i 740'n din.

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis med ny bil..

jeg kjøpte også en 740 tic.. men da som donorbil:) skulle ha motorn ++ :thumb

jeg har hatt endel 240er og liker utseende på 240 bedre enn på 740.. men ja, 740n er bedre å kjøre enn 240, det kan jeg innrømme..

skal jeg ha "nyere" volvo skal det nok bli 940 el 960.. :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett litt rundt blir det nyere fangere etterhvert og kansje front, men ihvertfall 90+ baklys...

Fant mer som må gjøres med bilen, på v.side bak sitter det en defekt el.antenne, så denne må byttes. Siden det kommer DAB-antenne på h.side tror jeg at det blir "vanlig" antenne istedetfor elektrisk.

Nakkestøttene bak er løse - ingen anelse om hvorden de er (skal være) festet.

Mangler stereo - DET er ikke vanskelig :D

Ellers så er bilen mørk grå metallic - koksgrå omtrent...

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider