Gå til innhold

veteran forsikrig

Ranger emnet

conconsal

Anbefalte innlegg

er d noen som har peilig på regler for veteran forsikrig? priser osv

De forsikrings firmaene jeg har hørt med er veldig strenge på dette området.. De krever 5 bilder av bilen din(en i fra hver side + inne i bilen) pga den skal være i orginal stand lik den rullet ut i fra fabrikken.. Hvis du får det er det ca 500 i året og 160 i årsavgift cirka... men veldig begrenset kjørelengde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv veteran forsikring på bilen min. Det begrenser kjørelengde til max 5000km i året. Den koster 500 per år og bilen må være orginal, kan ikke engang skifte dekkdimensjon egentlig (jeg fikk lov av IF..., men de var motvillige)! Bilen må stå parkert i låst garasje og. Når bilen min er ferdig restuarert og tunet, blir det vanlig personbilforsikring da denne ikke har de begrensningene

prosjekttråd

McIntosh, Focal, Image Dynamics, Planet Audio hybrid rørforsterkere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De spør ved inngåelse av forsikring og hvis bilen ved forsikringsoppgjør er uorginal på noen måte.............

Mitt speedometer står i miles (men jeg regner om til km for dem), men bilen kommer ikke til å rulle en eneste kilometer i år så spiller ingen rolle

prosjekttråd

McIntosh, Focal, Image Dynamics, Planet Audio hybrid rørforsterkere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg fikk nylig forsikret min som veteran, men måtte true med å si opp forsikringer til nærmere 30 000 i året før jeg fikk. Det var fordi bilen min hadde rust. Den skal ha orginal lakk, ikke være rusten, være 100% orginal ellers, stå i garasje som er nevnt mm. Radio kan heller ikke være av nyere dato enn bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er forskjellig fra selskap til selskap. Har selv vesta, der alt går, sålenge det er godkjent i vognkort. If har det også slik, selv om de kan virke litt motvillige på telefon. Spør etter veteran info skrivet deres. Der står det at alt av ombygginger og slikt er greit, så lenge det er godkjent. Grunnen til at jeg valgte vesta er at hos if må man ha en bruksbil i tillegg. Det må man ikke hos vesta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekka litt angående dette med veteranforsikring til min 70mod Audi 100.

Sjekket med flere selskaper. Men man måtte være total kunde for å få forsikring der jeg sjekka iværtfall. Så jeg hadde ikke no annet valg enn å velge terra, som jeg er total kunde i. Kom på 1300,- i året :)

2000 VW Passat 1.8T

1974 VW Scirocco TS

1974 VW K70 LS

VW K70 Forum

min hjemmeside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...
Dette er forskjellig fra selskap til selskap. Har selv vesta, der alt går, sålenge det er godkjent i vognkort. If har det også slik, selv om de kan virke litt motvillige på telefon. Spør etter veteran info skrivet deres. Der står det at alt av ombygginger og slikt er greit, så lenge det er godkjent. Grunnen til at jeg valgte vesta er at hos if må man ha en bruksbil i tillegg. Det må man ikke hos vesta.

det viste jeg ikke.. så hvis man har en motor og driverk fra en 95 mod i en 75 mod volo f.eks og det er godkjent i vognkortet så godtar if dette?

når jeg prata med if på telefon hørtes det jo ut som det var umulig å få forsikra bilen hos dem :p så jeg tok den hos enter som bare sa at jeg ikke kunne kjøre mer enn 5000 i året.. no mer krav kom de ikke med..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De spør ved inngåelse av forsikring og hvis bilen ved forsikringsoppgjør er uorginal på noen måte.............

Mitt speedometer står i miles (men jeg regner om til km for dem), men bilen kommer ikke til å rulle en eneste kilometer i år så spiller ingen rolle

da får du vel lov til å trille 10000 neste år da kanskje? på vanlig forskring er det hvertfall sånn.. f.eks.. kan ikke kjøres lenger enn 145000 til november 2006 og 150000 til november 2007..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...