Gå til innhold

Diffsperre (modemkiller)

Ranger emnet


virtual

Anbefalte innlegg

Var å plukka ut en differensialsperre i kveld..

Noen som vet noe om denne typen? Hva den tåler osv osv..

Er det en LSD?

Den sto på en 245 som en bekjent av meg hadde før, skulle visst være ganske så ny. Han ga 5k for den da han kjøpte den..

 

Bilde024.jpg

 

Bilde025.jpg

 

Bilde026.jpg

 

Bilde027.jpg

 

Bilde028.jpg

 

Bilde029.jpg

 

Bilde030.jpg

 

Bilde031.jpg

 

Bilde032.jpg

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når det står "VOLVO" på den ? :rolleyes:

 

Det står vel bare volvo på kronhjulet?

 

 

Jeg visste heller ikke at volvo brukte tette hus på noen av diffbremsene.

 

Alle volvo 240 og 740 bakaksler har Dana 30 senter, og sluggdiffen til volvo er laga av Detroit lockers...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stol på meg når jeg forteller at det er en originaldel...

Den tåler faktisk en hel del HVIS man har tid til å kjøre akselen varm før herjinga starter,men alt har en grense pluss at hyppige oljeskift forlenger livet betraktelig.

Og ja,jeg vet at folk med b21a har drept sånne differ,men jeg brukte en sånn på 550-hestersmotorn og den holdt..

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik ser hvertfall original sperra på min forrige Volvo ut:

 

EDIT: URL fjernet pga spam

 

 

 

 

Ikke verdens beste bilde,men den ser ganske lik ut hvis man ser bort fra speedometer ringen og et par "riller" i huset under der.

 

 

 

Mvh Morten

- Volvo V40

- Volvo 142

- Volvo V40 T4

- VW Touran 2005 TDI ®

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detroit locker er ikke det samme som volvo sin lsd, men det er vel det samme som "sluggdiffen" eller hva de nå kaller det - ved vanlig kjøring er det fri diff (0%) men om det glipper mot underlaget låser den og du har "sveisa diff" (100%)

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår