Gå til innhold

Diffsperre (modemkiller)

Ranger emnet

virtual

Anbefalte innlegg

Detroit locker er ikke det samme som volvo sin lsd, men det er vel det samme som "sluggdiffen" eller hva de nå kaller det - ved vanlig kjøring er det fri diff (0%) men om det glipper mot underlaget låser den og du har "sveisa diff" (100%)

Ikke for å være pirkete,men de kaller det vel "slungdiff" pga den blir slunget ut ved fart.Slungdiffen i 760 med multilink bakaksel virker fra 4 km/t - 40 km/t.Dette pga den blir slunget på/av inngrep.

Mvh Morten

- Volvo V40

- Volvo 142

- Volvo V40 T4

- VW Touran 2005 TDI ®

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Detroit locker er ikke det samme som volvo sin lsd, men det er vel det samme som "sluggdiffen" eller hva de nå kaller det - ved vanlig kjøring er det fri diff (0%) men om det glipper mot underlaget låser den og du har "sveisa diff" (100%)

Du har litt feil her..

Detroit Locker

The Detroit Locker maximizes traction by delivering 100 percent of the torque to both drive wheels. It is engineered to keep both wheels in a constant drive mode, and has the ability to automatically allow wheel speed differentiation when required.

Hvordan vet jeg dette?

Vel, jeg påsto selv det samme som du gjør, for en god stund siden, men ble satt på plass av en eller annen på forumet her.

ref.: http://www.detroitlocker.com/

edit: ser mortenaa har visst påpekt det ovenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lurt å bytte lagre/lagerbaner når man førsten har den ute?

Hvilken olje skal man bruke på en sluggdiff?

Edit: Denne sto i en 240 bakaksling før, og det var 1 shims på..

Trenger jeg å shimse den på nytt når jeg skal ha den i en 740 bakaksling?

Og hvordan blir det med speedometeret?

Denne har 3.54 i utveksling, og 740 har vel som standard 3.74 om jeg ikke husker feil. Blir jeg å merke det mye på farten?

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lurt å bytte lagre/lagerbaner når man førsten har den ute?

Hvilken olje skal man bruke på en sluggdiff?

Edit: Denne sto i en 240 bakaksling før, og det var 1 shims på..

Trenger jeg å shimse den på nytt når jeg skal ha den i en 740 bakaksling?

Og hvordan blir det med speedometeret?

Denne har 3.54 i utveksling, og 740 har vel som standard 3.74 om jeg ikke husker feil. Blir jeg å merke det mye på farten?

hei,

tror ikke den går på pinjon/kronehjul til 3.73 bakakselen.

shims er individuellt fra aksling til aksling, så der er det nok mest sannsynlig avvik.

ps. slyngdiff er ikke noe performancegreier, da den som nevnt funker opp til ca. 40km/t.. Det er en del svensker som har moddet sine, men.. (bla.a. tpc folk) hadde ikke giddet, når truetrac koster 4k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du setteter inn en Thorsen/Detroit True Trac så skal du bruke vanlig diff olje som blir bukt på differ uten sperre, har akkurat montert en True Trac på bilen min, funker perfekt, og er det beste som kan fåes.

Å si den er det beste man kan få, er vle å ta litt hardt i :P

men det er vel den beste for "grom gatekjøring", eller "most bang for the bucks". For de fleste, vil den være best, men ikke for alle. Spørs hva man bruker bilen til og hva man trenger av egenskaper.

men, ja, jeg kan skrive under på at det er en SUPERDIFF

Lenke til kommentar
Del på andre sider