Mortenaa Skrevet Juli 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 Detroit locker er ikke det samme som volvo sin lsd, men det er vel det samme som "sluggdiffen" eller hva de nå kaller det - ved vanlig kjøring er det fri diff (0%) men om det glipper mot underlaget låser den og du har "sveisa diff" (100%) Ikke for å være pirkete,men de kaller det vel "slungdiff" pga den blir slunget ut ved fart.Slungdiffen i 760 med multilink bakaksel virker fra 4 km/t - 40 km/t.Dette pga den blir slunget på/av inngrep. Mvh Morten Siter - Volvo V40 - Volvo 142 - Volvo V40 T4 - VW Touran 2005 TDI ® Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juli 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 sorry, min leif. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 Detroit locker er ikke det samme som volvo sin lsd, men det er vel det samme som "sluggdiffen" eller hva de nå kaller det - ved vanlig kjøring er det fri diff (0%) men om det glipper mot underlaget låser den og du har "sveisa diff" (100%) Du har litt feil her.. Detroit Locker The Detroit Locker maximizes traction by delivering 100 percent of the torque to both drive wheels. It is engineered to keep both wheels in a constant drive mode, and has the ability to automatically allow wheel speed differentiation when required. Hvordan vet jeg dette? Vel, jeg påsto selv det samme som du gjør, for en god stund siden, men ble satt på plass av en eller annen på forumet her. ref.: http://www.detroitlocker.com/ edit: ser mortenaa har visst påpekt det ovenfor. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Juli 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 sånn ser detroit locker ut, så tviler på att det er den du har.. Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prebendju Skrevet Juli 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 Dette er en helt vanlig original diffbrems til volvo...har sikkert en hel gildekasse full av sånne,så en sånn kjenner jeg igjen... selge en til en trengende?? Siter 2,3l med 16V og dobble gassere, retro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Juli 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 Er det lurt å bytte lagre/lagerbaner når man førsten har den ute? Hvilken olje skal man bruke på en sluggdiff? Edit: Denne sto i en 240 bakaksling før, og det var 1 shims på.. Trenger jeg å shimse den på nytt når jeg skal ha den i en 740 bakaksling? Og hvordan blir det med speedometeret? Denne har 3.54 i utveksling, og 740 har vel som standard 3.74 om jeg ikke husker feil. Blir jeg å merke det mye på farten? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 selge en til en trengende?? Ta heller å kjøp en truetrac,så slipper du å bekymre deg mer om bakakselen.. Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prebendju Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Ta heller å kjøp en truetrac,så slipper du å bekymre deg mer om bakakselen.. da må jeg ha noen til og sette den i... Siter 2,3l med 16V og dobble gassere, retro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Juli 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Det må du jo ha uansett! :P Men er det ingen som kan svare meg på spørsmålene? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Dette er en helt vanlig original diffbrems til volvo...har sikkert en hel gildekasse full av sånne,så en sånn kjenner jeg igjen... Kunne thenkt meg en jeg. :hello: Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Er det lurt å bytte lagre/lagerbaner når man førsten har den ute?Hvilken olje skal man bruke på en sluggdiff? Edit: Denne sto i en 240 bakaksling før, og det var 1 shims på.. Trenger jeg å shimse den på nytt når jeg skal ha den i en 740 bakaksling? Og hvordan blir det med speedometeret? Denne har 3.54 i utveksling, og 740 har vel som standard 3.74 om jeg ikke husker feil. Blir jeg å merke det mye på farten? hei, tror ikke den går på pinjon/kronehjul til 3.73 bakakselen. shims er individuellt fra aksling til aksling, så der er det nok mest sannsynlig avvik. ps. slyngdiff er ikke noe performancegreier, da den som nevnt funker opp til ca. 40km/t.. Det er en del svensker som har moddet sine, men.. (bla.a. tpc folk) hadde ikke giddet, når truetrac koster 4k Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Juli 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Ok, takker for alle svar. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Hvis du setteter inn en Thorsen/Detroit True Trac så skal du bruke vanlig diff olje som blir bukt på differ uten sperre, har akkurat montert en True Trac på bilen min, funker perfekt, og er det beste som kan fåes. Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Hvis du setteter inn en Thorsen/Detroit True Trac så skal du bruke vanlig diff olje som blir bukt på differ uten sperre, har akkurat montert en True Trac på bilen min, funker perfekt, og er det beste som kan fåes. Å si den er det beste man kan få, er vle å ta litt hardt i :P men det er vel den beste for "grom gatekjøring", eller "most bang for the bucks". For de fleste, vil den være best, men ikke for alle. Spørs hva man bruker bilen til og hva man trenger av egenskaper. men, ja, jeg kan skrive under på at det er en SUPERDIFF Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet Juli 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2006 Hvor mye holder truetracen til? Vet om hvertfall en svenske som har spent opp fjæra på slungdiffen sin en runde, og da sperra den til hvertfall 80km/t mente han. Så er jo en billig løsning det (om enn ikke så holdbar eller utmerket). Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.