Gå til innhold

Diffsperre (modemkiller)

Ranger emnet


virtual

Anbefalte innlegg

Hvor mye holder truetracen til?

 

Vet om hvertfall en svenske som har spent opp fjæra på slungdiffen sin en runde, og da sperra den til hvertfall 80km/t mente han. Så er jo en billig løsning det (om enn ikke så holdbar eller utmerket).

Det er et tall på 654nm som har blitt nevnt, men det er ikke noe "lovet" styrke.

 

* å oppgi hvor mye noe tåler, blir hånden i luften, da det er masse variabler.

** den tåler mer enn de fleste trenger.

* du kan nok klare å ødelegge alt, om du går inn for det.

* det er to typer truetrac, få den med tre drev! (sterke typen)

** du har en med høy preload og en med lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er et tall på 654nm som har blitt nevnt, men det er ikke noe "lovet" styrke.

 

* å oppgi hvor mye noe tåler, blir hånden i luften, da det er masse variabler.

** den tåler mer enn de fleste trenger.

* du kan nok klare å ødelegge alt, om du går inn for det.

* det er to typer truetrac, få den med tre drev! (sterke typen)

** du har en med høy preload og en med lav.

 

654nm hvor har du det fra?

 

med m45 girkasse tilsvarer dette ca. 160nm i motoren på 1. gir. Tror den tåler litt mer.....

 

Dessuten så passer 411 på alle utvekslinger i 1030/1031 bakaksler. Det er ikke noe skille ved 3.54:1 på volvo sine kronhjul. Alle har lik tykkelse på flensen. Så hvis du kjøper en diff som er beregnet for 3.31:1 i en Dana 30 så passer den ikke! Mens en som er beregnet på 3.73:1 passer!

 

"Slungdiffen" er laget av Eaton og heter "Eaton G80". Har ikke noe med detriot locker å gjøre.

 

Diffen på bildene til trådskaper er en "Dana Powr-Lok" som er OEM diffbrems til Volvo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg hadde feil produsent på sluggdiffen, men hvordan den reagerte hadde jeg ikke feil på, se her: http://www.traction.eaton.com/prod2.htm

 

"We'll start by pointing out that the Locker is a speed sensitive design. That is, it reacts to wheel slip by sensing when one wheel is spinning substantially faster than the other."

 

"During lockup, a self-energized clutch system causes a cam plate to ramp against a side gear. This ramping action compresses those disc packs mentioned earlier. The ramping continues until both axles - and therefore both wheels - are spinning at the same speed. This is full lock, and it prevents any further wheel slip. (Note: Axle lockup can only occur at speeds below 20 mph.)"

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

654nm hvor har du det fra?

 

Dessuten så passer 411 på alle utvekslinger i 1030/1031 bakaksler. Det er ikke noe skille ved 3.54:1 på volvo sine kronhjul. Alle har lik tykkelse på flensen. Så hvis du kjøper en diff som er beregnet for 3.31:1 i en Dana 30 så passer den ikke! Mens en som er beregnet på 3.73:1 passer!

.

Er du sikker?

Truetrac har iallefall skille på 3.54 og 3.73.

 

"Slungdiffen" er laget av Eaton og heter "Eaton G80". Har ikke noe med detriot locker å gjøre.

 

Diffen på bildene til trådskaper er en "Dana Powr-Lok" som er OEM diffbrems til Volvo.

 

Ja, jeg ymtet et forslag om at det kunne være den tidligere, men jeg fikk rimelig med pes av Euro1 og lofsbergRacing.

 

Ps. Truetrac er kjent som "Eaton TrueTrac", "Dana TrueTrac", "Eaton Detroit Truetrac". Jeg må si jeg ikke har satt meg inn i hvordan det der er, hvorfor den går under så mange navn altså.. Tror det samme gjelder Powr-Lok?

 

Vet du noe om det? Eaton VS DANA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja på Dana akslingene er det skille på 3.54 og 3.73. Mens på de lisensproduserte akslingene laget av Volvo i Köping er flensen like tykk på alle utvekslinger.

 

Truetrac het til å begynne med "Detroit Truetrac," så het de "TracTech Detroit Truetrac" og nå heter de "Eaton Detriot Truetrac"

 

Dana har aldri laget noe truetrac. Jeg har forøvrig bare sett normenn på ulike forum kalle disse Dana truetrac. Noe som er feil.

 

"Powr-Lok" har bare blitt laget av Dana/Spicer. Tror ikke den lages lenger. SAM har sluttet å selge nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PLZ folkens, prøv å hold dere litt ontopic da :P Jeg slettet selv mitt OT innlegg i denne tråden.

 

Tigerfish: jeg har sikkert vært med på å starte den fine trenden med å spre budskapet om dana truetrac.

Den heter forøvrig bare Dana Truetrack hos http://www.reiderracing.com

 

edit: nei, heter visst bare truetrac :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

index.php?act=Attach&type=post&id=87418

hva er dette da? krh mente det var en r-sport diff. står ikke volvo på den, men har jo den speedometersaken da..:thumb

 

Originaldiffbrems til -86 og nyere opp til rundt -90 før abs kom.

At noen kaller den r-sportdiff er fordi den har et hardere forspenn som igjen er no dritt å kjøre med på gata.

Og det krh sier kan tas med en skje salt..

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi den har et hardere forspenn som igjen er no dritt å kjøre med på gata.

Og det krh sier kan tas med en skje salt..

 

hehe, tar alt med en klype salt jeg, mye luringer. men burde det ikke stå volvo på denne sperra? . hvorfor no dritt å kjøre med? ikke no som går utover lekbarheten vel? hehe

Old volvo's never die, they only go faster..Harley davidson: American iron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår