Gå til innhold

golf GL 1.8, effektanlegg?

Ranger emnet

jonarse

Anbefalte innlegg

Har en god gammel sliten golf, som kunne trengt en del oppussing. men PGA at jeg er i førstegangstjenesten og økonomien ikke er på topp, så har jeg lite midler jeg kan legge i den. men har et par tusen har jeg til gode.... noen som har noen tips til hva jeg kan legge pengene mine i? må kjøpe nytt luftfilter og vuderer et sportsfilter.. noen som har noen tips til hva som er best? Vurderer også veldig sterkt å kjøpe et lite effektanlegg. Men vil ikke ha et blodharry et. noen som vet om et litt kult et som ikke lager den verste lyden? Skal prøve å legge ut bilder av bilen min i mårra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hverken filter eller eksos har noe å si på standard golf annet enn lyd

kjører med green innsatsfilter og simons eksos på golfen sjøl, har en fin lyd, litt grov "rumlete" men ikke bråkete og fæl lyd!

eneste er at tror jeg har litt for mye mottykk i eksos'n ettersom jeg hører veldig tydelig at det er tungt og presse ut eksos'n :)

effektmessig er det null

lydmessig er det gull

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja, må si meg enig der. Lyden er jo halve opplevelsen :p har tenkt meg til sverige i neste uke, så skal se meg litt rundt der om de har noe for en billig penge. :)

Har en delebil av akkurat samme sort som jeg må vrake nå. (mamma synes den forsøpler gårdsplassen sånn, skjønner ikke hva hun mener med det :p ) Noen som har noen formening om hvilke deler jeg bør ta ut før jeg sender den på skroten?

Hvordan legger jeg ut bilder på dette forumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn legger du ut bilder.

På både forgasser og Monopoint-motorer så får du kun en stygg lyd ved å sette på luftfilter. Får ikke den samme gode "båpelyden" som du får på biler med innsprøytning. Min mening. Så om du skal ha litt lyd så må effektanlegg være veien å gå. Selv har jeg 2.5" Hartmann effektanlegg som lager en veldig fin og dyp lyd, men ikke altfor høy, bråket og vrælete. Med vesentlige deler fjernet fra luftfilterboksen så blir det helt toppers:) Vil ikke anbefale å kjøpe Simons da dette ruster visstnok altfor mye, noe jeg selv merket på det forrige effektanlegget mitt.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn legger du ut bilder.

På både forgasser og Monopoint-motorer så får du kun en stygg lyd ved å sette på luftfilter. Får ikke den samme gode "båpelyden" som du får på biler med innsprøytning. Min mening. Så om du skal ha litt lyd så må effektanlegg være veien å gå. Selv har jeg 2.5" Hartmann effektanlegg som lager en veldig fin og dyp lyd, men ikke altfor høy, bråket og vrælete. Med vesentlige deler fjernet fra luftfilterboksen så blir det helt toppers:) Vil ikke anbefale å kjøpe Simons da dette ruster visstnok altfor mye, noe jeg selv merket på det forrige effektanlegget mitt.

noensinne hørt lyden i bilen min? den båper ikke... :) den har en GROV brumming på lik måte som GTi 8v.. bare at den avtar og bli litt symaskin sånn ca på høyt turtall! men god lyd er det..

monopoint med innsatsfilter :)

hadde green konisk filter en gang.. da båpa den og laga stygg lyd.. never again..

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har hørt bilen din, men det er lenge siden så jeg husker ikke helt:rolleyes:

Formulerte meg kanskje litt dårlig:) Spesielt Monopoint-motorer får en stygg båpelyd når du har på konfilter eller du skjærer hull i luftfilterboksen. På forgasser-motorer så kan du også prestere å få den samme stygge båpelyden som i en Monopoint om du kapper luftfilterboksen eller setter på konfilter. Det beste er på disse motorene er jo å kjøpe effektanlegg om du skal ha lyd. Men for all del, du kan også få fin lyd med både innsatsfilter og effektanlegg. Bare unngå å få den latterlig fæle båpelyden du kan være så uheldig å få om du gjør det feil:op

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nok kanskje merke en minimal forskjell om du er heldig. Men om du fjerner en lyddemper i samme slengen så vil det nok bli merkbart:) Erstatte den nest bakerste lyddemperen med et rør, og få en annen bakre lyddemper så blir det nok fint. Men er nesten mer lønnsomt å kjøpe komplett effektanlegg da det fort kan blir dyrt for kun lyddemperen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hverken filter eller eksos har noe å si på standard golf annet enn lyd

kjører med green innsatsfilter og simons eksos på golfen sjøl, har en fin lyd, litt grov "rumlete" men ikke bråkete og fæl lyd!

eneste er at tror jeg har litt for mye mottykk i eksos'n ettersom jeg hører veldig tydelig at det er tungt og presse ut eksos'n :)

effektmessig er det null

lydmessig er det gull

Jeg mener da bestemt at bilen min virket kvikkere etter montering av simmons, spesielt i de 2 første girene.. Var det bare lyden som "lurte" meg da, eller kan det bare ha vært det gamle anlegget som var en smule tett?:idea:

86 VWGolf2 1.6 cl --> Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider