Gå til innhold

Faan at det går ann

Ranger emnet

RS2

Anbefalte innlegg

Ble stoppet av biltilsynet NÅ.

ÅÅÅÅÅÅÅÅ en Audi vare (bankraner bil) den skal vi TA.

Først du har ikke grill det må du ga butte kanter kan jo bli sittende igjen en unge.

Du har for store hjul

Orginal i vognkortet 245/40-17

Kjører på 245/35-18

De ligger enn mangel inne på bilen din. Du har kjørt uten skilt og lykt.

Men du slipper unna med en muntlig nå, for denne gang.

Rart han ikke klaga på en 1/2 meter med 4" ende rør

eller filteret.

Ikke spurte han om den var trimma heller.

Faan å jeg hater dette landet noen ganger.

Skal faan ikke gå utover meg at den kødden kjører rundt i en Hundai med bilist 2000 over hele bilen

One life. Live it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by RS2

volvofasII:

Det er hva bilen er godkjent med av vekt per.dekk

Også må jo dekka tåle dette. Det går på antall kg

Da f.eks en bil som har 1400kg skal ha hva?? Og en som har 1000kg da skal den ha???

Håper du vet dette for dette var nytt. hmmm Gjeller det alle dekk eller?? F.eks ZR betegnelsen, den sier jo fart, men hvor står da den lode greia????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by volvofasII

Da f.eks en bil som har 1400kg skal ha hva?? Og en som har 1000kg da skal den ha???

Håper du vet dette for dette var nytt. hmmm Gjeller det alle dekk eller?? F.eks ZR betegnelsen, den sier jo fart, men hvor står da den lode greia????

I vognkortet ditt finner du et (eller 2) felt hvor det er oppgitt loadindex. Dette er en betegnelse/måleenhet for hvor mye hvert enkelt hjul skal tåle av vekt. Det står også merket på dekksiden på dekkene og skal stemme overens med vognkortet. Altså: det som står i vognkortet er min. loadindex, er du likt eller over er det greit... er du under så blir det bråk :(

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

I vognkortet ditt finner du et (eller 2) felt hvor det er oppgitt loadindex. Dette er en betegnelse/måleenhet for hvor mye hvert enkelt hjul skal tåle av vekt. Det står også merket på dekksiden på dekkene og skal stemme overens med vognkortet. Altså: det som står i vognkortet er min. loadindex, er du likt eller over er det greit... er du under så blir det bråk :(

Da står det hvor på dekket. Har ikke tenkt om dette før gitt....?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ibizaturbo

Er dette ulovlig? Ifølge mine beregninger avviker rulleomkretsen din fra original dekkdim. med 0,1 %, altså langt innenfor rammen på +/- 5%.

Mvh Marius

Det er lovlig, men det kan hende at de ikke klarer tyngden på bilen. Så da må han i teorien ha andre dekk. Bedre med andre ord. Ikke noe med dimmen og gjøre. Tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider