Gå til innhold

Faan at det går ann

Ranger emnet

RS2

Anbefalte innlegg

Originally posted by Silverboy

Man kan altså få skrevet inn alternative dekk.dim i vognkortet? Hvilke krav stilles det til det? Holder det å dokumentere ved hjelp av en formel at de er innenfor riktig omkrets?? Isåfall skal de få skrive en LANG smørbrødliste på bilen min... bare på pur F! :D

ALLE tenkbare dimensjoner som kan passe :)

Men man må vel ha med papirer fra importør da tenker jeg?? og det er vel IKKE like lett.. eller TÜV papirer.... (hvem får det på DEKK?? )... på NORSK... OG nynorsk...

Du var meg i forkjøpet... Men kan ikke skjønne at det er det de mener. Er jo bare og skrive rulleomkrets greia... Kan rett og slett ikke skjønne annet en det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

orginaldimmen på vraket mitt var 195/60 R14

det jeg hadde på var 205/40 R17

da jeg satte de dekkene ved siden anv hverandre så var de på prikk like store i diameter'n, og kisen på biltilsynet titta på det og sa bare at det va ok - men jeg fikk ikke no i vognkortet, han mente det ikke var no vits i da bilen viste riktige verdier på farta - men im jeg hadde for eksempel kommi med 215/30R18 og med skjermbreddere så hadde det blitt andre baller sa han..

Han sa oxo at (da var bilen hel da. hihi) detta var en stilig bil. (måtte bare ta det med *glise*

lurer på hva forsikringa sier jeg hvis de ser dekka/felga (dekka ser man at det er no galt med hvis man har litt snøring på dekk) de var ikke helt gode - så samme hvor kul han gammer'n hoss Shariff er, så skal ikke jeg ha mere dekker derifra.. hehe.. neste bil blir det Yokohama AVS Sport eller Nye F1 ;)

'95 Subaru Legacy Wagon - beater. :)

nad_freak@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mk1classic

Ehh kan noen utdype dette litt mere, Takk.

Jeg leste på Vg eller Dagbladet sine hjemmesider i går om en i Norge som hadde bygd en bil av tømmer (treverk) med en boblemotor og fått den godkjent. (var visst på nyhetene i går også)

Da kan man jo begynne å lure om hvorfor man ikke får godkjent en bil med forbedret veiholding og bremser :rolleyes:

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke på det. Er det ikke noen som kjenner noen flyteknikere.. De har mere myndighet en biltilsynet. Kommer du med papirer fra dem så har de ikke mye de skulle ha sagt om noe. Det var i værtfall sånn i "gamle" dager. Bare å ha noen papirbiter som det så vitt går an og tyde. Sier de det er greit skriver et skriv på det og greir stikke innom biltilsyn få allt godkjent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyteknikere...hahahahahahahahahah:rolleyes:

Og hvor skulle de ha mere myndighet enn "biltilsynet" når det gjelder kjøretøy??????

Den loven/paragrafen skulle jeg likt å se. :op

Dette er det morsomste jeg har lest på lenge......

Neste gang jeg skal ha godkjent el. installasjon i huset mitt så skal jeg sannelig bruke en flytekniker. For ikke å snakke om når jeg trenger godkjenning av avløpssystemet...................

At de kanskje har blitt brukt som "konsulenter" i forhold til materialberegninger e.l er jo en annen sak....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cosworth

Og hvor skulle de ha mere myndighet enn "biltilsynet" når det gjelder kjøretøy??????

Neste gang jeg skal ha godkjent el. installasjon i huset mitt så skal jeg sannelig bruke en flytekniker. For ikke å snakke om når jeg trenger godkjenning av avløpssystemet...................

At de kanskje har blitt brukt som "konsulenter" i forhold til materialberegninger e.l er jo en annen sak....

wow... var det virkelig nødvendig å være så sakelig å voksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

wow... var det virkelig nødvendig å være så sakelig å voksen?

Tøff var han virkelig! :rolleyes:

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et utdrag fra artikkelen om den hjemmesnekta bilen.

"Fremst på bilen henger bensintanken, en 30 liters varmtvannstank kamuflert i bjørkenever. En frontkollisjon kunne vært skjebnesvanger, mente inspektør Ryen, og krevde en jernstang foran bensintanken.

-Er en jernstang nok ?

-Ja, det blir jo ikke store smeller. Maksfarten er 25 km/t. Bilen har nemlig bare førstegir og revers, forteller Wien."

Han kommer i 25km/h og en trailer kommer imot i 90km/h.

Smeller vel fint i både bjørka, grana, eik felgene, finér skjermene OG bensintanken. :D

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje svaret mitt var litt vel tøft i formen....Jeg ser at jeg kanskje kunne moderert det litt, men jeg klarte ikke å holde det tilbake.......

Beklager, det var ikke meningen å såre noen:)

Grunnen til at svaret var så "saklig og voksent" er vel kanskje at jeg er over 30(og dermed et fossil i forhold til de fleste av dere???)

Tror nok kanskje at dette forumet ikke passer helt for meg. Jeg tror nemlig ikke at jeg klarer å la vær å komme med litt direkte kommentarer når jeg ser slike innlegg, og da er det best å holde seg unna.

Karrieren min her ble vel heller kort.....og helt uten suksess av noe slag!

Take care and drive safely.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se... En som jobber med og godkjenne fly. Kaller jeg i dette tilfelle flyteknikker...

Og hvis en trenger å få bilen godkjent, men det er et HÆLVETTE å få den godkjent av ditt lokale biltilsyn. Skaff de papirene som kommer fra F.eks. Tüv og han/hun kan være mye bedre å snakke med siden de har mye mere skole (fohåpentlig hvis) en en som jobber på biltilsynet. Hvis dette ikke stemmer. Kan du være så vennlig og hinte det på dette stede så jeg får den tanken ut av hode. Men for noen år siden var det en som bygde seg en Merce som det satt V8'er i og han brukte de folka der i stede for å stikke til Biltilsynet så stakk han til dissa fly kara og fikk fiksa papira. Når han da kom til biltilsynet hadde de ikke noe de skulle ha sagt....

Rett meg forresten.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje svaret mitt var litt vel tøft i formen....Jeg ser at jeg kanskje kunne moderert det litt, men jeg klarte ikke å holde det tilbake.......

Beklager, det var ikke meningen å såre noen:)

Grunnen til at svaret var så "saklig og voksent" er vel kanskje at jeg er over 30(og dermed et fossil i forhold til de fleste av dere???)

Tror nok kanskje at dette forumet ikke passer helt for meg. Jeg tror nemlig ikke at jeg klarer å la vær å komme med litt direkte kommentarer når jeg ser slike innlegg, og da er det best å holde seg unna.

Kan jo side sånn : Kom med så krasse meldinger du bare vil for meg. Hvis du da mener at du er så voksen så tar jeg det for GOD FISK AT ALT DU SIER ER SANT..... :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du skjønte at det jeg skrev var IRONI... Sakelig og voksent var det jo absolutt ikke...

Men hvis du ikke klarer å tenkre gjennom ting du skriver osv, så er det vel kanskje greit å gi seg... Kanskje litt synd men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider