Gå til innhold

Nytt anlegg til ca. 10000

Ranger emnet


reime

Anbefalte innlegg

Hei,

har en Ford Orion jeg skulle hatt et anlegg i. Trenger alt nytt og har et budsjett på ca 10000, Kan muligens legge på en tusenlapp eller to :) Hører på mye forskjellig musikk, men det går mest i rock og metal.

 

Er helt ny når det gjelder bilstereo, så jeg håper noen kan hjelpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle være en grei oppgave..

 

Første du må bestemme deg for er en spiller! Hvis du ikke ha de helt store kravene, tipper jeg at du vil klare deg lenge med en Pioneer DEH-30MP. Den spiller Mp3, og har i tillegg mulighet for tilkobling av ekstern Mp3-spiller! Kjekk funksjon å ha. Kvaliteten på spillern er også bra!

 

Videre må du se på om det er komponentsett eller coaxialer du vil satse på. Forskjellen er følgende:

 

Komponentsett - Løs diskant og mellomtone. Lar deg plassere diskanten og mellomtonen to forskjellige steder! Meget egner hvis du vil løfte lydbildet i bilen noe, med en montering av mellomtoner nede i dørene f.eks!

 

Coaxialer - Diskanten sitter fastmontert i mellomtonen. Mest egnet hvis skal montere på dash, men funker også til montering i kickpanel - ved føttene dine!

 

 

Når du har valgt hvilken av disse typene sett du vil gå for, må du tenke p åfølgende: Vil jeg satse mye på et godt system foran, og så ha en sub i tillegg - ELLER skal jeg fordele pengene litt, og ha et sett høyttalere i fremdørene, et sett i bakdørene og sub i tillegg!

 

Velger du det første vil du kunne satse mer på et high-end sett, og du vil jo også ha mer penger å bruke.

 

Velger du det siste, vil du måtte gå noe ned i prisklasse, og etter min smak - kjøpe to like sett - ett til å ha foran, og ett til å ha bak! Samme serie gir mest mulig lik lydgjengivelse! Dette kan sikkert være smak og behag!

 

Hvis du først klarer å finne ut av disse tingene, blir det litt lettere for oss å sette sammen en pakke til deg!

 

Mvh

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

 

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at hvis du legger nok penger i frontsett, så trenger du ikke noe bak. Da slipper du å kjøpe et ekstra sett med høyttalere, legge ledninger, og en ekstra forsterker. Kan heller legge disse pengene i god(e) forsterker(e) til frontsett og sub.

- Nissan 200sx s13 92mod, sort

- Toyota Celica 88mod GT - SOLGT

- Golf III 95 mod. på 18" - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det du sier der er et poeng Fab. Min erfaring er at jeg er glad jeg har sett bak også! Da har jeg også lyd til de bak, noe som ofte er et problem i min bil da vi ofte er tre stykker som farter rundt :)

 

Dette er smak og behag! Men går man for løsningen spiller, frontsett, forsterker og sub ville jeg anbefalt følgende:

 

Spiller: Pioneer DEH-30MP

Frontsett: Soundstream Lil'wonder LS-60C

Forsterker: Soundstream Lil'wonder 4.580

Sub: Soundstream Picasso PCW-12

 

Skulle ende på kr. 8083,- + kabler da!

 

Der ville jeg anbefalt denne pakken til kr. 995,-!

 

Da er du oppe i rett over 9000 kroner. Så må du legge på kostnader for materialer til en kasse osv. Og du havner nok da på rundt 10 000 totalt!

 

Er nok muligheter for litt rabatter også hvis du tar direkte kontakt!

 

Mvh

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

 

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Takk for svar :)

 

Tenkte litt på denne spilleren Pioneer DEH-P55BT.Hadde vært greit med Bluetooth handsfree. Eller er det så liten forskjell at det ikke er verdt prisforskjellen?

 

Tror det vil funke best med et Komponentsett med mellomtonen i dørene å diskanten på dashen?

 

Vil ha et godt frontsett, så jeg tror jeg går for det og en sub...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det du sier der er et poeng Fab. Min erfaring er at jeg er glad jeg har sett bak også! Da har jeg også lyd til de bak, noe som ofte er et problem i min bil da vi ofte er tre stykker som farter rundt :)

 

Drit i dem som sitter bak. Din bil, dine penger, du som skal ha go lyden :)

 

Jeg har ingen høytalere bak framdørene.

Audi V8, There is only one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i dem som sitter bak. Din bil, dine penger, du som skal ha go lyden :)

 

Jeg har ingen høytalere bak framdørene.

 

Ikke bare det... Det er jo ikke blokkert mellom baksetet og høyttalerne foran så de vil fortsatt høre ;)

 

Anyway... trådstarter: Du vil nok ikke bli noe skuffet med dette oppsettet.Men husk! Riktig montering er alfa og omega! :)

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hørt noen klager på for mye bass. Eneste klagene jeg har fått er fysisk kvalme når jeg glemmer at det sitter folk uten nedsatt hørsel i bilen. Har kun frontsett, og det er ikke blandt top ti. Men det holder, inntil lommeboken vil snakke med meg igjen.

- Nissan 200sx s13 92mod, sort

- Toyota Celica 88mod GT - SOLGT

- Golf III 95 mod. på 18" - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår