Gå til innhold

Problem med display på Pioneerspiller, DEH-P8400MP

Ranger emnet

TrustNo1

Anbefalte innlegg

Dette er en spiller med mekanisk front. Helt til i dag har den fungert fint, men nå så kutter displayet og alle knappene å fungere når jeg "åpner" den så man ser det innerste displayet.

Prøvde såvidt å dytte borti flatkablen som går ut til displayet, og da fikk jeg bilde igjen en gang, så misstenker at denne har dårlig kontakt. Noen som har erfaring med denne spilleren? Er det mulig å få ordnet selv? Eventuelt om noen har forslag til hvem som kan reparere dette rimelig. Dersom det må kostes på noen større sum, er det nok mer aktuelt å kjøpe en ny spiller.

1993 Toyota Mr2 turbo på glade sommerdager

2001 1,8t Audi A4 Quattro på triste vinterdager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Noen som vet hvor man kan bestille slikt? Eventuellt hvor vanskelig det er å bytte selv?

Jeg jobber som pc-teknikker, så noe erfaring med å skru på elektronikk har jeg, men ikke spesifikt bilstereo :)

1993 Toyota Mr2 turbo på glade sommerdager

2001 1,8t Audi A4 Quattro på triste vinterdager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt Pioneer Norge og spør hvor nærmeste service-verksted er.

Du skal kunne oppdrive denne kabelen direkte fra Pioneer om de ikke kan hjelpe deg hos et verksted, og den bør ikke koste mer enn 50-100kr pluss moms og frakt. Hvis ikke du er så uheldig at kabelen ikke er til å bytte ut, men at man må bytte f.eks. hele platen den sitter i.

Om du kan bytte den selv, vet jeg ikke, men det bør ikke være så alt for komplisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider