LaSSiss Skrevet Juli 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 Har en kompis som har en 360 og jeg har en 21et på hånda for han, det jeg lurer på er det plass i motorrommet på denne til motoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Juli 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 Har en kompis som har en 360 og jeg har en 21et på hånda for han, det jeg lurer på er det plass i motorrommet på denne til motoren? plass ja. men må sveise egen manifold. 240 turbomanifold går borti motorfeste. Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Juli 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 Ok. Hvis det ikke er verre enn det så Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Juli 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 og Volvo-Lars vet det, for han har gjort det sjøl? hvordan motor er det i 360'n da? Må ha ledningsnett fra ET'n også.. Men det vet du nok.. :) 300 har RENIX på E, F og K motorene sine.. (såvidt jeg vet, er det kun de.. mulig fler.. :) ) Enten sveise nytt grenrør, eller lage nytt motorfeste.. En kar i sverige lager ett adapter til deg, som du setter på grenrøret for å vinkle turboen opp og ut.. er ikke grenrøret som tar i, men eksoshuset til turboen.. (på en FT-motor er det eksoshuset og/eller wastegate'n som får litt liten plass.. Det går, men man må slipe bort litt på motorfeste slik at turboen ikke butter når du gir full gass.. Eller du kan bygge momentstag.. :) " Også må du ha Oljestikke, bunnpanne og oljepumpe fra 360'n.. Er alu-bunnpanne, pluss at den fra 240/740/940 kommer til å butte i travers'en.. (Noen smarte Hollendere som ville gjøre som audi, Motoren over/foran traversen....) Oljestikka må du ha, for den kommer ut lenger "fram" på 360 enn 2/7/940.. ikke så nærme torpedoveggen.. Oljepumpa må du ha, fordi den fra 2/7/940'n kommer til å butte i 360-panna.. Tror det var alt.. Mulig du må kuke med svinghjulet også, spørs på hvilket svinghjul, lamell og trykkplate du skal bruke.. Dobbeltmasse-svinghjul må moddes.. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Juli 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 skjer det noe nå da? :) Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Juli 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 og Volvo-Lars vet det, for han har gjort det sjøl? hvordan motor er det i 360'n da? Må ha ledningsnett fra ET'n også.. Men det vet du nok.. :) 300 har RENIX på E, F og K motorene sine.. (såvidt jeg vet, er det kun de.. mulig fler.. :) ) Enten sveise nytt grenrør, eller lage nytt motorfeste.. En kar i sverige lager ett adapter til deg, som du setter på grenrøret for å vinkle turboen opp og ut.. er ikke grenrøret som tar i, men eksoshuset til turboen.. (på en FT-motor er det eksoshuset og/eller wastegate'n som får litt liten plass.. Det går, men man må slipe bort litt på motorfeste slik at turboen ikke butter når du gir full gass.. Eller du kan bygge momentstag.. :) " Også må du ha Oljestikke, bunnpanne og oljepumpe fra 360'n.. Er alu-bunnpanne, pluss at den fra 240/740/940 kommer til å butte i travers'en.. (Noen smarte Hollendere som ville gjøre som audi, Motoren over/foran traversen....) Oljestikka må du ha, for den kommer ut lenger "fram" på 360 enn 2/7/940.. ikke så nærme torpedoveggen.. Oljepumpa må du ha, fordi den fra 2/7/940'n kommer til å butte i 360-panna.. Tror det var alt.. Mulig du må kuke med svinghjulet også, spørs på hvilket svinghjul, lamell og trykkplate du skal bruke.. Dobbeltmasse-svinghjul må moddes.. jeg ville bare smørt på 2 dobble gassere på 21et så slipper du å legge så mye tid å penger i en 360;) heh. hvis du har planer om å kappe eller slipe i motorfeste så kos deg;) men husk der du kapper eller skjærer blir det svakheter. bare ett tips. ville satsa på å lage en egen manifold. vinkle flensen sånn at turbo står litt høyere i motorrommet kanskje? sånn at den får bedre kjøling. Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Juli 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 jeg ville bare smørt på 2 dobble gassere på 21et så slipper du å legge så mye tid å penger i en 360;) heh. hvis du har planer om å kappe eller slipe i motorfeste så kos deg;) men husk der du kapper eller skjærer blir det svakheter. bare ett tips. ville satsa på å lage en egen manifold. vinkle flensen sånn at turbo står litt høyere i motorrommet kanskje? sånn at den får bedre kjøling. Eller eventuelt lage nytt motorfeste...... Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Juli 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 bruk 940 grenrør så funker det, mye bedre enn 740 grenrøret også.... Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Juli 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 bruk 940 grenrør så funker det, mye bedre enn 740 grenrøret også.... ... hvis du matchporter også så.. :) Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Juli 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Veit ikke hva det blir til. er en kompis som lurer på dette.. jeg personlig holder meg unna 360! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 Veit ikke hva det blir til. er en kompis som lurer på dette.. jeg personlig holder meg unna 360! Hvorfor det? Kjørt 300 før? eller liker du bare ikke bilen..? Fordommer......... :P Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Juli 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 hehe, er ikke så glad i utseende bare.. ikke noe mer enn det.. BTW, vangbo har sommerferie! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Juli 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2006 Hehe, okaj. Ja, skjønte det var noe.. Ikke fått no svar enda.. :) Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.