Gå til innhold

b21et i 360?

Ranger emnet


LaSSiss

Anbefalte innlegg

Har en kompis som har en 360 og jeg har en 21et på hånda for han,

det jeg lurer på er det plass i motorrommet på denne til motoren?

 

plass ja. men må sveise egen manifold. 240 turbomanifold går borti motorfeste.

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og Volvo-Lars vet det, for han har gjort det sjøl?

 

hvordan motor er det i 360'n da?

Må ha ledningsnett fra ET'n også..

Men det vet du nok.. :) 300 har RENIX på E, F og K motorene sine.. (såvidt jeg vet, er det kun de.. mulig fler.. :) )

Enten sveise nytt grenrør, eller lage nytt motorfeste..

En kar i sverige lager ett adapter til deg, som du setter på grenrøret for å vinkle turboen opp og ut.. er ikke grenrøret som tar i, men eksoshuset til turboen.. (på en FT-motor er det eksoshuset og/eller wastegate'n som får litt liten plass.. Det går, men man må slipe bort litt på motorfeste slik at turboen ikke butter når du gir full gass.. Eller du kan bygge momentstag.. :) "

 

Også må du ha Oljestikke, bunnpanne og oljepumpe fra 360'n.. Er alu-bunnpanne, pluss at den fra 240/740/940 kommer til å butte i travers'en.. (Noen smarte Hollendere som ville gjøre som audi, Motoren over/foran traversen....)

Oljestikka må du ha, for den kommer ut lenger "fram" på 360 enn 2/7/940.. ikke så nærme torpedoveggen..

Oljepumpa må du ha, fordi den fra 2/7/940'n kommer til å butte i 360-panna..

 

Tror det var alt.. Mulig du må kuke med svinghjulet også, spørs på hvilket svinghjul, lamell og trykkplate du skal bruke..

 

Dobbeltmasse-svinghjul må moddes..

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og Volvo-Lars vet det, for han har gjort det sjøl?

 

hvordan motor er det i 360'n da?

Må ha ledningsnett fra ET'n også..

Men det vet du nok.. :) 300 har RENIX på E, F og K motorene sine.. (såvidt jeg vet, er det kun de.. mulig fler.. :) )

Enten sveise nytt grenrør, eller lage nytt motorfeste..

En kar i sverige lager ett adapter til deg, som du setter på grenrøret for å vinkle turboen opp og ut.. er ikke grenrøret som tar i, men eksoshuset til turboen.. (på en FT-motor er det eksoshuset og/eller wastegate'n som får litt liten plass.. Det går, men man må slipe bort litt på motorfeste slik at turboen ikke butter når du gir full gass.. Eller du kan bygge momentstag.. :) "

 

Også må du ha Oljestikke, bunnpanne og oljepumpe fra 360'n.. Er alu-bunnpanne, pluss at den fra 240/740/940 kommer til å butte i travers'en.. (Noen smarte Hollendere som ville gjøre som audi, Motoren over/foran traversen....)

Oljestikka må du ha, for den kommer ut lenger "fram" på 360 enn 2/7/940.. ikke så nærme torpedoveggen..

Oljepumpa må du ha, fordi den fra 2/7/940'n kommer til å butte i 360-panna..

 

Tror det var alt.. Mulig du må kuke med svinghjulet også, spørs på hvilket svinghjul, lamell og trykkplate du skal bruke..

 

Dobbeltmasse-svinghjul må moddes..

 

jeg ville bare smørt på 2 dobble gassere på 21et så slipper du å legge så mye tid å penger i en 360;) heh.

 

hvis du har planer om å kappe eller slipe i motorfeste så kos deg;) men husk der du kapper eller skjærer blir det svakheter. bare ett tips. ville satsa på å lage en egen manifold. vinkle flensen sånn at turbo står litt høyere i motorrommet kanskje? sånn at den får bedre kjøling.

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville bare smørt på 2 dobble gassere på 21et så slipper du å legge så mye tid å penger i en 360;) heh.

 

hvis du har planer om å kappe eller slipe i motorfeste så kos deg;) men husk der du kapper eller skjærer blir det svakheter. bare ett tips. ville satsa på å lage en egen manifold. vinkle flensen sånn at turbo står litt høyere i motorrommet kanskje? sånn at den får bedre kjøling.

 

 

Eller eventuelt lage nytt motorfeste......

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår