Gå til innhold

Kjøre fra politi?

Ranger emnet

Ezo

Anbefalte innlegg

Vil si til folk at kjører dere FORT så kjøre småveier og forvirr litt før derer roer ned!

Ble tatt selv av UP, de stod på siden av veien og tok meg med laser(i 50sone mot 80sone). Dette var jeg ikke klar over så jeg gassa på skikkelig i 80sonen(skulle teste det nymonterte senkesettet, på kjente omtrent utrafikerte veier!), men når jeg nimmet meg folk og fe roet jeg ned pga biler litt lenger fremme.. Etter litt kommer UP i ræva med blålys, dette var da en 5dørt primera. De var litt varme kan en si, men hyggelige faktisk:) De la frem målinga, og sa dem hadde hatt ett helvete med å følge meg. Hadde jeg ikke bremset ned å kjørt normalt når jeg nærmet meg andre biler hadde de ikke hatt sjangs(hadde ikke reg. eller noe). Dette var da med en lat 520i med justerbart coiloversenkesett, altså ikke noen sprek bil!

Så at pol10 er vanskelige å stikke fra, det nekter jeg for. Hvertfall hvis du kjører over gjennomsnitts bil og faktisk vet hvordan du bruker den;)

Og til slutt, trenger ingen sjennepreken på dette. Staten har gitt meg min straff, som fortjent;)

Jeg ser egentlig ikke noe gale i å kjøre fort på tomme veier. Setter bare seg selv i fare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er bare å kjøre såpass hardt at du får et greit forsprang, for så å snu bilen å kjøre i den retningen du kom fra. Passer godt om du har en kompis med garasje som bor i den retningen, så kan du få gjemt bilen en stund. Når politie ringer og spør hvor du og din bil befinner deg, så står bilen (med nøklene i) hos en kompis og du er hjemme. Litt is i magen, å du kommer unna med dette!

Allefall det jeg har hørt ;)

-Why Drive When You Can Drift..-

*Nissan SilEighty -92

*Mitsubishi Carisma -96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOLZOR! akkurat som det rykte at purken ikke kjører etter deg selv om du ikke har hjælm på moped eller mc.. det er bare jug jeg har bryti begge å prøvde å stikke av med moped når jeg var 14 for jeg regna med dem ikke følgte etter når dem så jeg ikke hadde hjælm å brøyt fartsgrensa..uregga moped.:thumb

Wow, moped!! Den må gå som et helvete! Om en bil kjører i 200 gjennom et boligstrøk (satt på spissen) så skal ikke purken følge etter om de føler de utsetter sivile for fare. Litt annerledes enn i Usa.

Teigen: Hahahaha, føler med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men når du kjører forbi de i 200 blinker de faktisk på deg med lysa 2-3 ganger.. haha, de er så dumme att jeg får vondt

Har det hendt deg? De har vel ikke sjangs til å stoppe deg eller se nummerskiltet. Jeg hadde uansett blitt litt skjelven om jeg hadde sett purken kjøre imot meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uten å servere noen på sølvfat her, men..

tips til veisperring: om de sperrer veien, så gir ned og kjør kamakazi.. gjelder å sikte sånn at det er tydelig du mener det.. vips så flytter de på seg..

funker, sett at A) du er fullstendig gal i hodet, B) det sitter snut bak rattet på snutebilen under veisperringen, og C) snuten bryr seg litt om egen helse og liv..

-02 BMW 530i

-97 Pajero - Vintertraktor

+div tyske kriegsmaschinen

En sjåfør er den farligste delen av en bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker en noen kompiser av meg stakk av med faren sin bil, før de hadde lappen da (vet, det er dumt, det vet de også nå). Så kjørte de om natten, og kjørte forbi en kontroll. De ble vinket inn men, men stoppet da ikke. De prøvde å stikke av, men etter noen minutter møtte de en veisperring så de ble tatt:P Foreldrene ble ikke glade, hehe. Men er imponert over hvordan de klarte å få opp den veisperringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... men skjønner ikke at noen gidder!!

Å stikke fra politikontroll - "unndra seg kontroll" som det heter, er ikke lov etter Vegtrafikkloven. Brudd på denne er en FORSEELSE, med straff på inntil 1 år.

Det som KAN svi, er at førerkortet blir inndratt, som følge av det som skjedde forut, eller at man stakk av. Dette er et forvaltningsmessig vedtak, som IKKE har noe med straff å gjøre, selv om det kan føles sånn.. ;)

Til dere som er så kry av å ha klart å stikke av - hvilke biler er det politiet i Norge kjører?? Stort sett:

Nissan Primera 2.0 SRI

Peugeot 406 2.0

Ford Mondeo TDCI

Volvo V70 2.0 Turbo

Volvo S60 2.0 Turbo

+ noen kuriositeter

Veit ikke hvor stolt jeg ville vært av å ha kjørt fra en av disse familiebilene? For ikke å snakke om de mødrene og fedrene som kjører dem! Er vel også en grunn til at de ikke gidder å ta opp jakten...?!

I USA er det slik at dersom man ikke stanser for politiet, blir ansvaret for alt som skjedde etter man stakk, pålagt føreren som ikke stanser. Og media er med på notene.

I Norge ville det stått på forsida av VG - "Politiet jaget bilfører i døden", "Biltyv hardt skadet etter politijakt" eller "Skoleklasse meiet ned av biltyv under politijakt". Og hvem tror dere ville blitt bebreidet i Norge?? Noe å tenke på...

Nei - er relativt liten risiko å forsøke å unndra seg kontroll her i landet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rart at bilmiljøet blir mer og mer forhatt blant allmennheten? Denne tråden burde vært slettet for lenge siden, det at den ikke er slettet gir bare et signal om at bilforumet.net ikke bryr seg eller at de støtter disse aktivitetene.

Jeg for min del vil IKKE relateres med dette.

Takk.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider