Gå til innhold

G60 og andre vw motorer

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei!

Har i lengre tid tenkt på ny motor til bobla.

Hadde egentlig bestemt meg for en Subaru motor, men har nå funnet ut at jeg ikke gidder det. For vanskelig å få tak i deler o.s.v. adapteret må også bestilles fra USA og koster noen tusen. Da adapteret koster mer enn motoren er det jo kjipt å bli låst til en såpass ukurrant motor hvis noe skulle gå istykker.

 

De har også adaptere til Golf motorer o.s.v. så jeg lurte litt på om jeg skulle gå for noe sånt. Er alle golf motorene like? Jeg tenker da på festene inn til girkassa og sånt. Hvis jeg kjøper meg et slikt konverteringssett og setter på en billig motor først, kan jeg da bruke samme adapteret hvis jeg vil sette på f.eks. en G60 motor senere?

 

Takk for oppmerksomheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror stort sett alle VW motorer fra Golf 1 til 3 har de samme festene, kan være litt forskjell på feste braketter og slikt da, men festet inn mot gearkassa skulle vel være det samme. Siden feks en Gti motor går på en helt vanlig girkasse til 1,8 l 90 hester. Man kan tilåmed skru på en 2.0L 16v på en helt vanlig "90 hesters" girkasse. Håper du har tenkt å modifisere en boble girkassa før du dytter inn en G60 motor da. Kan jo hende den smelter!?!

- '90 200sx

- '95 Golf 3 Pink Floyd Edition (borte)

- '86 Micra, egentlig søstern's men jeg må skru (spiker)

- '83 Sierra Oppbrukt og vraket (spiker)

- '68 142 Ble aldri kjørbar, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i grove trekk riktig som en skriver litt oppi her, det meste av vw vannkjøle motorer er bygget på samme blokk.. Det vil si at det som sitter i golf fra tidlig -70 og nesten helt fram til i dag går om en annen og eneste forskjellene er selve brakettene, motorfestene som er litt kraftigere på enkelte modeller, som G60. Girkassene går og om hverandre, men en G60 motor med opp mot 250nm har nok potensiale til å gruse den boblekassa på kort tid skulle jeg tro... 200 hk ved pen kjøring er jo et vagt utsagn... Skal du først oppi bobla med så mye futt, så er det vel ikke "pen kjøring" som er hovedhensikten tenker jeg.....? Men det finnes vel antakeligvis alternative kasser...? Er ikke luftkjøltekspert....

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wankelmotor blir for dyrt og upraktisk, skal jo være en bil til hverdagsbruk.

 

Jeg kommer nok ikke til å kjøre pent, men jeg kommer ikke til å drive med dragkjøring og lignende, som medfører dumping av clutch og slikt. Men det er altså 250nm i disse G60 motorene? Er det i originalutførelse?

 

Har uansett ikke tenkt å kjøre med originalkassa så lenge, skal holde et halvt års tid, til jeg får penger til porsche kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei en dønn original G60 ligger vel på 225 nm.... 160 HK... Men du finner fort ut at denne motoren er steinbillig å trimme i dagens marked, så de 250nm passerer du vel for under tusenlappen tenker jeg... Motoren er vannvittig god med tanke på materialkvalitet men den lille svakheten ligger vel i laderen som MÅ kjøres etter instruksjonsboka, od det er det MANGE som glemmer.. Kan liksom ikke skylde på VW når en starter opp og spinner med en iskald motor... Får frysninger.....:( Og gjerne med biltema olje..... Hoffff.........

Porsche kasse skal vel duge tenker jeg....

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår