turboalfa Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Hei! Ser du har lagt eksosrøra inntil traversen under girkassa. Har du noe flex i rørene mellom motoren og dette festet? Hvis det er stivt anlegg, så er vel resonans/ vibrasjoner mellom eksosanlegget og bil mye sannsynlig? Prøv å ligg under bilen og fremkall lyden. Når lyden er lokalisert er det bare å utbedre. Eksosanlegget bør uansett henge i gummi. Dette fordi at rørene blir lengre når de blir varme, ganske mye faktisk. Anlegget må få mulighet til og bevege seg litt. Men pen montering ellers! Siter Alfa Romeo 75 1,8 turbo Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli Volvo 740GL herregårdsvogn Originaledition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 ser bra ut, men er der mykje klaring frå bakken og lavaste punkt på eksosanlegge, blant anna under bakakslingen? blir vell lite og gå på da om bilen er senka osv? Er det ikke stiv bakaksel på disse bilene? Da har det jo ingenting å si om eksosen henger under akselen.. Du kan senke bilen så mye du vil ;) Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 simmons mopedpotter kaller jeg de der..er ubruklige hvis du ikke liker støy..hadde du enda hatt turbo hadde jo den dempa litt..med tanke på lydnivå er det best med potter som ikke fløder rett gjennom, men inntak på ene sia og ut på motsatt..men da må du jo ha ovale potter.. som disse jeg skal ha på 242 V8'n..er ikke simmons heller..litt dårlig bilde men.. på den 244 turboen jeg har bruker jeg 2,5" med simmonspotter, men de har større diameter enn dine, kjører en kort potte før bakaksel, og en lang etter bakaksel..har jo turbo så den demper en del oxo..helt normalt lydnivå på min iallefall.. Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Fett eksos annlegg:D finst der liggnades til r4 `? ikkje fra motoren men hehe men sånn eg får potte på hverside ??noen som veit "var litt OT " Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 245T Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 En kamerat av meg drev og forsket på dette med lyd på en gammel caprice classic som han hadde, fant ut at tynne lange potter gav skarp knatrelyd, mens potter som hadde større diameter gav dypere buldrelyd på en måte, så vil tro du må øke diameteren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Juli 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 En kamerat av meg drev og forsket på dette med lyd på en gammel caprice classic som han hadde, fant ut at tynne lange potter gav skarp knatrelyd, mens potter som hadde større diameter gav dypere buldrelyd på en måte, så vil tro du må øke diameteren tror ikke jeg kan øke så mye mer nå.. Original potten var 2" eller mindre, 1 liten lyddemper, 1 større ved bakaksel og en på tvers bakerst. Dette gav fin lyd. Dette er 2,5", 1 laang lyddemper og 1 kortere lyddemper til venstre siden av blokka (3sylindere) og det samme på andre siden av motorblokka fordelt på 3 sylindere. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Juli 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 men eneste jeg kan tenke meg at grunnen til støynivået er nok de store dimensjonene som gjør at lyden på en måte bare går rett gjennom når den får fart på seg. Tror det skal fungere å sette en liten spreder inni lydpottene for å få eksosen skikkelig innom lyddemperen før den går videre.. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Juli 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Hei! Ser du har lagt eksosrøra inntil traversen under girkassa. Har du noe flex i rørene mellom motoren og dette festet? Hvis det er stivt anlegg, så er vel resonans/ vibrasjoner mellom eksosanlegget og bil mye sannsynlig? Prøv å ligg under bilen og fremkall lyden. Når lyden er lokalisert er det bare å utbedre. Eksosanlegget bør uansett henge i gummi. Dette fordi at rørene blir lengre når de blir varme, ganske mye faktisk. Anlegget må få mulighet til og bevege seg litt. Men pen montering ellers! Kjøpte først slike universaloppheng som stod i simons katalog. Kjøpte 6 stykker av dem, men så hadde butikken liknende saker bare fra noe taiwan greier. Jeg fikk dem istedet. Merket det med en gang da, men tenkte det ikek hadde så mye å si. Der var det lær imellom som kunne fange opp vibrasjoner og bevegelser, men dem revnet fort.. Juggel! Tok ikke sjangsen på flere slike i tilfelle dem ryker mens jeg kjører så jeg kuttet bort læret, borret større hull og skrudde sammen med bolt istedet. Henger som støpt nå, men var inne på tanken om at stålet forstørres når det blir varmt. er bare festet med klemmer rundt røret så hvis det virkelig vil bevege seg så skal det nok klare det... Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Juli 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 virkelig ingen som kan gi et svar på om mac gayver metoden min vil fungere? Haster.. jeg vil til rudskogen ! Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Jeg husker hvor skuffet jeg var over min simmonspotte, som var større enn dine.. Da var øvrig eksos originalt og bare den 2.5" bak, istedenfor original volvo bakpotte. motor var b19a eller b21a, jeg sjekket aldri hvilken motor jeg hadde, før den ble gitt vekk.. Men, ja.. Som sagt: jeg fikk stygg lyd og endte opp med at ejg gav vekk potten når det kom JT anlegg på bilen. (potten var fremdeles rimelig ny, men i mine ører, duger ikke simmons til gatebruk). Du kan kjøpe deg sånne innsatser du kan justere mottrykk på, som skrues på enderøret.. http://www.vangbo.no http://www.vangbo.no/lyddempere/justerbarelyddempere.php Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Juli 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Jeg husker hvor skuffet jeg var over min simmonspotte, som var større enn dine.. Da var øvrig eksos originalt og bare den 2.5" bak, istedenfor original volvo bakpotte. motor var b19a eller b21a, jeg sjekket aldri hvilken motor jeg hadde, før den ble gitt vekk.. Men, ja.. Som sagt: jeg fikk stygg lyd og endte opp med at ejg gav vekk potten når det kom JT anlegg på bilen. (potten var fremdeles rimelig ny, men i mine ører, duger ikke simmons til gatebruk). Du kan kjøpe deg sånne innsatser du kan justere mottrykk på, som skrues på enderøret.. http://www.vangbo.no http://www.vangbo.no/lyddempere/justerbarelyddempere.php er noe sånn jeg tenkte å lage... men deter et par her i bygda med simons. dem har knallfin lyd. Bare fin brumming slik jeg vil ha det. Ikke den høyfrekvent lyden jeg får. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 er noe sånn jeg tenkte å lage... men deter et par her i bygda med simons. dem har knallfin lyd. Bare fin brumming slik jeg vil ha det. Ikke den høyfrekvent lyden jeg får. brumming er mye værre å kjøre med altså! du blir helt susen i hodet av det! forplanter seg i karrosseriet. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Juli 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 brumming er mye værre å kjøre med altså! du blir helt susen i hodet av det! forplanter seg i karrosseriet. men er det jeg liker :) Er ikke så fan av sånne tåtefløyter som lager rislyd :P Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Juli 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 ser ut til at det er problemet at jeg ikke har lyddemper helt til slutt.. prøvde å sette på original lyddemperen bak på begge. 0 lyd etterpå. :P nytt problem, plassering bak :S Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 ser ut til at det er problemet at jeg ikke har lyddemper helt til slutt..prøvde å sette på original lyddemperen bak på begge. 0 lyd etterpå. :P nytt problem, plassering bak :S var jo det jeg sa tideligere i tråden.. Ungå lange rør etter siste potte da du får kvass lyd av det.. Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.