Gå til innhold

Ettermontering av tåkelys

Ranger emnet

Burny

Anbefalte innlegg

Var på Møller idag og spurte om hva jeg trengte for og få tåkelys foran, hu dama sa jeg trengte:

-Bryter med konsoll rundt: ca. 1100kr

Og hu mente at ledningene var lagt opp fra før nede ved lysa, eller at det bare var og kjøpe en ledning og koble innpå samme ledninga fra blinklysa.

Skrudde opp og titta, men fant ingen ekstra ledning eller noe sted og koble ny ledning innpå.

Vet at det er noen her som har gjort dette før, og hvorfor gjorde dere det med denne ledninga? Hvor lå den, og hvor kobla dere på?

Svar kun de som vet dette sikkert! Takk..

Ledningsnettforan.jpg

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste montasjemessig for deg vil være å kjøpe en simpel bryter og litt ledning.

Vil du ha original bryter koster det litt mer, men blir en del mer lettvint å betjene.

Hvor skal du plassere tåkelysa, skal du ha originale tåkelys?

Jeg vet ikke så masse om dette men har jo byttet på min egen bil, den hadde originale tåkelys så byttet bare de i nye lykter som var litt finere, da jeg allerede har bryter med tåkelys-funksjon og ledninger lagt opp, kjekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste montasjemessig for deg vil være å kjøpe en simpel bryter og litt ledning.

Vil du ha original bryter koster det litt mer, men blir en del mer lettvint å betjene.

Hvor skal du plassere tåkelysa, skal du ha originale tåkelys?

Jeg vet ikke så masse om dette men har jo byttet på min egen bil, den hadde originale tåkelys så byttet bare de i nye lykter som var litt finere, da jeg allerede har bryter med tåkelys-funksjon og ledninger lagt opp, kjekt ;)

Jeg skal ha org. tåkelys ja.. Og org. bryter og alt, ikke noe jalla-mekk..

Så det jeg trenger er bryter og ledning til tåkelysa..

Men det jeg lurer på er hvor jeg skal koble denne innpå, er jo ikke noe ekstra uttak på ledningen fra før, har ikke lyst til og begynne og kutte og ordne før jeg vet helt sikkert hva som er riktig.

Hu dama som satt på møller hadde ikke akkruat så mye peiling hu heller, skal dra tilbake imorra og håpe at det sitter noen andre der..

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får be om å snakke med noen som er litt teknisk av seg da.

Kunne jo kjøpt uoriginale tåke/blinklys også da?

Mye fint å velge i der.

Her ser du mine lykter, tror tåkelysa er Jom eller noe sånt.

Jaja, skal ikke ha Org. Tåkelys, jeg mente liksom. Tåkelysa i fangeren, på samme plassen liksom:)

Blir nok Hella klarglass tåkelys ja..

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koble opp et nytt relè, der du tar styrestrøm fra f.eks parklysa? eller tenningen? jeg brukte hvrtfall parklysa.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt meg bekjent ligger det ledninger fra lysbryter frem til koblingspunktet foran i motorrommet for tåkelys på alle modeller. Virker logisk siden det er billigere å produsere et ledningssett kontra flere forskjellige alt etter hvilket utstyr bilen ble bestilt med:)

Har du rett bryter er det bare å finne rett ledning i koblingspunktet foran, herfra strekker du en + ledning til hvert lys, - henter du bare fra batteriet.

Enkelt å greit..

Ligger også en liten guide i D.I.Y guiden..

Det som da skiller er da lysbryteren, her er det 3-4forskjellige typer:

Uten tåkelys og høydejustering..

Uten tåkelys og med høydejustering

Med tåkelys og uten høydejustering..

Med tåkelys og høydejustering..

Å kjøpe bryter hos VW kan bli en dyr affære, så ta en sjekk hos huggere eller søk litt på diverse amerikanske VW tilbehørs sider, har sett at noen av disse har hatt lysbrytere(kopi) til salgs relativt billig.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider