Gå til innhold

turbo konvertering g60

Ranger emnet


djcorrado

Anbefalte innlegg

Driver å bygger om til turbo. noen som vet hvor mye ladetrykk man kan kjøre med orginale dyser? Hva gjør man med ladeluft returen til g laderen? blender man bare det spjelet? Hva med tomgangsregulatoren? Hvor mange grader skal man stille tenningen? Ringte G-tech for å spør han om tips, men der fikk jeg bare sure miner fordi jeg ikke hadde kjøpt turbokit av han. Tenkte å kjøpe en chip av han, men gidder ikke det når han er sånn.:angry

Håper noen av dere har neon gode råd:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å bygger om til turbo. noen som vet hvor mye ladetrykk man kan kjøre med orginale dyser? Hva gjør man med ladeluft returen til g laderen? blender man bare det spjelet? Hva med tomgangsregulatoren? Hvor mange grader skal man stille tenningen? Ringte G-tech for å spør han om tips, men der fikk jeg bare sure miner fordi jeg ikke hadde kjøpt turbokit av han. Tenkte å kjøpe en chip av han, men gidder ikke det når han er sånn.:angry

Håper noen av dere har neon gode råd:thumb

 

Jeg har nettopp bygd om til turbo på min bil og ville ikke anbefale og begynne med noen store effekt økning på org dyser. for det første er de antagelig gamle og ikke har den forstøvningen de skal ha og for det andre er de veldig små. jeg satte inn rød topp dyser og veldig fornøyd med det!

jeg kjører 2,8 bar i bensintrykk og 1,2 bar i ladetrykk da har jeg 12,7 i af med min chip...

 

Ladeluft returen sveiset jeg igjen på spjeld huset og tokk av staget til spjeldet.

 

Tomgangs regulatoren (Isv) setter man bare et lite filter på der hvor den gikk ned i retur røret.

 

Tenningen justeres på chipen hvis den i det heletatt blir rørt.

 

Nå har jeg tatt den litt lenger da, toppen blir sendt til overhaling og porting samt porting av innsug. skal borre opp til 1,9L og inn med smidde stempler og H profil smidde råder. også byttet bremser og montert poly urethane foringer samt senking...

Greit og ta i litt sånn at man er sikker på at redskapen holder! :D

 

Lykke til med ditt prosjekt!

 

MVH Magnus

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjører 2,8 bar i bensintrykk og 1,2 bar i ladetrykk da har jeg 12,7 i af med min chip..

 

12.7 i a/f var dårlige greier. Du får enten justere opp ladetrykket eller få deg en ny chip :D

Hadde ikke du fått chip av polo_classic da? Han får justere den til deg når du er ferdig.

 

De orginale dysene holder ganske lenge faktisk. Mange som kjører 1.2 bar med de dysene men da står de nok åpne hele tiden.

De fleste innpå her kjøre jo med 68mm ladehjul på kompressorene og da skal de lade over 1 bar om de er i bra stand.

 

Bare å prøve seg frem med af måler og være litt forsiktig. Returen på gasspjeldet kan du montere en dump ventil på. Der som luften går tilbake til g ladern.

 

Om du trenger deler kan du sende meg en pm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12.7 i a/f var dårlige greier. Du får enten justere opp ladetrykket eller få deg en ny chip :D

Hadde ikke du fått chip av polo_classic da? Han får justere den til deg når du er ferdig.

 

Stemmer at han har kjørt med chip fra meg tidligere, den var ikke ferdig justert, men educated guess, har en som er bedre nå, men nå vil han vel ha chip fra SS tror jeg muligens?

 

12,5-12,7 i AF er jo ikke galt, kommer jo an på hvor du får det

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår