Gå til innhold

Mitt store Bilstereo prosjekt

Ranger emnet

oledeg

Anbefalte innlegg

• Svar 292
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ok, nå kommer updaten. Har hatt problemer med internett sentralen. arg :(

Onsdag:

Først startet jeg med B veggen. Må si at denne er ganske sexy :)

PICT0001-3.jpg

PICT0002.jpg

PICT0003-3.jpg

PICT0004-2.jpg

PICT0008-4.jpg

Dette ble laget i 13 mm spon. trenger ikke mer siden denne blir stivi opp av all treværket bak den :)

torsdag:

I dag har jeg begynt med bass kassen.

Platene dere ser på bildet er bunn platen til sub kassen. det er en 22 mm heving ca 30 cm fra b veggen, så jeg laget kassen så den akkurat passer etter formene på bilen

PICT0009-1.jpg

PICT0011-2.jpg

Kassa begynner å ta form.

PICT0016-2.jpg

Kassa er nesten ferdig. Mangler hullene i fronten til elementene og bass portene.

PICT0018-2.jpg

Rett før jeg dro hjem begynte jeg på ett deksel som er mellom b veggen og karoseriet.

PICT0022-2.jpg

PICT0029.jpg

Dette arbeidet får vel fortsette litt før jeg skal på jobb i morgen.

Må legge til at jeg har styla bilen litt

PICT0032.jpg

PICT0035-1.jpg

Alt som er laget til nå passer akkurat inn i værandre :) Men skal legge til at det er hardt arbeid å montere dette sammen

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur kanskje faren for å få vondt i bakhodet ved kræsj er litt for stor til at jeg ville satt batteriet der..!?

Sørg i allefall for å lage ei skikkelig batterikasse hvis du først driver å bygger noe såpass gromt :)

Ellers ser det jo bare helt rått ut! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker på hvor jeg skal plasere batteriet. Hvis det er noen som har noen forslag er det bare å si fra !

Er det lov i DB Drag å montere den slik den stod oppå basskassen ?

Ja.... Du har faktisk lov til å ha 16V batterier og ladespenning på 18V i Super Street 1+...

*Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF)

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur kanskje faren for å få vondt i bakhodet ved kræsj er litt for stor til at jeg ville satt batteriet der..!?

Sørg i allefall for å lage ei skikkelig batterikasse hvis du først driver å bygger noe såpass gromt :)

Ellers ser det jo bare helt rått ut! :D

Hvis du ser litt tidligere i posten, trur det er side 9, så ser du at jeg har bygget en batterikasse 22 mm MDF mangler bare front dekselet. Satser på at denne holder for min del :) Jeg skal jo selvfølgelig bolte det fast med treskruer og et par M8 bolter m islaksskruer :)

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13mm spon.. Selv om den blir stivet opp med bjelker eller liknende vil jeg tro det er litt vel tynt. Jeg ville bygd med 2-3-4 dobbel 22mm :)

Synes det er tøft at det endelig er noen som bygger vegg! Må jo bare bli mye lyd av dette :D

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13mm spon.. Selv om den blir stivet opp med bjelker eller liknende vil jeg tro det er litt vel tynt. Jeg ville bygd med 2-3-4 dobbel 22mm :)

Synes det er tøft at det endelig er noen som bygger vegg! Må jo bare bli mye lyd av dette :D

Kassen er ikke 13 mm da :) Totalt blir fronten på kassen ca 44 mm, bak enden blir litt over 34 mm

Det er bare front platen i veggen som er 13 mm, dette er for å spare vekt. Selv mener jeg at 13 mm front plate er alt for tynt hvis en bare har det, men front platen min blir jo boltet fast til fronten på subkassen som er 44 mm og resten blir stivet opp med 22 mm MDF bak (altså frontveggen). Planene for denne veggen er at så mye som mulig av bassen skal holde seg forran B veggen.

Lite ordtak som jeg fant på: Des mindre bass bak, jo mere bass forran :)

Målet er jo 150 db, om jeg klarer det eller ikke spiller egentlig ikke så stor rolle. Synes det blir tøft uansett.

Så er det jo tiden å tenke på. Planene var å bygge dette på 2 dager, men dette ble utviddet til 3, da jeg fant ut hvor mye jobb det egentlig var. Har vel skjært ut 25+ deler hittil, da jeg er ferdig blir det vel 35. :)

Den dagen vi kjører til Gatebil messen tengte vi å veie bilen for å sjekke hvor mye stereoet veier tot. Det kan ikke være lite.

Da en bygger en slik vegg er det noen ofringer som en må gjøre. et eksempel på dette er utsikten bakover. Litt uvant da jeg skal rygge nå, men det er da absolutt verdt det. Og hvor kult er det ikke å se forsterkeren din i midt speilet ?

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider