Gå til innhold

Mitt store Bilstereo prosjekt

Ranger emnet


oledeg

Anbefalte innlegg

Skal du lakke eller trekke kassene? Jævlig mye arbeid å få alt HELT smooth bare så du vet det, men respect om du orker det!

 

Ang oppsettet har jeg vurdert noe lignende selv i sx'n. Bare at jeg har 3 stk 10" liggende, så kommer til å slite med plassen, hehe

 

Skal lakkere dem (Prøve i alle fall) :D Trur det skal bli bra. Testa ut en annen type sparkel i dag. Universalsparkelen på Biltema. Den var sinnsykt lettslipt. Det gjør det noe enklere.

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 292
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå er ene kassen ferdig med glassfiber, det ble 1 lag Fleece og 6 lag Glassfiber. Det eneste som mangler er litt fresing, Pussing og sparkling. Resultatet ble ganske overkomlig. Lurer på hvordan dette kommer til å se ut i bilen :D Kan test montere en kasse i morgen og fyre den inn i bilen. Gleder meg.

 

Bilder:

 

Slik ser kassen ut forfra. Ganske kul faktisk. Var litt redd at glassfiberen kom til å bygge for mye ut. Men det ble faktisk veldig bra.

PICT0001-2.jpg

 

Jeg sparkla litt på toppen for å fikse overgangen fra Fleecen til Glassfiberen. Ble bra :D

PICT0003-2.jpg

 

PICT0004-1.jpg

 

Trudde ikke kassene tok så lang tid å lage jeg da. FEIL. hehe :)

 

I morgen skal jeg glassfiberisere den siste kassen, og gjøre kassene helt klare til pussing og sparkling.

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd og skam at du ødelegger slik nydelig fleece ;).

 

Ser bra ut dette her da, venter spent på flere bilder :D

 

Nei det var med tungt hjerte :( Nå ser du snart ikke Flower Power merkene lenger :( Trist, Trist.

 

Synd og skam å ødelegge en helt fin 22mm MDF plate også.

 

Men dette betyr bare en ting. Snart ferdig med kassene :D

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er enderlig kassene ferdig med glassfiber jobben. Nå er det bare pussejobben igjenn. Hehe. Glassfiber + Pussepapir = Kløe.

 

Har bare bilde av hvordan ene høytaler kassa ser ut i bilen, men kan ta fler i morgen hvis dette er ønsklig.

 

Ferdig2.jpg

 

Ferdig3.jpg

 

Ferdig5.jpg

 

I morgen skal jeg troligvis en tur på flisa og få pusset kassene mine :D Gleder meg... :D

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig pusse kassene i dag, men dette ble desværre avbrutt siden jeg ikke hadde råd til å kjøre til flisa i dag :( Men har fått gjort litt da. Jeg har fiksa bass røra. og begynt med sparklejobben på dette. Det kommer bilder i morgen :D

 

Har desværre ikke strøm på kamraet nå så.

 

Det jeg gjorde var å frese spor som jeg la bassportene nede i. Disse ble festet godt, og etter sparking jobben er ferdig vil alt gå i ett. Hehe. Dere skjønner det da bildene kommer :)

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fet prosjekt :D

 

Skal du dempe kassene, kansje fordelaktig med tanke på at du bruker glassfiber i front?

Med dempe, så tenker jeg på brownbread eller lignende inni for å gjøre det "dødt" :)

 

Jeg hadde faktisk planer om å gjøre det, men snakket med Anders (autod) han mente at det ikke var noe serlig å vinne av dette, Vi får se.

 

Skal troligvis ta en runde med BB på kassene ja, vurderer også å stive av kassen med en MDF stav eller liknende. Bedre å være sikker en lei seg :)

 

Men nå er førsteprioriteten å pusse ned kassene og lakke kassene. Får hjelp av en venn til dette denne uka, så det skal nok gå greit. Noen som har noe inspill hva jeg kan gjøre med kassene får å få best mulig lyd ?

 

Har også en 4" aerport på vær kasse, disse er frest ned og sparkles så det ser ut som kassa går i ett. Skal slenge ut bilder av dette i morgen, må bare lade kamraet :)

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er da planene klare, vi skal fikse kassene og en del andre ting innen den 19 (autofil messa) så har vi planer om å konkurere i DB drag får å finne ut om elementene er tilfredsstillende :) Gleder meg til kammeraten min er ferdig pusset på kassene :D det blir SMOOTH

 

Hvis det er noen som ser meg der, er det bare å ta kontakt :) Kan ikke gå glipp av den styggeste bilen på hele messa :D hehe :P

 

Da finner vi vel ut av hvordan dette opsettet låter da.

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår