Gå til innhold

Mitt store Bilstereo prosjekt

Ranger emnet

oledeg

Anbefalte innlegg

Det ser virkelig bra ut! Jeg vil se bilder av den ferdige sparklede porten samt bilder underveis. Jeg håper virkelig du har bilder fra monteringen av porten? :)

Ja jeg har noen bilder her en stand. Skal legge ut alt step bye step når kassene er ferdig produsert.

Hvis det er ønsklig tengte jeg kasnkje lage en liten step by step hvordan jeg lager små deksler i glassfiber :)

Porten kommer til å bli kjempe bra :) Det kjedligeste med sånne prosjekter er pussinga, til dags dato har jeg forsterkerbrønnen, høytaler kassene, gulvet og dekselet mellom gulvet og bagasjerommet som skal pusses ferdig. Helst før torsdag til uka :) mangler også å frese sporet som høytalerene skal senkes nedi i gulvet, og feste alt på en skikkelig måte.

Etter dette er den værste delen i bagasjerommet ferdig, da mangler jeg kun side dekslene og dekslet som en kondensator skal kobles i (Mellom høytalerene) før alt skal lakkes og trekkes.

Da bagasjerommet er ferdig skal jeg flytte meg enda et steg fremover i bilen :) og til slutt skal taket fikses. Liker ikke helt formene slik det er nå, så det blir nok å støype litt på dette + et lag glassfiber på baksiden, dette er for at dekslet skal bli stivere før jeg legger på dempermatter :) Sparer ganske mye vekt på dette

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 292
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jepp, det er veldig ønskelig! Jeg ser for meg at det bare er å maskere der delen skal være også legger du på polyester og glassfiber...?

Slik jeg gjør det (er ikke proff) Så maskerer jeg med aluminiums folie og malingstape, siden dette løsner lett fra glassfiberen. Etter dette legger jeg på et lag med glassfiber. Grunnen til at jeg kun begynner med et lag er hvis jeg har gjort noe feil så er det ikke så mye pussing og slit for å fikse det igjenn. Hvis det ser bra ut legger jeg på et lag til med glassfiber :)

Etter dette har herdet vil dekselet være ganske bulkete og med krappe former. Da bygger jeg på med glassfiber sparkel, og plastikk sparkel til ønsklig form. Så fikser jeg alt småpuss som forskjellige overganger, og til slutt sparkler jeg med finsparkel, og pusser dette med et ca 250 sandpappir.

Og grunner med filler/gunning.

Det meste av sparkel og grunning kjøper jeg på biltema, dette har med prisen å gjøre :)

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå se det ut som at det blir autofil messa i morra. Kassene er klare til test, men det mangler enda litt pussing og sparkling.

Bildene er litt dårlige, for det var helt svart ute da jeg tok bildene.

Det er enda litt småfiks før jeg kan komme i morgen :)

PICT0018-1.jpg

Bassporten. work in progress¨

PICT0021-1.jpg

Hvis du ser helt nederst ser du dekselet jeg har jobbet med i det siste. Mye modding for at det skal passe perfekt, men begynner å bli litt fornøyd. Nå er det snart bare finpuss og trekking igjenn :)

Her ser dere fronten av høytaler kassa. Det begynner å bli smooth

PICT0022-1.jpg

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

detta ser jo riktig så knall ut ! :D

Jeg dukker opp på autofil/dB-drag på søndag, er du der da så får vi jo ta en prat :)

Det høres virkelig bra ut :) må bare sjekke om jeg skal jobbe først. Men jeg kommer nok sansynligvis i morgen. Kommer litt senere en insjekkinga, men bedre sent en aldrig :)

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser jo knall ut! Har du sparklet mye? Det ser jo ut som hele fronten har fått en jevn farge. Når jeg så bildet med en gang trodde jeg faktisk at kassen var trekt.

Det var faktisk en kammerat som sparklet denne for meg. Vi har ikke brukt så mye sparkel nei. Kanskje 500 gram på 2 kasser.

Som sagt tidligere i tråden skal kassene lakkeres (troligvis røde) Vi lakket kassene nå med fyller nå for at kassene bare skal se best mulig ut til DB på autofilmessa istede for 2 forskjellige farger.

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var faktisk en kammerat som sparklet denne for meg. Vi har ikke brukt så mye sparkel nei. Kanskje 500 gram på 2 kasser.

Som sagt tidligere i tråden skal kassene lakkeres (troligvis røde) Vi lakket kassene nå med fyller nå for at kassene bare skal se best mulig ut til DB på autofilmessa istede for 2 forskjellige farger.

Ser også letter sår og ujevnheter når du får lagt på en farge overalt... :)

Får jeg lov til å skrive dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser også letter sår og ujevnheter når du får lagt på en farge overalt... :)

Ja en gjør det :) Da vet vi ca hvor mye jobb som er igjenn med kassene. Men desværre synes ikke dette så veldig godt med den matte fargen som filleren er i. Da vi lakker kassene i en glisende farge ser en alle ujevnhetene som er i kassen. Derfor må kassen bli helt knall før den lakkes. :)

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så veldig fornøyd. Har mye småpuss for at det skal bli bra.

feil 1: Lite strøm på batteri

feil 2: Fant ut at jeg ikke rakk å bytte kabel fra batteri til karroseri.

Den første gangen hadde jeg 141,1 men det ble 140 siden jeg satte inni bilen

De andre gangene ble det 140,8

Det kommer vel etterhvert :) Nå vet jeg i alle fall hva jeg må fikse da. Målet er rundt 146-148. Skal fikse nye batteri da lønninga kommer :D + nye kabler.

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider