Gå til innhold

Mitt store Bilstereo prosjekt

Ranger emnet

oledeg

Anbefalte innlegg

Glemte og nevne demping. MYE dempermatter, så det ikke høres ut som en søppelhaug.

Intil i dag, har mamma synes at bilstereo var noe herk. Men da jeg kom hjem fra autofil med pokal og greier ble hun plutserlig engasjert :) Hu leste prosjekttråden min og alt. Dette trudde jeg alderig at kom til å skje, men takket være DB Drag er enderlig mamma posetiv til dette.

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 292
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det var en liten etterspørsel på min PM i dag om en liten update, så jeg tengte jeg skulle gi dere en.

Det første vi så da vi kjørte inn i DB hallen på autofil messa, var alle de fine bilene "Genesis, pioneer, RF osv" Og der kom vi med vår. Forsterkeren var ikke koblet til. Elementene var ikke skrud fast, Bass rørene var ikke kuttet. Jeg og en venn som kalles BK jobbert hardt de første 30 minuttene. Men anlegget ble klart :)

PICT0005-4.jpg

Det var noen ungdommer vi møtte som mobbet meg skikkelig for at jeg kom med halvferdig anlegg på en slik messe, men men. Tok det ikke så hardt

Vi rullet opp og spilte 141,1 db første runden mens jeg satt inni bilen med hørselsværn.

Var ikke helt fornøyd, men kan en forvente mer da 1 m av jordingskablen er 6 kvadrat ? hehe. Dette må nok byttes ut. Vi hadde også problemer med strøm, men fikk låne en lader av ei hyggelig dame der :) Tusen takk

PICT0008-3.jpg

Så vil jeg si tusen takk til Tor Steinar Aamodt som gjorde den dagen meget bra

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en liten etterspørsel på min PM i dag om en liten update, så jeg tengte jeg skulle gi dere en.

Det første vi så da vi kjørte inn i DB hallen på autofil messa, var alle de fine bilene "Genesis, pioneer, RF osv" Og der kom vi med vår. Forsterkeren var ikke koblet til. Elementene var ikke skrud fast, Bass rørene var ikke kuttet. Jeg og en venn som kalles BK jobbert hardt de første 30 minuttene. Men anlegget ble klart :)

PICT0005-4.jpg

Det var noen ungdommer vi møtte som mobbet meg skikkelig for at jeg kom med halvferdig anlegg på en slik messe, men men. Tok det ikke så hardt

Vi rullet opp og spilte 141,1 db første runden mens jeg satt inni bilen med hørselsværn.

Var ikke helt fornøyd, men kan en forvente mer da 1 m av jordingskablen er 6 kvadrat ? hehe. Dette må nok byttes ut. Vi hadde også problemer med strøm, men fikk låne en lader av ei hyggelig dame der :) Tusen takk

PICT0008-3.jpg

Så vil jeg si tusen takk til Tor Steinar Aamodt som gjorde den dagen meget bra

Huffda...ble du mobbet :D Ser bra ut :thumb

Er du fornøyd med den monoblokka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ble litt mobbet :( serlig da de sammenlignet bilen min med autod sin. hehe.

Slutter på jobb i morgen klokken 19.00, etter dette skal bilen ribbes enda en gang og prosjektet fortsettes. D

enne uken skal kassene pusses videre på, samme med forsterkerbrønnen. Det dekselet jeg jobber med for tiden skal støypes litt på, og sparkles/pusses ferdig. Hvis jeg blir ferdig med alt dette skal golvet kuttes, og montere chrome løftere på. Det er greit å ha ett mål da. men vi får se hvor mye jobbing jeg orker og rekker :) hehe

Uka etter det er planene å begynne på side dekslene og dekslet mellom høytalerene.

Får lønnig snart, så da blir det trolig vis litt mere strøm i bilen :) Vi får se hva som skjer.''komentarer ???

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda...ble du mobbet :D Ser bra ut :thumb

Er du fornøyd med den monoblokka?

Ja er faktisk veldig fornøyd med den. Men den setter større krav til batteri og ledninger som jeg smertefult erfarte på Autofil. Det tar ikke mange sekunder før jeg har lite strøm på batteriet. I finalen begynte forsterkeren og kutte pga for lite strøm (etter ca 10 sekunder)

hu dama jeg nevnte i stad hadde en slik forsterker før. Hun byttet denne ut pga for mye effekt. Hun mente det ble dyrt siden hu sprengte for mange høytalere. hehe

Her du nok støm, og god jording er denne forsterkeren syk.

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er faktisk veldig fornøyd med den. Men den setter større krav til batteri og ledninger som jeg smertefult erfarte på Autofil. Det tar ikke mange sekunder før jeg har lite strøm på batteriet. I finalen begynte forsterkeren og kutte pga for lite strøm (etter ca 10 sekunder)

hu dama jeg nevnte i stad hadde en slik forsterker før. Hun byttet denne ut pga for mye effekt. Hun mente det ble dyrt siden hu sprengte for mange høytalere. hehe

Her du nok støm, og god jording er denne forsterkeren syk.

Så den drar sinnsykt med strøm....shit...

Er det den størrste av helix blokkene?...ja det er det vel, 1000.1 som er den minste og du har 1000.2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å shit....tror jeg går for den minste jeg. Helix er jo et godt merke så man får det man betaler for:) Hvor kjøpte du din foresten?

232A.....CRAZY. Da holder et ikke med et 70Ah blybatteri:D

Jeg har det orginale gamle 60 Ah blybatteriet som var i bilen. Etter autofil ble batteriet mitt helt fucka. Har så vidt strøm til å starte bilen. Litt kjedelig.

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det bestemt. Samme dagen som lønnigen kommer for denne måneden skal jeg kjøpe et Kinetik HC 2400 Batteri fra Morel.

Og kanskje noen Meter med 50 Kvadrat kabler og batteriterminaler. Planene blir å legge 2-4 50 kvadrat fra batteriet til forsterker. og en 4 jordingskabler til litt forskjellige punkt får at jordinga skal bli best mulig :)

Og bytte ut kablene fra dynamo :) Hvis dette ikke tar alt for lang tid. Skal jo troligvis bytte ut dynamo senere, og vil derfor at alt av ledninger og strøm skal være i orden.

Noen som vet om det er mye stress å bytte ut dynamo kablene på bilen min ?

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett tråden før nå, jeg. Men har hørt om den av kimma. Stili prosjekt. Dette går riktig vei. Bra med bilder.

Stå på.

Takk Jørgen :) Ja det går da litt og litt fremover. Glad kimma hadde tid å pusse litt på kassene. Artig med litt hjelp :)

Bra prosjekt du hadde og :)

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider