Gå til innhold

Mitt store Bilstereo prosjekt

Ranger emnet

oledeg

Anbefalte innlegg

Det var en liten etterspørsel på min PM i dag om en liten update, så jeg tengte jeg skulle gi dere en.

Det første vi så da vi kjørte inn i DB hallen på autofil messa, var alle de fine bilene "Genesis, pioneer, RF osv" Og der kom vi med vår. Forsterkeren var ikke koblet til. Elementene var ikke skrud fast, Bass rørene var ikke kuttet. Jeg og en venn som kalles BK jobbert hardt de første 30 minuttene. Men anlegget ble klart :)

PICT0005-4.jpg

Det var noen ungdommer vi møtte som mobbet meg skikkelig for at jeg kom med halvferdig anlegg på en slik messe, men men. Tok det ikke så hardt

Vi rullet opp og spilte 141,1 db første runden mens jeg satt inni bilen med hørselsværn.

Var ikke helt fornøyd, men kan en forvente mer da 1 m av jordingskablen er 6 kvadrat ? hehe. Dette må nok byttes ut. Vi hadde også problemer med strøm, men fikk låne en lader av ei hyggelig dame der :) Tusen takk

PICT0008-3.jpg

Så vil jeg si tusen takk til Tor Steinar Aamodt som gjorde den dagen meget bra

Stå på, vi trenger flere som deg... Og ikke minst, alle med litt bilstereoanlegg er velkommen hos oss....

*Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF)

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 292
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stå på, vi trenger flere som deg... Og ikke minst, alle med litt bilstereoanlegg er velkommen hos oss....

Må bare legge til at jeg skal gjøre alt jeg kan for å fremme "sporten". Det var faktisk en del i klassen min som ble intrisert etter jeg kom fra konkursnsen, med pokal :) Så de blir nok med på noen konkuranser 2007 sesongen.

Eksempel som BK, han viste ikke hva DB drag var før vi dro dit, nå kommer han trolig vis til å bli med på de fleste konkuransene jeg er med på :)

Han ble til og med som bærehjelp da jeg hentet Kinetik Batteriet ;) Tusen takk BK

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen som lurer på hvor de baufil lydene kom fra på autofilmessa, så var det bare meg og bk som jobba. hehe

Skulle gjerne ha kommet med en liten update nå, men desværre er jeg på en Biologi ekskursjon. Får se an hvordan type vær det er i morgen da. Er det oppholdsvær, skal jeg se hvor langt jeg kommer på batteri kassa. :)

Problemet da jeg jobber nå, er at jeg holder til midt i hagen, så arbeidet er avhengig av været. Hvis det regner, får jeg ikke jobbet uansett hvor mye jeg har lyst.

By the way, hvis det er noen som har en liten plass å leie ut til meg er det bare å si fra. Kanskje jeg slipper å stå ute i minus 10 grader hele vinteren å bygge bilstereo. Men hvis det er det såm må til, so be it !

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har rota litt med forskjellige planer i dag, anngående gulvet. Så fant jeg ut av at den gamle forsterker brønne er meget u praktisk, så jeg må nok lage en ny en.

Grunnene til dette har med batteriet å gjøre. Jeg vil gjerne komme til bateriet uten å måtte røske ut hele installasjonen. så planene nå er litt liknende Anders sin BMW. Mener også at dette er penere :)

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selge? Jeg skjønner ikke at folk gidder å bruke så mye tid og penger på noe de kanskje ikke kommer til å beholde engang...

Jeg har ikke bestemt meg helt enda. Men har litt lyst på noe med litt mer slagkraft i :)

Hvis du har noen forslag til hva jeg kan gjøre med det jeg har nå, så takker og bukker jeg for alle forslag.

Mvh: Ole Martin

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt, men tro bare ikke at XXX er SPL-elementer :)

Skal du spille høyt er SX eller MT mye bedre valg.

Men at XXX overgår Wild Beast på alle mulige måter er det heller ingen tvil om...

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett stk? To stk? Fire stk? :D

Har tilgode å høre XXX men wb er jo ett morsomt element så skal ikke komme med noen mening ang dette :)

2 stk. er litt dyrt med 4 da. Men kan jo bare si det sånn. Beholder elementene så lenge de holder sessongen 07, så blir det 2 stk XXX da WB dør ut. Samtidig får jeg da tid til å spare opp litt penger til element :) og sånt.

Hele tiden jeg har holdt på med bilstereo har jeg alltid hatt lyst til å kjøpe meg en lik ford som jeg har nå bare 95 modell, og fyre inn 12 12" Det hadde vært sinnsykt tøft. Tenk deg 12 XXX i en bil.

Men kan seff ikke gjøre det, siden prisen for dette vil bli noe sinnsykt høy.

Kanskje en kan spille litt over 150 db :P

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider