Gå til innhold

Antall urquattroer??

Ranger emnet


"URQuattro"

Anbefalte innlegg

Både Audi "coupe" quattro og Audi "ur"quattro heter kun Audi quattro i utgangspunktet. Dette er vel mye av grunnen til at urquattroen fikk tilnavnet "ur" etter at "vanlig" coupe kom med quattro i 1985. Hvis du ser i vognkortet på en norsksolgt coupe quattro vil du se at de bare heter quattro, det samme vil du se i vognkortet på en norsksolgt urquattro. Hva som står i vognkortet på diverse importerte biler kan variere for det er info som blir skrevet inn nesten på måfå. Har sett mye rart, biler registrert som Audi qvatro foreksempel..........

 

Snakker nå kun om type 85.

 

 

så eg har ein audi quattro. eg trudde det var urquattroen sitt navn de...i vogn korte står det coupe quattro 85. i vognkorte på ein ur quattro ka e det som står der då.??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

så eg har ein audi quattro. eg trudde det var urquattroen sitt navn de...i vogn korte står det coupe quattro 85. i vognkorte på ein ur quattro ka e det som står der då.??

 

I vognkortet på en urq står det bare quattro. "Ur" er bare et kallenavn, det har aldri vært noen offisiell betegnelse fra fabrikken. Både "ur"quattro og "coupe" quattro heter egentlig kort og godt Audi quattro, hverken mer eller mindre. Din bil er nok importert, og når en bil blir tatt inn til landet så kan du skrive nesten hva du vil i modellfeltet i vognkortet. Er et skjema du fyller ut ved innførsel til norge og hvis fyen som har importert bilen har trodd at den het coupe quattro 85 så er det det som blir stående i vognkortet. Lurer på en ting om bilen din, er den svart med regnr NV 43*** og det meste av utstyr??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vognkortet på min urquattro står det noe så pent som ''Audi Quattro Sport'', Så er nok litt ymse hva som kommer inn i vognkortet når biler blir importert, spør noen som har en norskkjøpt urq så skulle nok det vært et svar som kunne avsluttet denne diskusjonen...

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg du sykler litt her hepp.

 

"UR"quattroen heter bare audi quattro, coupe quattro heter coupe quattro enkelt og greit :9

 

Neida jeg sykler ikke, skal være såpass påståelig å påstå at dette kan jeg :op:

 

I vognkortet på min urquattro står det noe så pent som ''Audi Quattro Sport'', Så er nok litt ymse hva som kommer inn i vognkortet når biler blir importert, spør noen som har en norskkjøpt urq så skulle nok det vært et svar som kunne avsluttet denne diskusjonen...

 

Jeg har norskkjøpt urquattro, og har hatt norskkjøpt "coupe" quattro, og begge to heter Audi quattro i vognkortet.

 

EDIT: Så kan vi jo krangle om man skal gå utifra det som står i vognkortet eller det som står i ETKA :peace: Men ser man i ETKA så ser vi at Audi Coupe quattro kategorien går fra 85 til 96, og da omfatter den jo 3 forskjellige karosserier. Under denne kategorien inngår også S2 som ikke normalt blir omtalt som coupe quattro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla.

Har selv en urquattro 90 modell, og denne går under navnet Audi quattro. Dette står i vognkortet mitt.

Bilen ble "re-namet" muntlig blandt Audi og bilbransjen til URquattro ettersom det kom flere Audi`er med quattro-systemet.

Som dere sier betyr ur den første/den originale quattroen som innførte 4-hjulstrekk i rallysirkuset. Dette vet jo de fleste.

 

Etter som det er flere varianter av denne bilen, både med og uten turbo og quattro, som blandt annet coupe GT etc mener jeg den korrekte (mener dette også er offisiell Audi info) benevnelsen på urquattroen er:

urquattro - Audi Coupe quattro turbo

coupe quattro - Audi Coupe quattro

 

coupe GT vet jeg lite om...

 

Kommentarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår