EyeLid Skrevet August 3, 2006 Rapporter Share Skrevet August 3, 2006 Hvor mange forskjellige typer urquattro er det egentlig??(med rally modellen) Har hørt og lest mye forskjellig.På forhånd takk.:thumb Spørs jo nå helt hva du legger i forskjellige typer, men hovedtypene er: Audi quattro Audi rally quattro (gruppe 4) Audi rally quattro A1 (gruppe B) Audi rally quattro A2 (gruppe B) om man da skal ta med bilen som har basis i typ 85 quattro coupeen blir det også følgende; Audi Sport quattro Audi rally Sport quattro (gruppe B) Audi rally Sport quattro S1 (gruppe B) Audi rally Sport quattro S1 'Pikes Peak' Ta en kikk på linken i signaturen min for nærmere info... Mener det ble laget 19 S1 rallybiler.. Org Gul, men noen ble lakket av en eller annen grunn. Av de S1 ble det laget 1 Pikes Peak med 660Hk. Mener det var bil nr. 9 som ble ombygd og trimmet til Pikes Peak. Av de 20 S1 bilene ble bil nummer TYVE gjort til Pikes Peak utgaven. Denne har basis som S1 modellene. Men ikke glem at Audi kjørte Pikes Peak med en standard rally Sport quattro og! Husker ikke nummeret på denne i farten. Dessuten, bilene har hatt en gulaktig farve på karosskomponentene sine, da disse er av kevlar/kompositt matriale! Men alle bilene har hatt en runde med Alpeinweiss etter hva jeg vet. Okkey,, dere har rett.. Han har nr. 13 ;) Leif Nilsen har per dags dato EN S1 nummeret bil. Dette er den tidligere Armin Schwarz bilen som Dahlbäck tidligere har eid. Mange omtaler dette som 'bare' en Sport quattro, men den har Sport quattro S1 '003 chassisnr. Den bilen de fleste omtaler som S1'en til Leif er "vingebilen" som for en liten tid siden ble solgt til Sverige. Dette er IKKE bil nummer 13 som Leif feilaktig sa på Gatebil DVDen for 2004(?), men bil nummer 12. Bil nummer 13 er i Tyskland og har ikke skiftet eier på noen år... Og husk folkens; - rally Sport quattro løper ut ifra de offisielle Sport quattro tallene - rally Sport quattro S1 har EGEN kaross-serie uavhengig av Sport quattro serien 306 S2 sedan er laget... ;) Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbend Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Mer mer mer:P:P Hvor mange RS6 er det laget? Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 8081 stk er produsert av RS6. Ikke det at det er noe som intresserer meg så mye at jeg har det i hodet, men det var enkelt å finne. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 Den svarte SportQuattro'n som Dahlbäck hadde og som L.Nilsen kjøpte av han, det er en av mine drømmebiler på Topp 20 lista tror jeg. Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dravard Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 eg har en audi coupe quattro /85 står det i vogn kortet. ka e de 85 står får.? har hørt at audi coupe quattro type 85 er en veldig spesiel bil.? noen som har mer peiling en det eg har.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 eg har en audi coupe quattro /85 står det i vogn kortet. ka e de 85 står får.? har hørt at audi coupe quattro type 85 er en veldig spesiel bil.? noen som har mer peiling en det eg har.? Det er vel så som så om det er veldig spesielt, men dette er vel det som kan sies. Audi har en egen typebetegnelse for de forskjellige modellene sine. Av disse er det NOEN (ikke alle) sedanene til Audi 80/90 som er typ 85, mens noen er typ 81. At du har en coupe typ 85 sier igrunn bare noe hvilken modell/årsmodell du har -- det som derimot er spesielt med bilen din er at coupe utgaven til Audi i den epoken er det svært få som ble levert med quattro. Tror det er rundt 4000 biler bare som ble levert. Oftest ser du coupe typ 85 med FWD som i Coupe GT etc. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dravard Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Det er vel så som så om det er veldig spesielt, men dette er vel det somkan sies. Audi har en egen typebetegnelse for de forskjellige modellene sine. Av disse er det NOEN (ikke alle) sedanene til Audi 80/90 som er typ 85, mens noen er typ 81. At du har en coupe typ 85 sier igrunn bare noe hvilken modell/årsmodell du har -- det som derimot er spesielt med bilen din er at coupe utgaven til Audi i den epoken er det svært få som ble levert med quattro. Tror det er rundt 4000 biler bare som ble levert. Oftest ser du coupe typ 85 med FWD som i Coupe GT etc. takk får svar.:) ..men det er ikke en vanlig coupe 90 quattro eg har.?? coupe type 85 er di levert med litt tilegs utstyr. sånn som i min er de skin intriør. el spegler,vindu, aircondition. er vel litt spesielt det og..:) hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.Andreassen Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 takk får svar.:) ..men det er ikke en vanlig coupe 90 quattro eg har.??coupe type 85 er di levert med litt tilegs utstyr. sånn som i min er de skin intriør. el spegler,vindu, aircondition. er vel litt spesielt det og..:) hehe Er ikke uvanlig utstyr i de bilene det nei... Så spørs hvor veldig spesiell den er. Siter -01 Audi RS4 -86 Urquattro 20V Turbo -92 S4/S6 Sedan -86 GT Coupe -86 Scirocco GTX 16v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 noen som vet hvor mange urS4'er som er blitt laget? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Mange, fant en oversikt over det en gang men finner den ikke igjen. Uansett kan jeg garantere deg at 50% av alle avanter som ble produsert er i norge :) Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dravard Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Er ikke uvanlig utstyr i de bilene det nei... Så spørs hvor veldig spesiell den er. okaij... veit du kva so er forsjelen på ein audi 90 coupe quattro og min audi coupe quattro type 85.??:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.Andreassen Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 okaij... veit du kva so er forsjelen på ein audi 90 coupe quattro og min audi coupe quattro type 85.??:) Ingen så sant det ikke er en typ89/B3. Er Coupe Quattro typ 85, uansett hvilket utstyr, farge eller eier den har... Siter -01 Audi RS4 -86 Urquattro 20V Turbo -92 S4/S6 Sedan -86 GT Coupe -86 Scirocco GTX 16v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hepp! Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Er vel egentlig ikke noe som heter 90 coupe quattro. Din typ85 heter ganske enkelt Audi quattro, hverken mer eller mindre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Er vel egentlig ikke noe som heter 90 coupe quattro. Din typ85 heter ganske enkelt Audi quattro, hverken mer eller mindre. Hvis han HAR en Audi coupe quattro typ 85 er det IKKE en Audi quattro! Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hepp! Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Både Audi "coupe" quattro og Audi "ur"quattro heter kun Audi quattro i utgangspunktet. Dette er vel mye av grunnen til at urquattroen fikk tilnavnet "ur" etter at "vanlig" coupe kom med quattro i 1985. Hvis du ser i vognkortet på en norsksolgt coupe quattro vil du se at de bare heter quattro, det samme vil du se i vognkortet på en norsksolgt urquattro. Hva som står i vognkortet på diverse importerte biler kan variere for det er info som blir skrevet inn nesten på måfå. Har sett mye rart, biler registrert som Audi qvatro foreksempel.......... Snakker nå kun om type 85. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg